1 צפייה בגלריה
עמדה לאיסוף צואת כלבים בבת ים | צילום: דוברות העירייה
עמדה לאיסוף צואת כלבים בבת ים | צילום: דוברות העירייה
עמדה לאיסוף צואת כלבים בבת ים | צילום: דוברות העירייה
כחלק מהמאבק כנגד תופעת אי איסוף גללי הכלבים, החלה עיריית בת ים, באמצעות המחלקה הווטרינרית ואגף פרויקטים ותפקידים מיוחדים, להתקין כי-70 עמודי "שקי קקי" ברחבי העיר בשבוע האחרון.
כידוע, צואת כלב שלא נאספת ומושארת מוטלת ברחוב מהווה, מעבר למפגע הריח ולמפגע האסתטי, גם מפגע בריאותי ותברואתי, שעלול לסכן את בריאות של הציבור ולפגוע באיכות חייו, ואף לסכן את בריאותם של בעלי החיים האחרים הנמצאים באזור.
לכן נדרשים בעלי הכלבים בעיר לצאת לטיול היומי עם כלבם כשהם מצוידים בשקית ניילון או בכל אמצעי אחר ולאסוף לתוכו את הצואה שהכלב השאיר. כעת, עם הצבת מתקני ה'שקיקקי', הם יוכלו לאסוף את צואת הכלב ולהשליכה לפח הקרוב גם אם שכחו להביא עימם אמצעי איסוף כלשהו.
עמודים רבים כבר הותקנו השבוע בגנים ציבוריים. בין היתר בגן ברוור, בטיילת צמוד למגדלי הים התיכון, גן אוסקר שינדלר, גן זהבי, גן גביזון, גן ניצנה, גן הגיבורים, גן יהודה לוגסי, גן חורשת אליהו, גן קק"ל, גן רג'ינה וגן התחיה. עד כה הותקנו 46 עמודים אליהם יתווספו 16 נוספים בשבוע הקרוב, ובסך הכל יותקנו בשלב הראשוני כ-70 עמודי "שקי קקי".
בנוסף, לאחרונה עודכנה דרגת הקנס בנושא אי איסוף צואת כלבים, כיום מי שייתפס עובר עבירה כזו ייקנס בסכום של כ-730 שקלים על ידי פקחים עירוניים.
ראש העירייה, צביקה ברוט: "מעכשיו אין תירוצים, וכל תושב יכול לאסוף אחרי הכלב שלו. העירייה תפעל בנחישות כנגד התופעה, תוך שמירה על איזון בין זכות התושבים לגדל חיות מחמד מבלי לפגוע באיכות חייהם של שכניהם. יירשמו דוחות לבעלי כלבים שלא יאספו את צואת הכלבים שלהם. כך נשמור על סביבה נקייה וירוקה".