למי מאיתנו שציפה בכליון לפתיחת עונת הרחצה, שהחלק הראשון שלה הושלם עם פתיחת חוף הסלע בחג הפסח, ציפתה אכזבה קלה. מבט על עדכון מחירי האביזרים הנלווים לביקור, קצת מקלקל את החוויה, גם כאשר לוקחים בחשבון שבכל שנה מתעדכן המחירון כלפי מעלה.
בשנה שעברה מיטה בחוף הייתה עולה 18 שקל, ואיתה היו מקבלים המתרחצים באותה עסקה גם שמשייה ושולחן. השנה מתבקשים מבקרי החוף להוסיף חמישה שקלים אם הם מעוניינים גם בשולחן ועוד חמישה שקלים בהנחה שהן מעוניינים גם להסתרר מהשמש.
"אם בכל שנה התרגלנו שמעלים את המחירים בשקל או שניים, השנה מדובר בעלייה שהיא באמת לא נורמלית", אומרת חן סוויסה, 32, תושבת העיר שעובדת עם ילדים בחינוך המיוחד. "וזה לא שיש לנו ברירה.
"זה השירות היחידי שניתן בתשלום והדרך היחידה שבה את יכולה להשיג אביזרי חוף. בתל אביב, למשל, יש הכל מוכן ואת באה ומשלמת במכונות, שמונה שקלים למיטה וארבעה לשמשייה. מדובר במחירים הרבה יותר נוחים".
"כשנתקלנו במחיר ההזוי פשוט קמנו ולא שילמנו", ממשיכה סוויסה לתאר את הביקור הראשון שלה בעונת הרחצה הנוכחית בחוף הסלע. "זה באמת נראה לי אבסורד. אנחנו מקווים שהעירייה תעשה משהו כי רק מתחיל הקיץ וזו ממש חוצפה לקחת כל כך הרבה כסף מאנשים".
יש לציין כי המחירים בחוף לא אחידים, וכי באיזור המרוחק מסוכת המציל העלייה יותר מתונה, כאשר אפשר להשיג ב־20 שקל מיטה, כיסא ושמשייה.
בעירייה מבהירים כי "השכרת אביזרי חוף מתבצעת על ידי בעלי העסקים פרטיים. עיריית בת ים אינה מתערבת בקביעת התעריפים. בשנה שעברה הפעילה העירייה את מיזם 'חופיקס', למכירת מוצרי חוף במחירי עלות, אנו פועלים על מנת להפעיל את המיזם גם השנה לרווחת התושבים".