היום (רביעי) נפתחה רשמית עונת הרחצה גם בחוף בת ים, אולם בזמן שהחופים והמים צפויים להתמלא במתרחצים, המסעדות בטיילת, שטרם קיבלו את אישור משרד הבריאות, יישארו סגורות. בזמן שבמשרדי הממשלה בונים מתווה לפתיחת המסעדות, יוני עזרא ממסעדת "סטלה ביץ'", ואיציק קלדרון, מחוף קלדרון, מחזיקים אצבעות ומקווים לטוב: "אנשים הפסידו הכל, נכנסו לחובות ולא רואים את האור. חייבים לתת לנו הזדמנות להשתקם".
2 צפייה בגלריה
עזרא וקלדרון
עזרא וקלדרון
עזרא וקלדרון
(צילום: פרטי)
גם במהלך ימי הקורונה עזרא לא עזב את מסעדת סטלה ביץ' שבבעלותו, וחיכה לימים טובים יותר. עכשיו כשחופי הים מתמלאים באנשים, הוא מתקשה להאמין שהעסק שלו עדיין סגור. "הים ממש עמוס, רק אנחנו עדיין סגורים. צריך להבין שבמהלך ימי הקורונה נגרם לנו נזק בלתי הפיך, היו לנו הוצאות גדולות ואפס הכנסות. מדברים על שיקום אבל זה הרבה יותר מורכב מזה. אנחנו מקווים לטוב, עשינו שיפוץ, יש תפריט חדש ומנות חדשות כמו "הקציצות של אליקו", קציצות דגים על שם שדרן הרדיו, וכל מיני פינוקים".
אז מה יהיה?
"אנחנו רק מחכים לקהל. ברור לי שאנשים לא ממהרים לצאת לבלות אבל לא צריך לחשוש כי יש לנו הרבה שטח. העברנו הנחיות לכל עובדי המטבח, יש אלכוג'ל, כפפות וכל הציוד הנדרש כדי לשמור על היגיינה. אנחנו רק מחכים לאישור כדי לקבל את כולם באהבה".
2 צפייה בגלריה
(חוף הסלע | צילום: קובי קואנקס)
גם איציק קלדרון ממזנון חוף קלדרון בחוף הסלע ממתין לאישור, אך בינתיים מנסה להבין את ההנחיות הקיימות. "בגלל מבנה המזנון מותר לי לעשות טייק אווי, הבעיה שאנשים מתעקשים לקחת כיסאות ולשבת. הם רבים איתי וזה לא נעים".
אז זה אומר שאתה גם חוטף?
"נכון, רק ביום שישי שעבר קיבלתי דו"ח למרות שאין לי שום שליטה על זה. הלקוחות מתעקשים להתנהג כרגיל אבל הממשלה עדיין מגבילה אותי".
קלדרון משוכנע כי ברגע שיתאפשר לו לחזור לשגרה המקום יתמלא כמו בימים הטובים. "יש לנו ארוחות בוקר, כריכים, סלטים, מטוגנים, בשרים, פירות ים והמון דברים טובים. אחרי תקופה כל כך קשה לכולנו מגיע לבלות. אנשים צמאים לחופש ואין חופש גדול יותר מארוחה מפנקת על חוף הים".