חניכי, בוגרי, הורי ומדריכי צופי הים בעיר אינם מוכנים לקבל צירופם לשבט צופי ים הממוקם ביפו והתאגדו בעשרותיהם להפגנה מול רחבת העיריה. במהלכה של ההפגנה התקבלה מהעירייה מסר כי נמצא פתרון שיכשיר את המבנה הממוקם בעיר והפעילות בו תמשך עד לקבלת היתר.
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
ההפגנה מלווה בקמפיין ברשתות החברתיות ושם הסבירו חברי השבט כי, "המטרה שלנו לשמור על הבית. לא לוותר על צופי ים בת ים, וכן למצוא פתרון להמשיך בפעילות הצופים בעירנו היפה בת ים. לא ניתן לסגור לנו את הבית! את גאוות העיר בת ים! מפעל חיים של 15 שנות פעילות! מקום שמחנך את דור העתיד שלנו על ערכים של ציונות, ערבות הדדית, כבוד ונתינה״.
ההורים תוהים: ״איך אין התרים למבנים? בית הספר לחינוך ימי של בת ים נמצא שם ואנחנו נשארנו בחוץ. גם בכנס חינוך אתמול אמר ראש העיר שמפאת חוסר תקציב עירייה אף תנועת נוער לא תתוקצב השנה כך שאנו מפגינים היום גם עבור ׳שבט דן׳ הצופים ולא רק עבור צופי ים".
אמש (שני) לדברי ההורים ראש העיר קבע עמם פגישה "שבוטלה ברגע האחרון אך הוא ערך שיחת טלפון למנכ״ל הצופים ואמר כי יש לו פתרון לבעיה. בעקבות שיחה זו תנועת הצופים לקחה צעד אחד אחורה ופרסמה שאינה תומכת בהפגנה״.
שלומית, אמא של ליאם משעלי, אחד החניכים: "יש לי 3 בנים בשבט ואני מקווה שגם הרביעי שלי יגיע ולא יסגרו את השבט. הוא מקבל שם המון עזרה בלימודים, תמיכה,העצמה אישית, אחריות, ערכים. הם השתנו מקצה לקצה והפכו לילדים של נתינה״.
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
אמא נוספת מוסיפה: ״להעביר את השבט ליפו זה לזרוק את הילדים שלנו מבת ים ליפו, זה לוותר על הילדים שלנו.יש בשבט ילדים שאין להם בית אז בשבתות איך הם יגיעו ליפו מי יסיע אותם יש ילדים מעוטי יכולת שאפילו אין להם כסף לאוטובוס״.
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
כאמור, בכיר בעירייה עימו שוחחנו מסר כי "יכשירו חלק מהמבנה הקיים כדי שהפעילות תמשך ולא תעצר עד אשר יהיה היתר לכל המבנה".