פרידה: בני משפחתה של סלבי, אימו של שחר ממן מבת ים שנהרג מירי שוטר, נפרדים ממנה ברגעיה האחרונים, ומבקשים מהציבור להתפלל עבורה. ממן מאושפזת במצב אנוש בבית החולים 'איכילוב', לאחר שחלתה בסרטן הריאות. "היא חלמה להעניק לשחר צדק אבל לא הצליחה", אומר אחיה בכאב.
2 צפייה בגלריה
סלבי ושחר ממן ז"ל
סלבי ושחר ממן ז"ל
סלבי ושחר ממן ז"ל
(צילום: פרטי)
את מותו של שחר ממן המנוח תושבי בת ים זוכרים היטב. לפני 4 שנים נורה ממן ע"י שוטרים שניסו להפריד קטטה בבת ים. בחקירתו טען השוטר שירה בממן כי הוא רץ לעבר השוטרים כשבידו סכין, וכי זיהה תנועה מאיימת מצדו. ממן בן ה 34, נשוי ואב ל 3 ילדים, נפטר מפצעיו זמן קצר לאחר הירי. בסיום חקירת המקרה, מח"ש סגרו את התיק.
אמו של שחר, סלבי ממן, ביקשה לערער על ההחלטה והמאבק להשיג צדק לבנה מילא את חייה, אך לפני כשנה וחצי חלתה בסרטן ריאות שהתפשט, ומאז התקשתה להמשיך בפעילות.
בראיון ל"מיינט בת ים" בדצמבר 2019 אמרה ממן שהיא יודעת שימיה ספורים וכי היא חוששת לגורל אהוביה.
"כשגיליתי על המחלה לא פחדתי, חששתי לעזוב את האהובים שלי אבל אין בי פחד. אחרי שאמא מאבדת ילד היא לא מפחדת מהמוות. כששחר נפטר רציתי לוותר על הכל כי הרגשתי שאיבדתי הכל, אבל יש לי ילד בן 14 שהעריץ את שחר ויש לי 3 נכדים משחר שאני כל כך אוהבת, אז הבנתי שאין לי זכות להיות אגואיסטית ואני חייבת להיאבק עבורם", אמרה.
2 צפייה בגלריה
שחר ממן ז"ל
שחר ממן ז"ל
שחר ממן ז"ל
(צילום: פרטי)
בשבועות האחרונים חלה הרעה במצבה, ואתמול (יום ראשון 22/3) התקבלה החלטה לנתק אותה מהמכשירים. אחיה, שמעון, שסועד אותה בחודשים האחרונים ולא זז ממיטתה שבבית החולים 'איכילוב' סיפר על השיחות שהשניים קיימו בימים האחרונים.
"אני גר איתה כבר חצי שנה, היא גדולה ממני בשנה אבל אנחנו כמו תאומים שמחוברים אחד לשניה. היא ידעה שזה הסוף, עכשיו היא כבר לא יכולה לתקשר והרופאים בעיקר מנסים להקל עליה. בשיחות האחרונות שלנו היא דיברה על זה שיש בה רוגע כי היא יודעת שהיא עומדת לפגוש שוב את שחר, זה הביא לה הרבה שלווה אבל במקביל היא מאוד פחדה על הבן הצעיר שלה", הוא מספר.
מצבה של ממן הולך ומתדרדר, ומעבר לתפילות נראה שאין עוד דבר שאפשר לעשות. "אנחנו מתכננים לקבור אותה עם שחר, היא חלמה להעניק לו צדק אבל לא הצליחה. גדלתי עם שחר כאחים ולא כדודו ואחיין, אני שבור לדעת שעוד מעט שניהם כבר לא יהיו אתנו", מוסיף האח בכאב.