לאור הצמיחה בהיקף הפרויקטים מכח תמ"א 38 ומתוך הרצון לוודא שפרויקט מגיע לסיומו ולא מותיר דיירים מול שוקת שבורה במהלך הבניה, החליטו בעיריית בת ים לבקש מעתה, כתנאי לדיון בהיתר מכח תמ"א - להציג דוח איתנות כלכלית.
דוח זה אמור לחשוף את יכולתו של היזם לעמוד בתנאים עליהם התחייב במעמד בקשת ההיתר.
2 צפייה בגלריה
(המחשה: עידו ארז)
בעירייה הסבירו היום: "המשמעות של הדבר היא לחשוף יזמים אשר מציירים לתושבים תמונה ורודה, אשר בלשון המעטה רחוקה מהאמת, ועלולים לגרום להם לנזק כספי בלתי הפיך. מנגד, אם ליזם יש ליווי בנקאי או כיסים עמוקים, אשר שישמשו תעודת ביטוח עבור הדיירים, ניתן יהיה לדעת כי בסבירות הגבוהה הפרויקט יוכל להתקדם ללא בעיות".
בת ים, נכון להיום, היא הרשות עם מספר בקשות הגבוה ביותר לתמ״א והתחדשות עירונית, אולם לצד פרויקטים רבים מוצלחים, נוצרו גם מצבים לא מעטים, בהם היזם שחתם על הסכם מול בעלי הדירות וקיבל את היתרי הבנייה מהוועדה המקומית, נקלע לקשיים כלכליים תוך כדי ביצוע הפרויקט ועזב אותו באמצע.
2 צפייה בגלריה
(המחשה: איילת רוטה)
ראש העיר צביקה ברוט: "המטרה המרכזית שלנו היא להגן על התושבים שלנו ועל הכסף שלהם, ורק לאחר מכן לעודד התחדשות עירונית. אני בעד תמ״א ובעד פינוי בינוי, כל עוד הם לא מסכנים או גורמים נזק לתושבים הן מבחינה כלכלית, והן מבחינת עומסי תנועה, בעיות חניה ותשתיות״.
המדיניות החדשה צפויה לעלות לקרוב לאישור בועדה המקומית לתכנון ובניה בעיר.