אחרי שבעיריית בת ים תפרו חליפות והציגו את תוכנית המרינה המשותפת להם ולראשון לציון, במסדרונות עיר היין מצננים את ההתלהבות וטוענים כי עוד שנים רבות יעברו עד שתוכנית מסוג זה תאושר ותצא לפועל.
1 צפייה בגלריה
התוכנית למרינה. הדמיה: עיריית בת ים
התוכנית למרינה. הדמיה: עיריית בת ים
התוכנית למרינה. הדמיה: עיריית בת ים
"אנחנו נמצאים בתהליך מאוד מוקדם של הפרויקט הזה", מסביר מהנדס העיר ראשון לציון קיריל קוזיול, "ישנה תוכנית מתאר ארצית שנקראת תמ"א 13 לחופים והיא נמצאת בהכנה כבר כמעט שנתיים. נציגים שבוחנים זאת הגיעו אלינו ובחנו את המקום ולוקחים אותנו בחשבון, כי למעשה זה עונה על ביקוש מסוים של המדינה - חוף ים לא רק לרחצה אלא גם לשיט. מאחר שבאיזור שלנו אין יותר מדי אופציות, אז עלתה גם האפשרות שתוקם אצלנו מרינה".
לטענת גורמים בעירייה, מי שתישא בהשלכות של ההקמה היא עיריית בת ים שהמרינה תוקם בגבולה וצפונה, כך שחוף הים המקומי של ראשון לציון לא ייפגע. "כרגע כל הנושא הוא לשכנע את אותה ועדת עורכים שאמורה לאשר את הקמת המרינה, לסמן נקודה בצורת עוגן באיזור שלנו", מסביר המהנדס. "כל מה שהם בבת ים רצו זה שלא נתנגד. מפה יש עוד אינספור ועדות ותוכניות שצריך לעבור. לומר שמחר מקימים מרינה זה פשוט לא נכון כי הדרך עוד ארוכה. זה עניין של שנים רבות".
ומה לגבי העלויות? לטענת קוזיול, גם שיח על עלויות כלל אינו רלוונטי בשלב זה, ולא ידוע עדיין מי יישא בנטל הכספי ואיך הוא יחולק. "יכול להיות שיגיעו להסכמה בעוד המון זמן שהעלויות יהיו משותפות, אבל באמת שהדרך עוד רחוקה.
"לבת ים יש רעיונות וסקיצות, אבל המעמד של התוכניות חסר משמעות", מוסיף קוזיול. "יכול להיות שסקיצה מסוימת תקודם או שיעדיפו אחרת, אבל מומחים רבים צריכים לתת את דעתם על המון משתנים".
גם במשרד הפנים, שם מינו לעיריית בת ים חשב מלווה בשל מצבה הכלכלי, וכאשר תוכנית האיחוד עם תל אביב עדיין על הפרק, טוענים כי לא ידוע להם דבר על התוכנית שהוצגה. "מבירור עולה כי החשב המלווה לא חתם על החוזה וכי ההסכם לא הובא לאישור משרד הפנים", נמסר מן המשרד.