השבוע פרסם ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו הודעה על כך שהעירייה עורכת גיוסים לתפקידי הנהלה בכירים. זאת כאשר במקביל מתנהלת בעירייה תכנית הבראה שצפויה לכלול צמצומים ופיטורי עובדים. בתגובה הוציא יו"ר ועד עובדי העירייה, אבי אפיה, מכתב התנגדות נחרץ.
1 צפייה בגלריה
אבי אפיה | צילום: קובי קואנקס
אבי אפיה | צילום: קובי קואנקס
אבי אפיה | צילום: קובי קואנקס
"ועד העובדים נדהם לגלות על מכרז חיצוני למשרות סמנכ"ל שירות עירוני וסמנכ"ל פיתוח הון אנושי, ארגון ושיטות", כתב אפיה, וציין כי במכרזים שהוצאו פורסם כי רמת שכר של הסמנכ"לים צפוי להיות 80% משכר המנכ"ל העירייה. "כל זה נעשה בתקופה שבה ידוע שהעירייה נמצאת בגירעון, וישנה תוכנית התייעלות הכוללת צמצום משרות ופיטורים. העירייה הייתה צריכה לגלות אחריות למצב ולסייע גם כן בצמצום הגירעון, באמצעות הקטנת השכר של הנהלת העירייה", נטען במכתב.
עוד מוסיף אפיה במכתבו וכותב כי: "במצב כזה רק עובדי עירייה המועסקים בדירוג ודרגה יישאו בנטל הגרעון הכלכלי ואילו הנהלת העירייה תמשיך להתנהג באופן חסר אחריות, תגלה אדישות לגירעון ותנקוט במהלכים אקטיביים להגדלת הגירעון".
עוד הוסיף יו"ר הוועד וקרא לעירייה לבטל את המשרות שפורסמו, וזאת כי לדבריו בנוסף לכך ש"העירייה אינו נוקטת אמצעים אקטיביים לצמצום הגרעון באמצעות קיצוץ בשכרם של מנהלי העירייה הבכירים" היא לטענתו גם "מפרה פסק דין של בית הדין הארצי לעבודה. שבו פסל בית הדין לעבודה את המכרז שהתקיים למשרת גזבר העירייה, וחייב את העירייה לפרסם מכרז פנימי לאיוש המשרה, ובמידה ולא ימצא מועמד המתאים מבין עובדי העירייה לאיוש המשרה, תהא רשאית העירייה לפרסם מכרז חיצוני".
לסיכום מבקש אפיה מהנהלת העירייה: "לפעול בהתאם לפסק הדין, לבטל את המכרזים שפורסמו ולפרסם תחתם מכרזים פנימיים, תוך צמצום הוצאות השכר הנלוות למשרה".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה:
״הנהלת העיר החדשה החלה לבצע שינויים בצמרת העיריה לאחר כמה חודשים של ייצוב מצבה הכספי. על פעילות זו קיבלה בימים האחרונים הנהלת העיר ציון לשבח ממשרד הפנים.
במסגרת השינויים, ראש העיר מתכוון לגייס את אנשי המקצוע הטובים ביותר בארץ, כפי שעשה עם מנכ״לית העיריה החדשה, כדי לשפר את השירות לתושבים ולהוביל את המהפכה בתחומי החינוך, הניקיון, האכיפה, השירות והניהול הכספי. הוא מאמין שלבת-ים מגיע הטוב ביותר.
לשם כך אנחנו מתכוונים לגייס בין היתר סמנכ״ל שירות לקוחות, סמנכ״ל פיתוח והנדסה, סמנכ״ל הון אנושי ומשאבי אנוש, מנכ״ל לחברה הכלכלית, מנכ״ל לחברה לתרבות פנאי וספורט, מנהל למוקד העירוני, מנהל אגף תרבות ועוד תפקידים רבים לצמרת העיריה. כל אלה ייבחרו רק על בסיס כישורים ורמה מקצועית, ולא על ידי קירבה משפחתית או היכרות אישית כפי שהיה בעבר.
מיותר לציין כי אנו מצמצמים את מספר המשרות בעיריה, ולא מגדילים אותן, כי כל בעלי התפקידים יחליפו אנשים שיפרשו או פרשו כבר מתפקידם. אנחנו נשלם פחות, ונקבל הרבה יותר. כך עושים בכל עיריה מתוקנת.
את הדיונים עם ועד העובדים ננהל רק בחדר הדיונים, ולא מעל דפי העיתון, כפי שנעשה במינהל תקין. מוזר שיו״ר הועד העביר את המכתב לעיתון, עוד בטרם הוא הועבר להנהלת העיר.
עם זאת, אנחנו בטוחים שגם ועד העובדים יתמוך במהלכים שנועדו להעלות את רמת השירות בעיריה וליצור סטנדרטים מקצועיים חדשים, ולא יתקע מקלות בגלגלים ובכך יפגע בעובדים ובתושבים.
לפיכך אנו בטוחים כי כל הנושאים ייפתרו בשיחה בין מנכ״לית העיריה ויו״ר הוועד".