1 צפייה בגלריה
קרן. "לא נראה שלמישהו אכפת" | צילום פרטי
קרן. "לא נראה שלמישהו אכפת" | צילום פרטי
קרן. "לא נראה שלמישהו אכפת" | צילום פרטי
תכירו את ברק קרן, 24, תושב בת ים, שמיום לידתו לוקה ב-CP, ניוון שרירים. הוא עשה שירות צבאי ככל האדם ואפילו קיבל אות הצטיינות מהנשיא, אבל לרדת אל חוף הים בעיר הולדתו, הוא לא יכול. מלבד חוף 'טאיו', חופי העיר לא מונגשים לבעלי מוגבלויות. בעזרתו ובצילומו של רון בובליל, מחברת "yachaz", תושב העיר שמתעסק ביחסי ציבור ושיווק, הפיק מתן סרטון בו הוא מספר בגילוי על בעיית הנגישות שלו ושל שאר בעלי הנכות שמתגוררים ברחבי העיר.
"זה לא נראה שלמישהו אכפת מהנושא הנגישות של הנכים, אז התחלתי לעשות את סרטוני הווידיאו האלו בשבילם. זה חשוב. החוף היחידי שיש בו נגישות לנכים הוא חוף טאיו אבל לדוגמא מי שגר במרכז בת ים יתקשה מאוד להגיע ולהתנייד עד לשם", מספר בובליל בדאגה ניכרת.
קרן שיתף אותנו בעצב שהנושא גורם לו: "בתור מישהו שהוא חלק מהעיר הזו אני מבקש את הנגישות שמגיעה לי, כמו לכל הנכים. זה לא מספיק להנגיש את העסקים שבקו הטיילת, מה עם הים? אין לי אפשרות ליהנות ממה שהעיר הזו מציעה, ומהנוף שהיא מתגאה בו".
"בכל מקום יש בעיות של נגישות, לא רק בחוף הים. יש הרבה מקומות ציבוריים שלא מונגשים לבעלי מוגבלויות, וצריך לעשות עם זה משהו. אנחנו גם רוצים ליהנות ולשם שינוי לפתוח את הקיץ באופן חיובי", מוסיף קרן.
צפו (צילום: רון בובליל, חברת yachaz):