1 צפייה בגלריה
אבירמה גולן | צילום: ריאן פרויס
אבירמה גולן | צילום: ריאן פרויס
אבירמה גולן | צילום: ריאן פרויס
המרכז, אותו הפעילו בשש השנים האחרונות גולן ומוריה לוי, מקיים מדי יום שלישי הרצאות אקדמיות על קפה ועוגה, שעוסקות בשיח מחקרי של המרחב העירוני.
"עיריית בת ים איננה יכולה עוד לממן את הפעילות שלנו", הסבירה גולן. "ידענו מראש שמדובר בהעזה, אפילו חוצפה, לקיים מרכז מחקר וחשיבה בעירייה דלה כל כך בתקציבים, ואנחנו אסירות תודה על ההזדמנות הנדירה".
בשיחה שקיימנו איתה השבוע, הוסיפה גולן: "עיריית בת ים נמצאת היום בתוכנית הבראה עירונית שבמסגרתה החליטה להוריד את הפרויקט. אמנם לא מדובר בפרויקט יקר אבל יש סדרי עדיפויות ולא הייתי רוצה שהמרכז שלנו יפגע בחינוך או ברווחה.
"זכינו בשש שנים מעניינות ומעשירות, ובעיניי זה נס שעירייה דלת תקציבים כמו בת ים קידמה את הנושא. זה התחיל עם שלומי לחיאני והמשיך עם יוסי בכר. עשינו עבודה טובה ואנחנו נפרדים יפה וללא משקעים או תחושת תסכול.
"נושא העירוניות מתקיים היום בהרבה מקומות ועבר מהפכה. יש לובי עירוניות בכנסת שלא היה קודם. הדברים האלה למעשה מעוררים שמחה והתרגשות כי היום אנחנו נמצאים במצב אחר מבעבר. דברים שקידמנו אינם מתכלים. עבדנו עם המון חוקרים שימשיכו לעבוד בתחום גם בלעדינו".
כאמור, זה הקיץ האחרון של המרכז בבת ים, והתושבים כאמור, מוזמנים מדי יום שלישי במהלך חודשי הקיץ. בהרצאה הקרובה (שלישי, 10 ביולי) תרצה גילי הרטל, מהתוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן על הכלכלה והפוליטיקה שמניעות את התיירות הגאה בתל אביב. הכניסה חופשית.