לפני מספר חודשים פורסם סרטון ובו נראה רב קהילה מוכר בחולון, צופה באופן מגונה בתלמידיו, כשהם נאבקים בעירום. כל זאת בזמן שהוא נותן הנחיות לתלמידים באמצעות עוזרו. בין השאר הונחו התלמידים למרוח שמן על עצמם, ולהתאבק כשהם לובשים מכנס קצר בלבד.
2 צפייה בגלריה
הרב
הרב
הרב
(צילום: מתוך סרטון וידאו)
עם פרסום הסרטון החלו סיפורים ישנים וחדשים לצוף, המשטרה קיבלה מספר פניות מצד תלמידיו של הרב בעבר ובהווה, ושל הורים שטוענים כי הרב גרם לריחוק בינם לבין ילדיהם.
בנוסף, גם הופצו בעיר תמונות של הרב מאחורי סורג ובריח עם מספר טלפון וקריאה לכל מי שנפגע על ידיו לפנות למפרסם המודעה.

"הוא ידע לדבר - ונסחפתי"

א', היה נער צעיר שחיפש תשובות כשפגש את הרב לראשונה. "הוא אדם מאוד כריזמטי, הוא ידע לדבר ונסחפתי אחריו", הוא מעיד השבוע. "מבחינתי הוא היה הדת והוא היה האלוהים שלי. כל מה שהוא אמר היה קדוש. כשראיתי את הסרטונים הכל צף אצלי, נזכרתי שגם אנחנו היינו מתבקשים להתאגרף ככה. כל עניין השמן נועד לבלבל אותך ולטשטש את הגבולות. בהתחלה הוא אמר לנו למרוח על עצמנו, ואחר כך הוא מרח עלינו. גם במקווה זה היה קורה, הוא היה מלווה אותנו כאילו זאת זכות. עם הזמן הוא היה מציץ ובוחן".
א' הוא אדם נשוי. גם בזמן המעשים היה בוגר ועד היום הוא חי בקהילת הרב כדי אך לדבריו הוא משתדל להתרחק ממנו עד כמה שניתן.
2 צפייה בגלריה
התלמידים מתגוששים
התלמידים מתגוששים
התלמידים מתגוששים
(צילום: מתוך סרטון וידאו)
"אני יודע שזה לא ברור מה היה שם אבל דמיין לעצמך שהבוס שלך עושה לך דברים מהסוג הזה. יעלה על הדעת שהבוס ידרוש מעובד להסתובב לידו בלי חולצה? למרוח על גופו שמן ולגעת בו בצורה לא נעימה? אלה יחסי מרות תורנית שיש בין רב לתלמיד, והוא מבחינתי ניצל אותם לרעה. בשלב מסוים סיפרתי לאשתי מה קורה והחלטנו יחד שאתחמק ממנו. זאת מערכת מאוד משומנת ומתוחכמת. כולם יודעים וכולם שותקים".

"בני קל להשפעה"

גם ש', אם לנער צעיר ששייך לקהילת הרב ונחשפה לסרטונים, מייחלת ליום בו הוא יתן את הדין.
"אני לא מאמינה שהוא נגע בבן שלי, אני מכירה אותו, הוא לא יאפשר לו אבל הבן שלי קל להשפעה והוא מנוכר ממני מהיום שהוא התקרב אליו. הוא גרם לו להאמין שאנחנו מקור כל הרוע ובודד אותו לחלוטין. "איזה רב אומר לילד להתרחק מאמא שגידלה אותו? יש לו ילדים משלו, למה דחוף לו להשתלט על שלי? אני אישה דתייה, אני בעצמי רציתי שילמד בישיבה, אבל לא ככה".
"מבחינתי הוא היה הדת והוא היה האלוהים שלי. כל מה שהוא אמר היה קדוש. כשראיתי את הסרטונים הכל צף אצלי"
מה חשת כשצפית בסרטונים?
כשציפיתי בהם נבהלתי, אבל כשניסיתי לדבר עם בני הוא איים שינתק את השיחה. אני בקושי רואה אותו, הוא לא מגיע הביתה ואני מפחדת שבקרוב גם לא יענה לשיחות שלי. המשטרה חייבת לפעול מהר לפני שיקרה אסון למרות שעל פי הסרטונים כבר מתרחש אסון".
מחצר הרב סירבו להגיב לידיעה.
מהמשטרה נמסר: "עם קבלת התלונה נפתחה חקירה אשר עדיין מתנהלת. מטבע הדברים איננו יכולים לפרט אודות חקירות מתנהלות, אך נציין כי נמשיך לחקור ביסודיות כל מקרה מעלה חשש לעבירה, במטרה להגיע לחקר האמת".