צבוע גדול ובוגר שככל הנראה חדר לשכונת נווה חוף במערב ראשון לציון משמורת פלמחים, ובפיו פגר חיה, עורר בהלה בקרב התושבים החוששים שהוא איננו היחיד, ואחרים יבואו בעקבותיו. "אני רואה אותם מסתובבים פה בשכונה מפעם לפעם. הפחד הוא שתכף יום העצמאות והם יגיעו לבתים בגלל ריח הבשר וזה עלול להסתיים בפגיעה של אנשים", מביע אחד התושבים חשש.
1 צפייה בגלריה
הצבוע בראשון לציון
הצבוע בראשון לציון
הצבוע בראשון לציון
(צילום: רפאל אסרף)
"זה היה ביום חמישי, נסעתי עם חבר שלי ברכב וכשהגענו לשכונה שאנחנו גרים בה, סמוך לכיכר, ראינו את הצבוע הענק הולך לפנינו. צפרנו לכיוון שלו, והוא התקרב אלינו אבל איך שנתנו גז הוא ברח. אחר כך ראינו שיוצאים מצדי הדרך עוד ארבעה צבועים ככה שמדובר בלהקה שהסתובבה ליד הווילות", מספר רפאל אסרף.
זו פעם ראשונה שאתה מבחין בהם?
זאת לא פעם ראשונה שאני רואה אותם, הם כבר הסתובבו כאן מספר פעמים. הפחד שלי שביום העצמאות עם כל המנגלים הם יגיעו ויפשטו על הבתים".
מעיריית ראשון-לציון נמסר בתגובה: "הנושא מוכר ונמצא במעקב של רשות הטבע והגנים והשירות הווטרינרי העירוני, אשר דאגה למשוך חזרה את הצבוע חזרה לשמורת טבע פלמחים, שממנה ככל הנראה הגיע. תהליכי העיור והבנייה בסמיכות לשטחי הגידול של בעלי החיים, מביאים לא פעם לכניסתם לתוך הערים לצורך איתור מזון.
חיות הבר ככלל, אינן מסוכנות לבני האדם, אך חשוב לשמור מהם מרחק ולהימנע ממגע עימם, אין להאכיל אותם וכמובן לא להתגרות בהם. במידת הצורך ניתן ליצור קשר עם פקחי השירות הווטרינרי דרך מוקד 106".