מדוע קבלת הקהל בעיריית בת ים ממשיכה כרגיל למרות שבאגף ההכנסות (הארנונה) התגלו מספר עובדים מאומתים לקורונה? תושבים ועובדים טוענים שבבניין העירייה לא נעשה מספיק על מנת למנוע שרשראות הדבקה.
1 צפייה בגלריה
(עיריית בת ים | צילום: קובי קואנקס)
אתמול (רביעי) הוגדרה העיר בת ים כעיר אדומה עם ציון של 7.6 במודל הרמזור, והיא ממוקמת מקום אחד לפני האחרון ברשימת הערים עם המספר הגבוה ביותר של חולי קורונה בישראל. על פי נתוני משרד הבריאות יש בבת ים 428 חולי קורונה, 106 מתוכם נדבקו ביממה האחרונה.
קראו גם:
בעיריית בת ים הסבירו כי הם תגברו את האכיפה, ונערכים להפעיל מערך אפידמיולוגי עצמאי, כפי שקרה בגל הקודם. עם זאת, עולות טענות כי דווקא בבניין העירייה לא נעשים מספיק מאמצים על מנת למנוע הדבקה.
עובדי עירייה מספרים כי לפחות שלושה עובדים מאגף הארנונה שבמחלקת ההכנסות התגלו בחיובים לווירוס הקורונה, חלקם עם תופעות לוואי. עובדים נוספים ששהו בקרבתם התבקשו להיבדק, חלקם טרם קיבלו תוצאות.
"עם כל כך הרבה חולים ומבודדים מדוע הם ממשיכים את העבודה כרגיל?", טוען הפעיל החברתי, מאיר בכר, שדורש מהעירייה לסגור את קבלת הקהל לאלתר, ומוסיף: "העיר בת ים כבר אדומה, למה הם מחכים? חייבים לפעול ומהר ובראש ובראשונה להתחיל מהבית, סגרו את קבלת הקהל בעירייה ועדכנו את הציבור במצב התחלואה".
בעיריית בת ים מסבירים כי, "בימים האחרונים חלה התפרצות במרכז יום לקשיש בעמידר, שם נדבקו עשרות קשישים ועובדי צוות. כתוצאה מכך חלה עלייה במדדי הרמזור של בת-ים, לאחר שבשבועות האחרונים גם כל הערים שסביבנו, בהן ת״א, חולון וראשל״צ, חוו עליה חדה במספרי החולים.
כפי שהיה בכל המקרים האחרים, העירייה פועלת מסביב לשעון וראש העיר מקיים הערכת מצב שוטפת על מנת להביא להורדה במדדי התחלואה, למרות העליה הארצית בהדבקות. לשם כך הציבור נדרש להקפיד על מסיכות בחללים סגורים, והשיטור והפיקוח מבצעים אכיפה משמעותית בשל כך.
בנוסף התגלו עוד שני עובדי עירייה ממחלקת הארנונה כחולי קורונה (עובדת שלילית קיבלה תשובה גבולית ותיבדק מחדש). כל העובדים שהו בחדר אחד, והחדר המדובר נסגר.
עם זאת, עם ניסיון הגלים הקודמים והנחיות העבודה של משרד הבריאות השירות לתושב מפוזר בין חדרים שונים וחללים שונים, כך שמתאפשר לנו להמשיך לתת שירות לתושבים גם כאשר אחד החדרים נסגר או נשלח לבידוד.
אנו נמשיך לעשות הכל להילחם יחד בקורונה ונביא לתוצאות טובות כפי שהיה עד כה, ומנגד נמשיך לעשות הכלל לתת לתושבים את השירות הטוב ביותר האפשרי גם בזמן המגפה״.
לעדכונים - חדשות בת ים