תושבי רחוב חביבה רייק השקט בשכונת רמת יוסף בבת ים טוענים למפגע סביבתי שנוצר דווקא מכוונות טובות. תושבים רבים מגיעים למקום מדי יום ומשאירים בגדים וחפצים משומשים המיועדים לתרומה לנזקקים. הבעיה - כאשר הסניף סגור, התרומות נערמות על הספסל, מושכות אליהם אנשים שמחטטים בערימות ומפזרים אותן על הרצפה. בעקבות הפנייה, העירייה הודיעה שהבעיה תטופל.
3 צפייה בגלריה
הספסלים הפכו למפגע
הספסלים הפכו למפגע
הספסלים הפכו למפגע
(צילום: באדיבות תושבים)
הבעיה, אומרים תושבי הרחוב, נעוצה בכך שתושבים רבים מכל רחבי העיר מגיעים למקום בשעות הצהריים ואחר הצהריים כאשר סניף העמותה סגור ובהיעדר אפשרות להשאיר בצורה מסודרת ציוד שהם אוספים עבור נזקקים – בגדים, שמיכות וצעצועים ישנים, מונחים פריטים אלה על שני ספסלים הממוקם בכניסה לסניף.
כך קורה כי כמעט מדי יום מלאים הספסלים בפריטים רבים, מה שגורם לפגיעה בתושבי הרחוב, בו מתגוררים קשישים רבים.
"הבעיה הראשית היא שאין לקשישים שלנו איפה לשבת כי אין ספסל אחר באזור ובוודאי לא במקום מוצל", מספרת ענבר בית לוי, המתגוררת ברחוב והיתה מבין אלה שפנו לעירייה בבקשת סיוע.
3 צפייה בגלריה
הספסלים הפכו למפגע
הספסלים הפכו למפגע
הספסלים הפכו למפגע
(צילום: באדיבות תושבים)
"אין כמעט יום בשבוע שהספסלים לא עמוסים בבגדים ישנים וזה מושך למקום כל מיני סקרנים שבאים כדי לחטט בדברים ולבדוק אם אפשר לקחת משהו וברוב המקרים זה מסתיים בכך שחלק גדול מהפריטים נשארים על הרצפה ומלכלכלים את הרחוב".
לטענת בית לוי, במהלך השבועות האחרונים פנתה, במספר הזדמנויות, למוקד העירוני ואף התכתבה בדוא"ל עם אחד ממנהלי אגף הפניות לציבור.
3 צפייה בגלריה
הספסלים הפכו למפגע
הספסלים הפכו למפגע
הספסלים הפכו למפגע
(צילום: באדיבות תושבים)
"הצעתי לאנשי העירייה לפגוש אותי במקום ושאראה להם במה מדובר", היא מספרת, "וחשבתי גם על רעיון להעביר את הספסלים לקצה הרחוב, למקום בו יוכלו לשמש קשישים ועוברי אורח אבל אני לא יכולה לעשות את זה בעצמי".
תושב אחר ברחוב מספר כי דווקא בימים אלה מהווה המפגע מטרד של ממש: "יש אנשים שרוצים לצאת לכמה דקות להתאוורר ולשבת בשקט באוויר אבל זה נמנע מהם כי הספסל מלא כל הזמן בציוד. אם המצב יימשך המקום יהפוך למפגע תברואתי וזה ממש לא מתאים עכשיו, בטח לא בתקופה לחוצה שכזו".
מעיריית בת ים נמסר: "פנייתה של התושבת טופלה ע"י פניות הציבור בעירייה ובמסגרת זו היא קיבלה מענה מלא לתלונתה. כפי שנמסר לתושבת, בהמשך לבקשתה הגבירה העירייה את הניקיון והאכיפה במקום, על מנת למנוע מפגעים תברואתיים. הסרת הספסלים נבחנה ולא נמצאה מוצדקת בהתאם לנסיבות, שכן הספסל משמש תושבים מבוגרים רבים המגיעים לבית הכנסת ועמותת עזר מציון, הממוקמים בסמוך. בכל מקרה של בעיה המתעוררת אנו מזמינים את התושבת לפנות למוקד 107 בזמן אמת ולמקום יצא צוות ניקיון לטפל במפגע מיידית. בהזדמנות זו נחזור ונבקש מהתושבים להקפיד על קיום משרד הבריאות ולהימנע מלצאת מהבתים על מנת לשמור על בריאותם ומניעת התפשטות נגיף הקורונה בעיר״.