אם עברתם ליד או ביקרתם במוזיאון ריבק ברחוב הדדי, שבשכונת רמת יוסף בבת ים, לא יכולתם שלא לראות את העץ היפהפה העומד לצדו, עץ הבוהיניה המגוונת. "זהו עץ מאוד מיוחד, עם שיפוע יוצא דופן, ובעונה הוא מלבלב בפרחים ורודים־סגולים", משתף תושב השכונה, שמזהיר כי העץ נמצא בסכנת קריסה.
1 צפייה בגלריה
עץ הבוהינה
עץ הבוהינה
עץ הבוהינה
('תושבי רמת יוסף' בפייסבוק)
השורשים שבבסיסו כבר מבצבצים מהקרקע, ובכל חורף שעובר הוא מתכופף עוד ועוד כלפי מטה, והתושבים כמו גם המבקרים במקום, מודאגים ממה שהעתיד הקרוב צופן לו. "הבעיה היא שהם חוששים להתקשר למוקד ולהתריע על המצב, כיוון שלטענתם הם חוששים שהעירייה עלולה להחליט לגזום אותו באגרסיביות", מסביר תושב המקום, "כל מה שהוא צריך בסך הכל זאת תמיכה מלמטה, על מנת שלא ייפול".
הפחד של תושבי השכונה בנושא, לטענתם, נובע ממקרים דומים שקרו בעבר, כאשר בשנה שעברה כרתו עץ בגינה הסמוכה, וכל שנותר במקומו היה גדם. "אפילו לא שתלו עץ אחר במקומו. גם לפני כשבוע משאית פגעה במה שנשאר ממנו, ובעקבות זאת הוא הפך למפגע והוא הוסר כליל".
ועד תושבי השכונה, מבקשים מהעירייה: "לא לעשות את המעשה ה'קל' כביכול, אלא לעשות מאמץ לתיקון השורשים ותמיכה בעץ היפהפה הזה".
מעיריית בת ים נמסר: "פועלים במהלך כל השנה לטיפול ולשמירה על משאב העצים במרחב הציבורי. במקרה הזה מדובר בעץ שלא התקבלה פנייה בנוגע אליו, ואין כוונה לכרות אותו".