1 צפייה בגלריה
כיפת ברזל מיירטת רקטות מעל שדרות, הלילה(צילום: רויטרס)
כיפת ברזל מיירטת רקטות מעל שדרות, הלילה(צילום: רויטרס)
כיפת ברזל מיירטת רקטות מעל שדרות, הלילה(צילום: רויטרס)
אזעקה נשמעה הערב (ה') בבת ים, חולון, תל אביב, רמת גן, בני ברק, גבעתיים, גבעת שמואל, חולון ואזור. נשמעו קולות נפץ.
"הבניין רעד משני בומים חזקים", מספר תושב בת ים, שנמנה על רבים מתושבי העיר שמצאו עצמם רצים לחדר המדרגות בבהלה, זאת מאחר ורוב הבניינים המשותפים בבת ים הם בתי שיכון ישנים, שבהם אין חדר ממ"ד.
זמן קצר לאחר מכן נמסר מדובר צה"ל כי "לפני זמן קצר הופעלה אזעקה באיזור תל אביב. מקורות ברצועת עזה אמרו ל-ynet כי בוצע ירי רקטי מהרצועה לעבר ישראל. המדובר ככל הנראה בשתי רקטות ששוגרו ממרכז הרצועה, אחת יורטה והשנייה נפלה בשטח פתוח.
מדוברות איחוד הצלה מחוז מרכז מדווחים על מספר רב של נפגעי חרדה עקב שמיעת אזעקה במרכז הארץ. כמו כן מתנדבי יחידת חוס"ן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה הונחו לתגבר את המענה.
מדובר צה"ל נמסר: "שני שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש. לא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית. לא מוכר נזק או נפגעים באירוע. אין הנחיות מיוחדות לעורף".
מעיריית בת ים נמסר שאין כרגע היערכות מיוחדת לאור האירוע החריג. מהעירייה נמסר: "אנו בקשר רציף עם פיקוד העורף ופועלים על פי הנחיותיו".
ראש עיריית בת ים צביקה ברוט בעמוד הפייסבוק שלו הוסיף: "בת ימים יקרים, אני עומד בקשר רציף עם גורמי הביטחון ופיקוד העורף. צוותי החירום שלנו הוכנסו לכוננות, אבל נכון לעכשיו אין צורך בהנחיות מיוחדות. אנו ערוכים לכל התפתחות, ואעדכן אתכם בהמשך ככל שיהיה בכך צורך. לסיום, מבקש להזכיר כי בהישמע אזעקה יש לגשת מיד למרחב מוגן. בתקווה ללילה שקט ובטוח!".