השבוע התפרסם דירוג הערים הטובות בישראל שערך עבור ynet, אלון גרינברג, מתכן ערים ואזורים ומנכ"ל 'סביבות מגורים'. לצורך הרשימה נערך דירוג מקיף של 77 הערים בישראל באמצעות נתונים ממקורות מידע רשמיים, ושקלול שבעה קריטריונים שגובשו מקצועית.
לכל קטגוריה ניתן משקל שונה לפי הערכה מקצועית בקביעת הציון הסופי, והערכים שהתקבלו שוקללו לציון סופי. העיר שקיבלה את הציון הגבוה ביותר וזכתה לתואר "העיר הטובה בישראל" היא תל אביב עם ציון 8.39. במקום האחרון נמצאת רהט עם 3.68.
3 צפייה בגלריה
צילום: אורן טסלר
צילום: אורן טסלר
צילום: אורן טסלר
בת ים התברגה למקום 25 עם ציון משוקלל של 6.31 לפי המדדים הבאים:
מצב חברתי-כלכלי, לפי נתוני הלמ"ס: מקום 40 וציון 4.78.
חינוך: שנבדק לפי ציוני מיצב, מספר תלמידים בכיתה ואחוזי גיוס לצה"ל: מקום 29 וציון 7.6.
שירות ציבורי: שנבדק לפי נתונים ממשלתיים והשקעה נטו לתושב בשנה: מקום 54 וציון 5.
כלכלה, עירוניות וניהול מוניציפאלי: שנבדק לפי מספר עסקים שנסגרו, שיעור גביית ארנונה למגורים ושטחי מסחר, משרדים ושירותים לאלף תושבים: מקום 67 וציון 3.85.
בריאות וביטחון אישי: שנבדק לפי שיעורי פטירת תינוקות, מרחק ממרכז העיר לבית החולים הקרוב, מספר פתיחת תיקים פליליים ומספר תאונות דרכים: מקום 32 וציון 6.75.
במדדים הבאים בת ים הצטיינה:
תחבורה, מיקום ונגישות, נבדק לפי נתוני הלמ"ס, '15 דקות' לתחבורה ציבורית ומרחק ממרכז העיר לתחנת הרכבת הקרובה: מקום שלישי בישראל וציון 9.
עירוניות, , קטגוריה שבדקה את מרכז העיר והקומפקטיות של העיר: מקום שלישי וציון 6.5.
3 צפייה בגלריה
הערים המובילות לפי קטגוריות
הערים המובילות לפי קטגוריות
הערים המובילות לפי קטגוריות
מעבר לפינה ממתין האיחוד עם תל אביב, לדברי עו"ד אבי אריה, המוביל את התנועה לאיחוד בת ים עם תל אביב, איחוד ישפר את מצבה של העיר פלאים: "הדירוג מוכיח שוב שעיריית בת ים מתקשה לספק שירותים מוניציפאליים טובים לתושביה", הוא אומר. "את העיוות הזה אפשר וצריך לפתור. איחוד בת ים ותל אביב יאפשר לקבל שירותים מוניציפאליים טובים בהרבה, ואף יוריד את נטל הארנונה. אין סיבה שתושבי בת ים יישארו מאחור רק כדי לשמר את המשרות של בכירי עיריית בת ים".
האם איחוד עם תל אביב יעלה את בת ים בטבלה או שהמגמה תהיה הפוכה? כתבו לנו מה דעתכם.
3 צפייה בגלריה
דרוג הערים 2017 | רכיבי המדד
דרוג הערים 2017 | רכיבי המדד
דרוג הערים 2017 | רכיבי המדד
תגובת עיריית בת ים: "העיר בת ים עוברת בשנים האחרונות תנופת פיתוח והתחדשות מואצת ועשתה מהפכה בתחומי החינוך התרבות והקהילה, עליהם זכתה באותות ופרסים רבים.אנו גאים לצעוד בראש רשימת הערים שחוללו את השינוי הגדול ביותר בתחומן ונמשיך לקדם פיתוח, צמיחה ושגשוג לרווחת כל תושבי בת ים".