משטרת ישראל מפני התפרצויות לבתי קשישים בחולון ובת ים, זאת לאחר שלאחרונה התקבלו מספר תלונות בנושא. במשטרה חושדים כי המפתחות לדירות הושגו במרמה ובתחבולה.
2 צפייה בגלריה
התפרצות לבתים
התפרצות לבתים
התפרצות לבתים
(צילום המחשה: דוברות המשטרה)
על פי החשד, הפורצים איתרו ״קורבנות״ קשישים בהם הבחינו במרחבים ציבוריים, ניגשו אליהם וביקשו מהם סיוע, בטענה שהם זקוקים למפתח כלשהו לזמן קצר ונענו בחיוב.
במשטרה מסבירים שעבריין לא זקוק ליותר משניות ספורות על מנת להטביע את דוגמת המפתח על חומר גמיש וכעבור זמן קצר, באמצעות שותפים למעשה, המפתחות משוכפלים והקרקע לפריצה לדירה וגניבה מתוכה מוכשרת. כך, כשבעלי הדירה יוצאים מביתם נכנסים החשודים לדירה דרך הדלת הראשית ומצליחים לגנוב רכוש ככל העולה על רוחם.
עוד נמסר מהמשטרה כי, "שוטרי משטרת ישראל עמלים ללא לאות ובכל שעות היממה כדי להביא למעצרם של עבריינים המנצלים רגע של היסח הדעת ואת טוב ליבו של אותו קשיש או קשישה ששמחו לעזור להם בצרה. אנו קוראים לציבור להמנע ממסירת מפתחות לאדם זר המבקש זאת ולא משנה מה הסיבה לכך".
2 צפייה בגלריה
התפרצות לבתים
התפרצות לבתים
התפרצות לבתים
(צילום המחשה: דוברות המשטרה)
שימו לב שיש להקפיד על קשר עין רצוף עם צרור המפתחות ולהימנע מלהשאיר אותו ללא השגחה במקומות ציבוריים כגון – עגלת קניות (כאשר בצרור המפתחות נמצא גם הצ'יפ לעגלה), שולחנות במסעדות וכדומה.