מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
לתושבים בחולון נמאס מהטלפונים הציבוריים. ברחוב סוקולוב שבעיר יש מספר טלפונים שעד לאחרונה ששמשו שוהים לא חוקיים או עובדים זרים, כעת מתברר כי רבים מהטלפונים האלה כלל לא עובדים ואף לא נמצאים תחת שום פיקוח. עיריית חולון פנתה אל חברת 'בזק' המפעילה את הטלפונים הציבוריים בישראל מספר פעמים בנושא, עקב ריבוי תלונות מצד תושבים וביקשה מהחברה לפנות את הטלפונים הלא פעילים, כיוון שאין בהם צורך. תושבת העיר פנתה לעירייה בבקשה לברר מדוע עמודי הטלפון ברחוב סוקולוב לא פעילים, ומדוע אם כך אף אחד לא מפנה אותם. "זה מיותר וסתם מכוער", הסבירה התושבת למיינט חולון, "הבנתי שבזק חייבים להשאיר כמה טלפונים, אבל שלפחות יתקנו את השבורים וידאגו שיהיו רק טלפונים בודדים, כי ממילא אף אחד כמעט לא משתמש בהם". מחברת בזק נמסר: "תאי טלפון ציבוריים הם אכן ציוד שאבד עליו הכלח, ואין בו עוד צורך. אולם, פרישת המתקנים קבועה בחוק, ובזק מחויבת לכך, על אף שכמעט ולא עושים בהם שימוש כלל. למיטב ידיעתנו, משרד התקשורת בוחן בימים אלו את המדיניות העתידית לגבי פרישת טלפונים ציבוריים, ועד לשינוי החוק, נשמח לקבל מיקומים נקודתיים שבהם אותרו תקלות".
4 צפייה בגלריה
טלפון מוזנח ברחוב סוקולוב. צילום פרטי
טלפון מוזנח ברחוב סוקולוב. צילום פרטי
טלפון מוזנח ברחוב סוקולוב. צילום פרטי
החולדות מכות שוב בבת ים. הפעם, תורם של תושבי מרכז העיר, ברחוב הרב עוזיאל. "אנחנו מתגוררים בקומת קרקע ופעם היינו יושבים כל השכנים בחוץ בערב אחרי שהיינו מרדימים את הילדים, כעת בגלל כמות החולדות פה, זה פשוט בלתי אפשרי", סיפרה תושבת הרחוב למיינט בת ים. עוד מספרים הדיירים כי ישנה מצוקת חניה אדירה ולמרות זאת הם משתדלים לא לחנות ליד הבית."זה בלתי אפשרי כי החולדות נכנסות אל מתחת למכסי המנוע של המכוניות שלנו ועלולות לקפוץ באמצע הנסיעה. לחלק מאיתנו הן אכלו את הכבלים של המזגן ברכב ואצלנו גם כנראה אחת החולדות לא הצליחה לצאת ועכשיו באוטו יש ריח נוראי של נבלה שאנו לא מצליחים להיפטר ממנו". התושבים טוענים כי מלבד סיור שנערך במקום על ידי מחלקת התברואה אין הם רואים שום שיפור במצב. מעירית בת ים נמסר: "העירייה משקיעה מאמצים רבים בשמירה על סביבה נקייה ובמיגור בעיית המזיקים במרחב הציבורי עקב העבודות להקמת הקו של הרכבת הקלה, ואנו נבצע הדברה מקיפה ברחוב. על מנת לצמצם את היקף התופעה הנהלת העיר הכפילה השנה את תקציב ההדברה לעומת אשתקד, במקביל אנו קוראים לתושבים לשמור על ניקיון החצרות הפרטיות ולדאוג לתיקון פתחי ביובים פרטיים שבורים במרחב הפרטי".
