אם ביקרתם חולה בשבת או חלילה התאשפזתם בעצמכם, גיליתם במהרה שמרגע כניסת השבת ועד לבוקר יום ראשון, הקפיטריות ודוכני ממכר המזון והשתייה סגורים. יוזמה של סטודנט לתואר שני לדוכן של חלוקת קפה וכריכים בבתי חולים בשבתות, שהגיעה גם ל'וולפסון', נועדה לשנות את המצב. לדבריו, מדובר באלטרנטיבה חילונית לדוכני חב"ד להנחת תפילין.
1 צפייה בגלריה
חברי הדוכן החילוני בוולפסון | צילום באדיבות עמותת הברית הישראלית
חברי הדוכן החילוני בוולפסון | צילום באדיבות עמותת הברית הישראלית
חברי הדוכן החילוני בוולפסון | צילום באדיבות עמותת הברית הישראלית
אמנם זה נשמע כמו דבר טריוויאלי, לקנות קפה ואוכל בבית חולים בעת ביקור של משפחה או חברים, אך מתוקף חוק סגירת העסקים בשבת, חנויות המזון סגורות, כמו יתר החנויות במתחמי בתי החולים. במסגרת יוזמה של חבר העמותה 'הברית הישראלית', יקי הרץ, הוא ביקר עם חבריו בסוף השבוע שעבר בבית חולים 'וולפסון', שם הם חילקו כריכים וקפה למבקרים במרכז הרפואי.
אחרי יוזמה ברחובות להקמת דוכן חילוני שבו יוסבר לעוברים ושבים על אבולוציה, הגיעה לאיזורנו יוזמה חילונית נוספת."'הדוכן החילוני' הוא אנטיתזה לדוכני חב"ד", מסביר הרץ. "שבוודאי עצרו באיזשהו שלב כל אחד מאיתנו בבקשה שנניח תפילין. אז הדוכן שלנו הגיע כמענה לקפיטריות בבתי חולים שסגורות בשבת. את הכריכים מכין עבורנו בית עסק ירושלמי בשם 'מיץ מרק' והתגובות בבית החולים נהדרות, גם אמרו לנו שאנחנו 'עושים מצווה'. ישנה הערכה כנה של אנשים על הפעילות והיוזמה שלנו לסייע. רוב האנשים גם דיברו על שינוי אמיתי, הרי יש עשרות בתי חולים ברחבי הארץ ואנחנו לא הפתרון לבעיה".
הרץ בן ה־27, סטודנט לתואר שני בייעוץ ארגוני באוניברסיטה העברית, בעצמו מגיע ממשפחה דתית: "למדתי בישיבה תיכונית, והיהדות והמסורת מאוד יקרות לי וזה חורה לי לראות מול העיניים שלי שהקול הקיצוני של הדת תופס מקום כל כך מרכזי במדינה. מכתיבים לנו יהדות מצומצמת. הדוכן בעצם מקדם שיח של יהדות מגוונת יותר, עשירה יותר, סלחנית יותר ופתוחה לכולם. ולא יהדות מגבילה, אלא כזאת שפתוחה בפני קהלים רחבים ומזמינה את כולם".
צפו בפעילות הדוכן החילוני בבית החולים 'וולפסון':
צילום - באדיבות עמותת הברית הישראלית