רבים מתושבי רחוב הנביאים בבת ים פנו בשבוע שעבר לעירייה בתלונה על הימצאותן של חולדות בשטח הרחוב. לטענת התושבים, העלייה החדה במספר החולדות ברחוב נובעת מעבודות תשתית המתקיימות במקום.
2 צפייה בגלריה
קרב חפירות | צילום: קובי קואנקס
קרב חפירות | צילום: קובי קואנקס
קרב חפירות | צילום: קובי קואנקס
מדובר בעבודות תשתית לחידוש של גן ציבורי ישן, שהופסקו לפני מספר שבועות, מה שאיפשר לטענת התושבים את יציאתן הקלה יחסית של החולדות ממחילותיהן הנמצאות מתחת לפני השטח.
"עזבו הכל באמצע והשאירו בורות ותעלות. ברור שהחולדות ייצאו ויסתובבו בכל מקום", אומר אהרון לוין, תושב הרחוב, "מה עוד שגם ככה הרחוב פה עם תשתיות מאוד ישנות שזה גובל בריקבון".
לטענת בעלי דירות בבנייני המגורים הסמוכים לגינה המתחדשת, פניות בנושא שהעבירו למוקד העירוני לא טופלו בצורה יעילה. "היו כאלה שהתקשרו ואמרו להם לפנות למדבירים פרטיים וזה באמת מגוחך, במיוחד כשאנחנו תושבים שמשלמים מיסים ומגיעה לנו תמורה", אומר אחד התושבים ברחוב.
2 צפייה בגלריה
החולדות מתרבות בלי סוף. רחוב הנביאים | צילום: קובי קואנקס
החולדות מתרבות בלי סוף. רחוב הנביאים | צילום: קובי קואנקס
החולדות מתרבות בלי סוף. רחוב הנביאים | צילום: קובי קואנקס
גורם בעירייה העוסק בנושא, מספר כי לעירייה קשה לבצע הדברה יעילה בשטחים נרחבים, בין השאר משום שכמות החולדות גדולה מאוד ויש קושי להדבירן באופן נקודתי. בעלי עסקים במרכז מסחרי שאינו רחוק מהגינה מספרים כי מספר החולדות במרכז עלה מאוד בתקופה האחרונה. "חולדות תמיד יש פה אבל עכשיו זה כבר סיפור אחר ונראה שהן מתרבות ללא סוף", אומרים הסוחרים.
"מישהו חייב למגר את התופעה הזאת כי זה מאוד לא בריא ומאוד מגעיל". נכון לעכשיו תושבי רחוב הנביאים בבת ים מעריכים כי השלמת עבודות התשתית בשטח הגינה תביא לצמצום תופעת החולדות. "הסגירה של התעלות וביצוע של הדברה תוך כדי כך באמצעים פשוטים יקלו מאוד על המצב", אומר לוין.
"אחרי שזה יקרה ויחזור השקט היחסי, בעירייה יהיו מוכרחים לצאת לתוכנית פעולה נרחבת לחיסול מפגעי החולדות, כי לחיות במציאות כזו זה דבר בלתי מתקבל על הדעת".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "הסדרת נושא סיום העבודות מול הקבלן, אשר צפויות להסתיים בחודש הקרוב, ובסופן יהנו התושבים ממבנה ציבור חדיש לרווחתם. נוסף, הדברה כנגד מכרסמים בוצעה במקום ואנו נבצע מעקב והדברה נוספת ולמניעת הישנות".