יצאתם פעם לגלישה בים בשעות הלילה? סביר להניח שלא. בני נוער מבת ים יצאו לחוף "ריביירה" עם גלשנים ונהנו מכל רגע, לקראת אירוע הקיץ השנתי של עמותת "הגל שלי".
הערב (שלישי) יתקיים אירוע הקיץ השנתי של עמותת "הגל שלי" בחוף 'ריביירה' בבת ים. עמותת 'הגל שלי' אשר פועלת בבת ים הוקמה במטרה להעניק הזדמנות לנערים ונערות במצבי סיכון ל'עלות על הגל ולהצליח' ולהציע דרך התמודדות מעצבת עם איתני הים באמצעות גלישת גלים.
אחד החניכים אמר: "כשהיינו יותר צעירים היינו מסתובבים בשכונה עם אנשים שהיתה להם השפעה שלילית עלינו, שהיו גוררים אותנו אחריהם. בוא נגיד שכבר כשהיינו בני 13, היינו עושים הרבה שטויות, דברים שאנחנו פחות גאים לספר עליהם כאן.
"ואז, לפני ארבע שנים, הצטרפנו ל'הגל שלי'. כבר בשנייה הראשונה - הרגשנו שהגענו הביתה. המדריכים שליוו אותנו אז, ומלווים אותנו עד היום, תמיד גרמו לנו להרגיש שאנחנו משפחה, שאנחנו יכולים לסמוך עליהם. אחד המשפטים שהכי התחברנו אליהם בגל שלי, הוא 'כמו בים- ככה גם בחיים', הגלישה שינתה לנו את דרך החשיבה - אנחנו יודעים לזהות מתי אנחנו חוצים את הגבול, ולוקחים אחריות על המעשים שלנו.
"לפני שנה הצטרפנו לתוכנית אחים בוגרים, רצינו לחוות את כל מה שעברנו, אבל הפעם, מהצד השני - כמדריכים. רצינו להיות משמעותיים בחיים של החניכים שלנו, שהם ידעו שאנחנו כאן לעזור להם ולהכווין אותם, שאנחנו מכבדים אותם ומאמינים בהם. אנחנו יודעים שאנחנו שייכים לכאן, כבר ארבע שנים, ולתמיד".
2 צפייה בגלריה
צילום: עמותת הגל שלי
צילום: עמותת הגל שלי
צילום: עמותת הגל שלי
העמותה מפעילה תוכניות חינוכיות רבות לחניכים בכיתות ז'-יב' ותוכניות המשך לבוגרים שלה בשם 'מעגלים' כאשר מטרתה להרחיב את הידע והאופקים של בוגרי העמותה בנושאים הסובבים את עולם הגלישה (כמו צילום ועריכה, תיקון גלשנים, יזמות והייטק).
2 צפייה בגלריה
צילום: עמותת הגל שלי
צילום: עמותת הגל שלי
צילום: עמותת הגל שלי
כך, הבוגרים יכולים "להחזיר חזרה" למקום שהוא כמו בית עבורם, הים, ולצבור ניסיון במקצועות שישמשו אותם בעתיד. התכנית מופעלת ע"י האחים מתאו ואביב שפירא, מייסדי ומנהלי Xtend, ובתמיכה של חברת ironSource. את החניכים, מדריכים מעצב המוצר דניאל אשר ורכז ההכשרות של העמותה גיא רותם. הם תכננו ובנו אבטיפוס למוצר המאיר את הים ומצאו פתרון לבעייה עולמית- גלישת לילה (הזמן בו תנאי הים הכי טובים לגלישה). בשנה הקרובה ימשיכו לעבוד על המוצר, לשפר אותו ולשווק את המוצר לעיריות ומרכזי גלישה.
באירוע הערב העמותה תסכם את שנת הפעילות 2019 ובמעמד ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, מייסד ומנכ"ל העמותה , ירון וקסמן והמייסד והמנהל פדגוגי, עומר טולצ'ינסקי יתבצע גם בין היתר, תצוגת תכלית של גלישת לילה עם חניכי צוות יזמות והייטק.