מיזם "שחקים" - תנועת הנוער של המשטרה - מסכם שנה ראשונה של פעילות בבת ים, בוחר חניכה מצטיינת מפתיעה ומציג כמאה חניכים שרוצים שתפסיקו לחשוש מלובשי המדים ותתחילו להאמין בהם.
לפני כשנה נפתח בבת ים סניף ראשון של "שחקים", תנועת הנוער של המשטרה. את המיזם המקומי מנהל מש"ק צפון בת ים, רס"מ נועם דויד, וכבר חברים בה כמאה חניכים בגילאי תיכון, כאשר הפעילות משמשת עבורם כמחויבות אישית.
1 צפייה בגלריה
"פעילות התנדבותית בקהילה". חניכי "שחקים" בבת ים
"פעילות התנדבותית בקהילה". חניכי "שחקים" בבת ים
"פעילות התנדבותית בקהילה". חניכי "שחקים" בבת ים
(צילום: דוברות המשטרה)
לקראת סוף השנה מסכם רס"מ דויד את הפעילות, ואף מציג חניכה מצטיינת מפתיעה ‑ פנינה שמואלוב (16) תושבת חולון שלומדת בבת ים, שכמעט ולא התקבלה לתוכנית, אך הציגה שאיפה למצוינות בהמשך. "הייתה התלבטות בראיון, כי לא היינו בטוחים שהיא מתאימה", מודה רס"מ דויד. "היא באה עם כמה בנים והודתה שהיא חוששת מהמשטרה ושיש לה חברים שהם נגד משטרת ישראל, לכן היא לא ידעה כיצד זה יתפרש בסביבה שלה, אבל זה כנראה חלק משינוי התפיסה, כי היא ממש פרחה אצלנו, התמידה, הגיעה ראשונה והשקיעה, ולכן היא גם תמשיך כמדריכה".
אז כיצד התרחש השינוי? שמואלוב החליטה שהגיע הזמן להתמודד עם הפחדים: "תמיד הסתקרנתי אבל גם פחדתי מהמשטרה. זה נשמע לי מלחיץ. את רואה שוטרים בסרטונים באינסטגרם, כל מיני מקרים מלחיצים, ואת מפחדת, אבל את לא יודעת איך זה במציאות. כשחשבתי להיכנס לפעילות, חברים אמרו שהם ממש לא מתחברים לזה וצחקו על זה. גם במשפחה היו כאלה שנרתעו ופחדו שאכנס לתחום. אבל גיליתי צדדים שלא ידעתי שקיימים במשטרה ‑ שוטרים שמדברים איתך בגובה העיניים, עבודה שהיא ממש מעניינת וגם הרבה תרומה לקהילה. היה אירוע שעזרנו להחזיר ילד קטן שאבד לאמא שלו. זאת הייתה חוויה שלא הייתי זוכה לה בשום מקום אחר.
"ממש התרגשתי לקבל חניכה מצטיינת. התלבטתי אם בכלל להגיע לכאן ועכשיו חשוב לי להדריך ילדים כמוני שיכירו איך המשטרה פועלת באמת".
"זאת פעילות שלשמחתי הולכת ומתרחבת בעיר", אומר רס"מ דויד. "הנערים והנערות שמגיעים עוסקים בפעילות התנדבותית בקהילה, כמו עזרה לנזקקים, ביקור חולים בוולפסון, אריזת סלי מזון וכדומה. הם גם לומדים על המשטרה, על ערכי הארגון, אהבת הארץ וכמובן תפקידים ומחלקות. במהלך השנה הם פגשו שוטרים מזיהוי פלילי, יס"מ, דוברות, בילוש, בית המשפט ועוד. זה מידע שהם מעבירים גם לחברים ובני המשפחה שלהם, שכך גם הם מכירים טוב יותר את פעילות המשטרה וחשיבותה. אלה בני נוער טובים שממנפים את הפעילות למקום טוב".
ארגון "שחקים" מונה 50 סניפים ברחבי הארץ שבהם חברים כ־2,000 חניכים. מטרתו לחזק את הקשר בין הקהילה והמשטרה. הוא מתוקצב על ידי המשטרה, והחניכים הצעירים שלוקחים בו חלק הופכים ל"שגרירים" של המשטרה, מתנדבים ומנהיגי העתיד
כל העדכונים - חדשות בת ים