2 צפייה בגלריה
גן ילדים | המחשה: shutterstock
גן ילדים | המחשה: shutterstock
גן ילדים | המחשה: shutterstock
הסתדרות המורים הודיעה אתמול (שישי) כי תשבית ביום ראשון (9.11.19) את הלימודים בגן 'סכר' בעיר למשך שעתיים, והגן ייפתח בשעה 10:00. עם זאת עיריית בת ים הודיעה נחרצות כי הגן יפעל מחר כרגיל.
בהסתדרות המורים הסבירו את השביתה בכך שלטענתם עיריית בת ים מפרה את הוראות רפורמת הסייעת השנייה. לדבריהם הגן יושבת מאחר ובגן הילדים 'סכר' עבדה הגננת בימי חמישי ושישי עם סייעת אחת בלבד, בניגוד לתקן.
יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון: "כל גן שיפתח עם סייעת אחת בלבד, למחרת יושבת הגן לשעתיים. על מחלקת החינוך בעיר לדאוג שיהיו מספיק סייעות בגני הילדים, על מנת להבטיח חינוך איכותי ובטיחותי לילדים ולצוות".
עם זאת, הודיעה הערב (מוצ"ש) הנהלת עיריית בת ים כי הגן ייפתח מחר כרגיל באמצעות סייעות של העירייה.
עוד נמסר מהעירייה כי, "ראש העירייה צביקה ברוט רואה בחומרה רבה את התנהלותה של הסתדרות המורים, אשר מנהלת מאבקים פנימיים על גבם של ההורים והילדים. הסתדרות המורים מסרבת לקיים שיח ומפרה את הסיכומים הקודמים שהיו בין הצדדים, ויהיו לכך השלכות".
2 צפייה בגלריה
אלי יריב | צילום: קובי קואנקס
אלי יריב | צילום: קובי קואנקס
אלי יריב | צילום: קובי קואנקס
עוד הוסיפו בעירייה ואמרו: "לא ייתכן שסייעת נאלצת לצאת להלוויה שעה וחצי לפני תום יום הלימודים, ובהסתדרות יחליטו להשבית בשל כך גן ילדים. ראש העירייה צביקה ברוט ומ״מ ראש העירייה אלי יריב קיימו התייעצות בסיומה הוחלט לפנות לבית הדין לעבודה נגד הסתדרות המורים בנושא".
במקביל הוחלט לפעול יחד עם ראשי ערים נוספים מול הנהלת משרד החינוך, על מנת לגבש עמדה משותפת בנושא.
מ״מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי יריב: "הנהלת העיר לא תאפשר לפגוע בילדים ובהורים בצורה כזו. אם הסתדרות המורים רוצה לנהל מאבקים פנימיים היא יכולה לעשות זאת בצורה אחרת, אך אנחנו לא נאפשר לפגוע בתושבי העיר״.
במקביל החלה מנכ״לית העיריה יודפת אפק-ארזי בהכנות להגשת עתירה עקרונית כבר מחר לבית הדין לעבודה נגד הסתדרות המורים.