מדי שנה מציבה עיריית בת ים עמדות מוסדרות לביעור חמץ ברחבי העיר לקראת חג הפסח, והמועצה הדתית מפרסמת מיקומים להגעלת כלים. השנה, בשל הנחיות משרד הבריאות והחשש מהתקהלות ויציאה מהבית, הורה ראש העירייה צביקה ברוט בתיאום עם רבני העיר לבטל את העמדות - ולא לאפשר קיום הגעלת כלים או ביעור חמץ בחסות העיריה בשטחים ציבוריים.
1 צפייה בגלריה
הגעלת כלים ושריפת חמץ
הגעלת כלים ושריפת חמץ
הגעלת כלים ושריפת חמץ
(צילום המחשה: מוטי קמחי)
במקום זאת, נשלחו לתושבים הנחיות מרבני העיר כיצד לבצע ביעור חמץ על ידי שפיכת אקונומיקה או חומר דומה שיפגום באוכל ולאחר מכן לזרוק אותו לפח - כתחליף לביעור החמץ בערב החג.
גם הגעלת כלים תעשה רק בבית, והנחיות ברורות יופצו לציבור באמצעות המועצה הדתית ורב העיר.
ראש העירייה, צביקה ברוט: "בצער גדול, אך מתוך החלטה שבריאות הציבור חשובה יותר מכל, החלטתי בשיתוף המועצה הדתית ובתיאום עם רבני העיר על סגירת מוקדי ביעור החמץ והגעלת הכלים לקראת הפסח. בדומה להחלטה שלנו על סגירת בתי הכנסת, שהצילה חיים, ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב עם גורמי המקצוע, בהתייעצות עם חברי הנהלת העיר, ובגיבוי הרב הראשי ורבני העיר, והמועצה הדתית. כל מחלקות העירייה, המועצה הדתית והחברה לתרבות פנאי וספורט פועלים ללא הרף למציאת פתרונות מקצועיים ויצירתיים על מנת לשמור על פעילות שגרתית ככל שאפשר בימים אלו, תוך מתן שירות מיטבי לתושבים גם בתקופה מורכבת זו ועל מנת שכל תושבי העיר יציינו את פסח כהלכתו".
המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה והקפדתה של העירייה לשמירה על בריאות הציבור, מחייבות את כלל אגפי העירייה במציאת פתרונות יצירתיים לשמירה על שגרת חיים תקינה ותפקוד מלא של העיר.
בדומה למערכת החינוך הפועלת במתכונת דיגיטלית ולמחלקות העירייה אשר מתכנסות לישיבות רבות משתתפים בוידאו צ'אט, גם המועצה הדתית העירונית פועלת על מנת שתושבי בת ים יוכלו לשמור על הלכות חג הפסח הקרב ובא. השנה, בנוסף, תושבי בת ים יוכלו למכור את החמץ שברשותם באמצעות אמצעים דיגיטליים.