4 צפייה בגלריה
חולדה מציצה מתחת למנוע. צילום פרטי
חולדה מציצה מתחת למנוע. צילום פרטי
חולדה מציצה מתחת למנוע. צילום פרטי
ולא רק בבת ים. גם בראש העין יש מכת חולדות. חולדה נצפתה כשהיא נכנסת ויוצאת מחדר אמבטיה באחד הבתים שברחוב רש"י בעיר כשהיא טרם נלכדה. "אני מגדל כלב ביחידת הדיור בה אני גר ובתחילת שבוע שעבר שמעתי אותו נובח מכיוון חדר האמבטיה", סיפור התושב למיינט ראש העין. "נכנסתי פנימה ודרכתי בטעות על מספר גללים שהיו במקום. חשבתי שזה שלו אבל שנכנסתי למחרת שוב לחדר השירותים ראיתי גללים בתוך האסלה וזה עורר בי חשד. החלטתי להתקין מצלמת רשת כדי לבדוק במה מדובר. ואז הבנתי מה קורה כשראיתי את החולדה נכנסת דרך האסלה. הזמנתי מדביר שהניח מלכודת בחדר השירותים אבל מסתבר שהיא די חשדנית לגביה ולא נתפסה בה עדיין. הוא פיזר גם רעל סמוך לביוב שמחוץ לבית ולפי מה שהוא אמר ההשפעה אמורה להיות מורגשת עד חמישה ימים מרגע שהוא פיזר את החומר. בינתיים היא ממשיכה לבוא כמעט בכל יום".
מי שרף את הבית? כנראה שהכלב. במיינט ירושלים מדווחים כי בתחילת השבוע הוזנקו ארבעה צוותי כיבוי והצלה לשריפה בדירה ברחוב אורגוואי. לוחמי האש שהגיעו למקום, הבחינו בדירה שרופה למחצה רוויית פיח ונזקי עשן וחום. לוחמי האש ביצעו כיבוי סופי של האש שעדיין נשארה בוערת, וכן פינוי של העשן שהיה כלוא בדירה. בסריקות שביצעו הצוותים בדירה, אותר כלב ללא רוח חיים. מחקירה של חוקרי כבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים עולה כי בדירה שנשרפה, הושאר ככה"נ כלי עישון מסוג "נרגילה" כשהוא דולק ובעלי הבית עזבו את הדירה לפני שבוצע כיבוי של גחל הנרגילה. כלב המשפחה שהושאר בדירה, הפיל ככל הנראה את הנרגילה והגחל, דבר שגרם להתלקחות שריפה בדירה.
אחרי שהוציא שקיות גראס בכנסת ישראל וחילק למבלים בעיר תל אביב מנות קטנות של הצמח האסור, החל האיש והסערות, עמי פיינשטיין, במהלך חדש: הקמת חממות קנאביס בעיר רחובות כיוזמה להחזרת החקלאות לעיר. פיינשטיין כבר החל בשתילת צמח הקנאביס בעיר, אך אינו מגלה איפה הצמחים נשתלו, הוא מבקש ש"שומרי החוק" יחכו קצת עד שייכנס לכנסת, כפי שהוא מקווה עם רשימתו, בעוד כחודש ויעגן את הנושא בחוק. "המטרה היא פשוטה, להחזיר את החקלאות לרחובות", מסביר פיינשטיין. למיינט רחובות, "רחובות נוסדה על בסיס חקלאי, ואני לא יכול יותר לגדל תפוזים אז אני פונה לענף חקלאי חדש ופותח חממות של קנאביס בתקווה שאצליח להיכנס לכנסת והחוק יעבור".
4 צפייה בגלריה
כך הולכים השותלים. פיינשטיין בפעולה | צילום: א. הר-ורד
כך הולכים השותלים. פיינשטיין בפעולה | צילום: א. הר-ורד
כך הולכים השותלים. פיינשטיין בפעולה | צילום: א. הר-ורד
רוצים לשתות קפה בחינם בסופ"ש הקרוב? בואו לנקות ביום שבת את חופי הים של חדרה. במיינט חדרה מסבירים כי מדובר במיזם חברתי אשר מקים בית קפה זמני המספק את שירותיו בתמורה לשקיות זבל. ניקיון החוף יתבצע על ידי מתנדבים ויושבי החוף כאחד, יאפשר לצבות הים לעבור את עונת ההטלה בשלום, ויפיץ את הרעיון האקולוגי בקרב משתמשי החוף.
4 צפייה בגלריה
חוף אולגה (צילום: איתמר רותם)
חוף אולגה (צילום: איתמר רותם)
חוף אולגה (צילום: איתמר רותם)