לא לוקחים סיכון: לאור מקרה ההידבקות בקורונה של תלמידה בבית הספר אורט מלטון בבת ים, הודיעו הערב (מוצ"ש) ההורים כי הם ישביתו החל ממחר (ראשון) ועד לתאריך 8.6.20 את הלימודים במוסד החינוכי.
בתוך כך, הודיע ראש העירייה צביקה ברוט כי הלימודים יתקיימו כרגיל מחר (ראשון), למעט בתי ספר שההורים יחליטו שלא לשלוח את ילדיהם.
1 צפייה בגלריה
מפחיד את התלמידים
מפחיד את התלמידים
תלמידים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
להלן ההודעה המלאה שפרסם ועד ההורים:
"תלמידה מכיתה ז'1 בבית הספר אורט מלטון בבת ים אובחנה כחולת קורונה.
על פי חקירת משרד הבריאות מי שהיה איתה במגע הם 14 תלמידים מז'1 ועוד 13 מורים. כולם נכנסו לבידוד.
מאחר ותלמידים נמצאים באותו מתחם, מרחב בהפסקות ומורים שנכנסו לבידוד מלמדים בעוד כיתות בחטיבה, ערכנו הצבעה בוועד המוסדי ובכיתות י' בנושא.
החלטת ההורים- חד משמעית לא לשלוח את תלמידי החטיבה ושכבת י' לבית הספר עד 8/6 (14 יום מהיום שהילדה שאובחנה שוהה בביתה).
"הנהלת ביה"ס מכבדים את החלטתנו ויבדקו את נושא הלמידה מרחוק. אלי יריב מחזיק תיק החינוך וסגן ראש העיר תומך ומסכים עם החלטתנו. אין לשלוח את התלמידים מכיתה ז' עד י' כולל לבית הספר החל מיום ראשון הקרוב עד 8/6".
להלן ההודעה המלאה של העירייה:
"ראש העירייה צביקה ברוט קיים הערב הערכת מצב, בסיומה הוחלט כי בתי הספר בעיר בת-ים ימשיכו לפעול כרגיל.
מדובר בשני תיכונים בהם התגלו חולת קורונה אחת בכל מוסד, ובית ספר יסודי נוסף בו לומדת ילדה שאמה חשודה כחולה אפשרית וטרם נבדקה.
עם זאת, כל הילדים שבאו במגע עם החולות הוכנסו לבידוד, ועל פי הנחיית ראש העיר יעברו ביומיים הקרובים בדיקות קורונה.
ראש העיר שוחח הערב עם הרופאה המחוזית של משרד הבריאות, וכן קיים את הערכת המצב עם מ״מ ראש העיר, מנכ״לית העיריה, מנהלי אגף החינוך ומנהלי החירום בעיריה.
ברוט ציין כי ״לאחר שהתברר שמספר החולים בעיר ירד במהלך החג והשבת, ואין בעיר התפרצות, אנו פותחים את בתי הספר תחת המגבלות - אך מכבדים את החלטות ההורים שיחליטו שלא לשלוח את ילדיהם ללימודים השבוע.
אין מניעה רפואית או אחרת לפתוח את בתי הספר ולכן הם יפעלו כרגיל, אך אנו נסייע לכל הורה או ועד הורים שיחליט בכל זאת להכניס את ילדיו לבידוד - גם אם אין צורך בזה. אנחנו ממשיכים לקיים הערכות מצב מדי כמה שעות ונפעל באחריות ובזהירות כדי לשמור על שלום הציבור. אני קורא לתושבים להקפיד הקפדה יתירה על הנחיות משרד הבריאות, כדי לסייע לנו להציל חיים ולהמשיך להיות עיר ירוקה עם מספר קטן של נדבקים. עבדנו קשה כדי להשיג את זה, וחשוב שנמשיך לשמור על כך״.