מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
מעצר אלים מול המצלמות: שוטר ומאבטח עצרו השבוע במתחם הקולנוע 'סינימה סיטי' בירושלים קטין בן 17 בטענה כי תקף שוטרים. מתיעוד שהגיע לידי מיינט ירושלים נראה כי במהלך ניסיון המעצר, שהתרחש בין אולמות הקולנוע, נראה השוטר מושך בשערותיו של הקטין ולאחר מכן אוחז באיבר מינו על מנת להביא ל"נטרלו". מהלך המעצר, שבוצע לעיני חבריו, אחד מהם צעק לעבר השוטר לחדול ממעשיו. כאשר ברקע קולות הנער שנאנק מכאבים בעקבות אחיזת השוטר באיבר המוצנע.
ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בסרטון המציג את הדברים באופן חלקי ואינו משקף את המציאות. שוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווח על צעיר שמשתולל ומפריע בעת הקרנת סרט. לאחר שהתבקש מספר פעמים לצאת מאולם הקולנוע, סרב לכך, ניסה להתחמק מהשוטרים ואף תקף את השוטר בפניו, נאלצו השוטרים להשתלט על החשוד ולעצור אותו לחקירה. נציין כי ככל שעולות בחקירתו של החשוד טענות הנוגעות לאלימות שהופעלה נגדו, משטרת ישראל מעבירה את חומר החקירה מיוזמתה לבחינתה של המחלקה לחקירות שוטרים".
במיינט נתניה מספרים כי קבוצת חיילים מנתניה ביקשה לבלות במועדון המדיסון סקוור גארדן בהרצליה סורבה להכנס על ידי היחצ"ן שעבד במקום, עקב העובדה שהם מגיעים מנתניה. לאחר הסירוב העלה אחיו של אחד החיילים פוסט נוקב ברשתות החברתיות בו כתב: "אחי הקטן, לוחם במג"ב, יצא לשבת בבית לאחר שבועיים בשטח בהם דאג שאני ואתם נוכל לישון קצת יותר בנחת. את השישי שלו הוא החליט לבלות במועדון המדיסון בהרצליה, והוא סיפר לי שלאחר התכתבות קצרה עם היחצן שלהם, התברר שלא מתאים ל"אליטה" של המדיסון שחבר'ה מנתניה "יבלו" אצלם. שלחתי הודעה ליחצן ושאלתי אותו האם אפשר לשמור מקום לכמה חבר'ה, ונחשו מה הוא ענה? 'חשוב לנו לדעת מאיפה הם שנדע אם זה אפשרי להכניס אותם, ככה זה עובד כפרה' ".
4 צפייה בגלריה
צילומים: מסך
צילומים: מסך
צילומים: מסך
ממועדון המדיסון סקוור גארדן נמסר: "מדובר בטעות של היחצ"ן שתטופל בהתאם. אין שום הנחיה לסנן מבלים על רקע מוצאם, מקום מגוריהם וצבע עורם אלא על פי גילאיהם בלבד. במקרה הנדון מדובר על ליין בימי שישי המיועד לבני שנתון 98 ומטה (20+) ולא לבני שנתון 99 כפי שהיה במקרה הזה. היחצ"ן טעה ששרבב את עניין המגורים שאינו רלוונטי ואנחנו נטפל בנושא זה".
מכת תנים במושב בית אלעזרי הסמוך לרחובות: בכל לילה פושטים מאות תנים על המשקים וגורמים נזקים לחיות המשק. "כל ערב מהשעה 18:00 יש מאות תנים בחצרות ובמשקים, לא עשרות – מאות", סיפור אחד מתושבי המושב למיינט רחובות. "זה דבר לא נתפס מה שקורה כאן, הם מגיעים לחפש אוכל ובמשקים יש אוכל. הם הרגו לאחרונה תרנגולים, שני עגלים ושתי פרות מתו מפצעים". תושבי המושב מספרים שהתנים היו קיימים מאז ומתמיד, אך בחודשים האחרונים היו הרבה מאוד המלטות באזור והדבר יצר כמות אדירה של תנים שפושטים על המושב. "אנחנו חסרי אונים, לא מדור בעשרות, מדובר במאות שנכנסים למשקים, ומה יקרה אם תן יתקוף ילד?".
4 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
תגובת המועצה האזורית ברנר: א.המועצה קשובה לפניות התושבים ומטפלת בנושא. ב. מידי שנה כמות התנים הולכת וגדלה. מדובר בחיה מוגנת ומכאן שאנו מחוייבים לפעול בשיתוף פעולה ובהתאם להנחיות רשות הטבע והגנים. ג. בהתאם לכך מבצעת רשות הטבע והגנים הסברה בנושא סניטציה בישובים- למניעת הגעת התנים וכן פעילות לדילול התנים מחוץ לשטח היישוב".
זר לא יבין זאת אך עבור תושבי חולון ובת ים המילה 'חוב"ת' נחשבת עד היום למילת גנאי שאסור להשתמש בה. ברשת 'טיב טעם' שלא היו מודעים לקונוטציה השלילית ולאופן בו היא נתפסת בקרב פלח נכבד מלקוחותיה, הבינו זאת מאוחר מדי, ונאלצו להתנצל. במיינט חולון מספרים כי הגילוי המביך התרחש לפני מספר שבועות. אז גילה תושב חולון כי לאחר ששהשלים הזמנת מוצרי מזון באתר של רשת 'טיב טעם' אושר לו איזור המשלוח במילה "חוב"ת". האיש זעם, עורר סערה ברשתות החברתיות והתלונן בפני הרשת. בחברה הבינו את הטעות שעשו, מיהרו לשנות את האזור ל'חולון ובת ים', ואף התנצלו בפני הלקוח שנפגע.
4 צפייה בגלריה
צילום: רועי רובינשטיין
צילום: רועי רובינשטיין
צילום: רועי רובינשטיין
ביקשו סליחה: בעקבות פרסום תלונות מצד דיירי בניין מגורים ברחוב גרטרוד עליון בראש העין, אשר טוענים כי ילדי הגן העירוני הסמוך משליכים לעבר חצר הבניין חפצים שונים, יזם צוות הגן "סולחה" מרגשת, כשכל הילדים ניקו את חצר הבניין. לאחר מכן, הם גם אחזו שלט עם המילה "סליחה". דיירי הבניין, שהביעו את תסכולם לנוכח האבנים והמשחקים שיידו הזאטוטים ללא מציאת פתרון על ידי הגורמים השונים, הופתעו מהמחווה של הילדים, ומקווים כי מכאן פניהם לשלום.
4 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות צוות הגן
צילום: באדיבות צוות הגן
צילום: באדיבות צוות הגן
"זה מחמם את הלב ויש פה יוזמה מדהימה ואקט חינוכי מבורך",אמר ליאור, דייר הבניין הסמוך למיינט ראש העין. "אני מודה מאוד לצוות החינוכי ולגנן המקסים שלקחו את היוזמה וכמובן לילדים המקסימים. מצפים שהעירייה תתקין את החציצה הנדרשת בהקדם כדי למנוע הישנות מקרים אלה בעתיד".