משה בר, יו"ר ארגון 'נכים למען נכים' ותושב בת ים, המייצג עשרות אלפי נכים, טוען כי מדובר "בתקופה הקשה ביותר עימה התמודדו נכים קשים בעיר". לדברי בר בן ה-69, שבעצמו נמצא בקבוצת סיכון בגלל נגיף הקורונה, עשרות מתושבי העיר, נכים בדרגות שונות, נצורים בימים אלה בבתיהם ומתקשים מאוד לתפקד. למרות מצבם, לא זוכים לכאורה לסיוע משמעותי.
2 צפייה בגלריה
משה בר
משה בר
משה בר
(צילום: פרטי)
"המגבלות המוטלות על הציבור פוגעות בחירות של התושבים, אבל אצלנו מדובר בפגיעה אנושה, יותר מזו ממנה סובלים קשישים בריאים יחסית ואנשים אחרים", טוען בר ומסביר: "לנכים קשים, ברמה של מאה אחוזי נכות, יש קושי אדיר להתנהל תחת המגבלות, כמו למשל לצאת לקניות".
"לי, כנכה המרותק לכיסא ממונע, אין אפשרות לבצע קניות מהירות על פי הנוהל בסופר ובעייתי עבורי להקפיד על כל כללי המיגון. יש נכים המסתייעים במטפלים החוששים מהמצב ומסרבים לצאת מהבית, ואפשר להבין אותם".
לדברי בר, לפני כשבועיים הוא פנה ללשכת ראש העירייה, צביקה ברוט, וביקש ממנו סיוע ייעודי לנכים הקשישים בעיר, אולם לדבריו לא זכה עדיין למענה מסודר ורשמי. "פניתי במקביל לאגף הרווחה העירוני איתם אני נמצא בקשר אבל גם הם מוגבלים והפנו אותי לכל מיני עמותות סיוע שפועלות עם האגף", מספר בר, "אבל זה לא עוזר הרבה כי העמותות האלה לא יודעות כיצד לטפל בנכים קשים".
2 צפייה בגלריה
לא יכולים אפילו לערוך קניות
לא יכולים אפילו לערוך קניות
לא יכולים אפילו לערוך קניות
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
למרות המצוקה אליה נקלעו הוא וחבריו, מקווה בר כי מצבם ישתפר וכי הציבור יסייע להם. "המצב הנוכחי חשף את מצבה העגום של מערכת הבריאות ואנחנו, הנכים הקשים, מכירים זאת מקרוב כמי שנאלצים לעשות שימוש במערכת לעיתים קרובות". "חלק גדול מהנכים הקשים סובלים גם ממחלות רקע שונות ולכן אנחנו, גם בגיל צעיר, עלולים למצוא את עצמנו מתדרדרים מבחינה רפואית אם נחלה חס וחלילה ולכן כל עזרה תהיה מבורכת".
תגובת העירייה: "בימים אלו עובדת עיריית בת ים מסביב לשעון, ברמת מוכנות גבוהה ביותר, על מנת לספק מענה לתושבי העיר ולסייע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. המוקדים הייעודיים של העירייה והמוקד העירוני מסייעים לכל פונה, ואגף הרווחה נמצא בקשר שוטף עם משפחות הרווחה בעיר כל הזמן".