לידה של תינוק או תינוקת חדשים אמנם מלווה באושר גדול, אך עם זאת מביאה גם לא מעט קשיים. הפרויקט הקהילתי "סירי לידה" מפנק יולדות טריות בבת ים, במטעמים ובאוכל טרי.
1 צפייה בגלריה
שירן בריק
שירן בריק
שירן בריק
(צילום פרטי)
"המטרה שלנו היא בעצם לעזור ולתמוך בנשים אחרי לידה", אומרת שירן בריק, מנהלת הפרויקט, ומפרטת, "בשלב הראשון כשאישה חוזרת מבית החולים עם היילוד החדש, התמרון בין הבית לבין התינוק או התינוקת הוא לא פשוט בכלל. הרי צריך להמשיך לתפעל את הבית, אך מנגד יש בן בית חדש שדורש את מלוא תשומת הלב. בנקודה הזו נשים רבות מרגישות מצוקה, כי אינן מצליחות אפילו למצוא זמן לאכול בעצמן, שלא לדבר על לבשל למשפחה".
איזה סוג של משפחות מבקשות להשתמש בעזרה שלכן?
"תופתעי, אבל בדרך כלל מדובר במשפחות שאינן מגיעות ממקום של מצוקה או חוסר. יש אמהות יחידניות שמתקשות בהתחלה בניהול הזמן עם היילוד החדש ועוד לא מבינות מי נגד מי, בשינוי המהותי שהן חוות. ויש גם נשים שזה לא הילד הראשון שלהן, ואז יותר קשה להן".
בריק בת ה־33 היא בעצמה אמא לשני ילדים, ומכירה מקרוב את הקושי בתמרון בין הדברים. אל הפרויקט היא הגיעה די במקרה: "לפני כשלוש שנים ראיתי שמישהי שאלה בקבוצה ברשתות החברתיות אם קיים פרויקט 'סירי לידה' בבת ים, בדקתי וראיתי שאין כזה דבר והחלטתי להרים את הכפפה".
בריק היא בעצם המתפעלת של הפרויקט ומתאמת בין הילדות הטריות למתנדבות שמבשלות להן אוכל טרי. "הרבה פעמים יש מטעמים מדהימים שאפילו אני לוקחת לעצמי מתכונים שלהם, יש נשים שמפנקות בפירות חתוכים בנוסף לתבשילים, כי אישה אחרי לידה לפעמים לא מספיקה אפילו דבר טריוויאלי כמו לחתוך תפוח".
לדבריה של בריק, בתקופה של סגר הקורונה אנשים יותר חששו לקחת תבשילים מאחרים, "אבל עכשיו יש שוב קצת בקשות חדשות מנשים שצריכות ללדת בקרוב".