השבוע פירסם משרד הפנים דו"ח בקשות הרשויות המקומיות לאישורים חריגים לארנונה בשנת 2021. מתוך האישורים החריגים שהוגשו, 13 רשויות הגישו בקשה ממשרד הפנים להפחית את העלייה האוטומטית בארנונה - ולטענת משרד הפנים, עיריית בת ים אינה ביניהן.
1 צפייה בגלריה
(כיכר המצבה | צילום: קובי קואנקס)
העלייה השנתית של הארנונה לדירות מגורים בשנת 2021, בעקבות צו המיסים של הממשלה, תעמוד על 1.1%. בצירוף המשבר הכלכלי שהביא עמו נגיף הקורונה, העלייה בתעריף הארנונה מביאה עמה ביקורת רבה מקרב תושבי העיר. "מעבר לקורונה שפגעה ברבים מאיתנו כלכלית בצורה אנושה, המצב בבת ים מצדיק הורדה של ארנונה גם בלי קשר", טוענת תושבת העיר ומפרטת: "עבודות הרכבת הקלה, השיבושים בכבישים, הפקקים, החולדות והחוסר ניקיון אינם מצדיקים כבר עכשיו את הארנונה הגבוהה שאנו משלמים, אז עוד מעלים לנו אותה? זה לא יעלה על הדעת".
הארנונה היא אחד הנושאים הכי מדוברים בעיר בת ים, והפחתתה הייתה אף אחת מהבטחות הבחירות של ראש העירייה צביקה ברוט. שכן, במהלך 2017 גילו חלק מתושבי בת-ים שתשלום הארנונה שלהם עלה, וזאת למרות ששיעורי הארנונה לא השתנו. הסיבה לכך הייתה סקר נכסים שבוצע ו"הגדיל" חלק ניכר מהדירות.
כעת מסתבר, כאמור, כי על פי המסמכים שפרסם משרד הפנים, עיריית בת ים לא הגישה בקשה להפחתה בעליית הארנונה לבתי מגורים, אלא לעסקים בלבד. זאת לאחר אישור מועצת העיר בחודש יוני השנה.
עיריית בת ים מצדה טוענת כי ראש העירייה, צביקה ברוט, פנה באופן רשמי במכתב למשרד הפנים שבו נכתב כי "עיריית בת ים מתנגדת לכל העלאה נוספת בתעריפים ואנו מפצירים בממשלה לשקול מחדש את הנושא. בנוסף, אבקשך לאשר את הפחתת הארנונה למגורים בעיר בשיעור של 1.1 אחוז, כך שלמעשה לא יעלו מחירי הארנונה בעיר ובמקביל לאשר גם את ההפחתה שיזמנו במחירי הארנונה לעסקים". כמו כן, ציין ברוט כי תקופת הקורונה מקשה על משקי בית רבים וצריך להתגייס על מנת להקל.
בפנייה של מיינט בת ים למשרד הפנים, בשאלה למה בקשתו של ברוט לא נכנסה לתוך הדו"ח לבקשות חריגות והפחתת הארנונה שפרסם משרד הפנים, נמסר: "מה שפורסם באתר משרד הפנים זו הבקשה שהגיעה אלינו. עצם שליחת המכתב המפורט מעלה, אינה הגשת בקשה חריגה לשנת 2021 וישנו נוהל מסודר להגשת בקשה חריגה".