1 צפייה בגלריה
אגף החינוך בעיריית בת ים | צילום: שירות מיינט
אגף החינוך בעיריית בת ים | צילום: שירות מיינט
אגף החינוך בעיריית בת ים | צילום: שירות מיינט
פתיחת שנת הלימודים מתקרבת אך נראה שלא הכל מתנהל ברגל ימין. תלונות הורים שהגיעו למערכת "מיינט בת ים" מלמדות שיש ילדים שטרם קיבלו שיבוץ לגן הילדים, ולא התקבלו תשובות על ערעורים.
"הבת שלי שובצה לגן 'גאות', היא הכי קטנה שם וכל החברים שלה ממשיכים ל'מזח', רק אותה הוציאו", מספרת אחת האמהות ומוסיפה שמדובר בגן שנמצא במרחק חצי שעה מביתם. לכן הגישו ערעור, אך טרם קיבלו תשובה.
הורים נוספים טוענים לבעיות דומות ומוסיפים כי פניות טלפוניות לאגף החינוך נותרות ללא מענה."התקשרתי עשרות פעמים, אבל אין מענה", מספרת אם אחרת התוהה לגבי השיבוץ של בנה. "למה אגף החינוך נתפס לא ערוך ימים ספורים לפתיחת שנת הלימודים, ומדוע מכריחים הורים להגיע פיזית למקום כדי לקבל מענה לשאלות פשוטות כשאנחנו חיים בעידן דיגיטלי?".
איריס פרדלין נציגת הציבור בוועדת החינוך מספרת על מקרים רבים שמגיעים אליה. "הורים שלא התייחסו לערעורים שלהם והילדים לא שובצו לפי כתובת המגורים, ילדים קטנים ששובצו במסגרות לא מתאימות ועוד".
לדבריה, "עפ"י המידע שיש לי הרשימות של הילדים בגנים לא מוכנות, אין מפגשים מול הגננות וחברי המועצה קיבלו הוראה לא לעזור לציבור אלא להפנות אותם לאגף החינוך שלא עונה. אם זה ככה, למי אמורים ההורים לפנות? יש פה בעיה שאיש לא מטפל בה".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "אגף החינוך פועל ימים כלילות למען תושבי העיר, ואף יותר מכך במהלך חופשת הקיץ לקראת פתיחת שנת הלימודים. 5,500 ילדי בת-ים ילמדו השנה בכ- 150 גנים חדשים ומתחדשים, וייהנו מסביבת לימודים נעימה ומחינוך איכותי.
תהליך השיבוץ של ילדי הגנים נעשה תוך הקפדה והתחשבות מירבית בבקשות ההורים, והרוב המכריע מהילדים שובצו בגנים שבחרו הוריהם בעדיפות ראשונה.
על אף שתשובות הערעורים פורסמו ב-12.8, לפנים משורת הדין אנו ממשיכים לקבל פניות, ולראות האם ניתן למלא את מבוקשם בקבלת הגן המבוקש. יודגש, כל הערעורים נידונו בכובד ראש, כאשר מרבית הבקשות שנדחו היו עקב אי התאמה מבחינה גילאית, והקריטריונים הינם אחידים וציבוריים ועל פיהם מתקבלות ההחלטות.
כלל הגננות קיבלו את רשימות הילדים, והיעדר מפגש עם הגננות נובע מעמדת הסתדרות המורים ולא קשורה לאגף החינוך".