עם כ־30 אלף עוקבים ביוטיוב ו־53 אלף עוקבים באינסטגרם, נחשבת לורן מורוזוב (15) מבת ים כוכבת עולה ברשתות החברתיות. כאשר נודע לה שהיא נדבקה בנגיף הקורונה, היא החליטה להיחשף ולגייס את הפופולריות שלה כדי לחזק אחרים שעדיין מתביישים בזה.
1 צפייה בגלריה
"במקום להציע עזרה - שופטים". מורוזוב
"במקום להציע עזרה - שופטים". מורוזוב
"במקום להציע עזרה - שופטים". מורוזוב
(צילום פרטי)
"אבא שלי סבל מסימפטומים קלים של כאבי ראש וגב, אבל בגלל שהוא ספר ועובד עם לקוחות, הוא התעקש שרופא המשפחה יעשה לו בדיקת קורונה", היא מספרת. "היה לנו מוזר כשנודע לנו שהוא נדבק, כי הוא לא סבל מחום או משיעול. עוד באותו הלילה התעקשתי להיבדק גם אני, כי התחלתי להרגיש גם קצת חולשה".
לאחר שנבדקה בבית חולים וולפסון, נמצאה אף היא חיובית לקורונה, כאשר אמה ואחותה הגדולה נבדקו ויצאו שליליות. מיד עם היוודע דבר מחלתה, יצאה הודעה לכל תלמידי בית הספר שבו היא לומדת, "חשמונאים". "בשום מקום לא פורסם שמי בתור החולה אבל בקבוצות ווטסאפ של בית הספר הילדים התחילו ללכלך על מי שחולה, כאשר הם לא יודעים שזו אני או מישהו אחר".
מה נכתב שם?
"'למה לא מספרים לנו מי זה?', 'מי שהדביק אותנו אמא שלו זונה', 'מה נראה לו מסתובב בבית הספר חולה', 'כשנדע מי זה נעשה עליו חרם', ועוד. הייתי בהלם, הרי לא נדבקתי בכוונה. אנחנו מאוד נזהרים ושומרים על כל ההנחיות במשפחה, אז איך אפשר להאשים אותי או לאיים עלי? הרגשתי נורא, כאילו אני מצורעת. ילדה עם פחות ביטחון ממני היתה יכולה לפגוע בעצמה בעקבות שיימינג כזה".
אך מורוזוב, כאמור, החליטה לפרוק את אשר על לבה ופרסמה סרטון בעמוד היוטיוב שלה, שחושף את מצבה.
בסרטון רואים שאת בוכה.
"כי אנשים פשוט לא הבינו שאני בבית ומחלימה, ופחות מסוכנת מכל אחד אחר. גם בקבוצות הווטסאפ של ההורים התחילו להתקיף את ההורים שלי, שהם 'לא אחראיים', כמובן, בלי לדעת שזה הם. אז אמרתי בסרטון ש'זו אני הילדה שנדבקה בקורונה, וזה ממש לא יפה שבמצבים כאלה אנשים שופטים, במקום לבוא ולעזור, או אפילו לשאול מה שלומי ואיך אני מרגישה'".
והסרטון הביא איתו שינוי.
"כן. אמהות כתבו לי שבזכותי הילדים שלהם לא מפחדים להגיד שהם נשאים של הנגיף. חשוב לי להבהיר ברשתות החברתיות שילדים צריכים לשים לב איך הם מגיבים לדברים, כדי לא לפגוע באנשים שהם לא מכירים".