בנייתם של מגדלי מגורים לאורך קו החוף ובקרבת רצועת החוף של העיר בת ים, הביאה בשנה החולפת לגידול משמעותי בפערי המחירים של הדירות בין אזור זה לאזורים אחרים בעיר.
כך למשל נרשמו מתחילת השנה האזרחית כמה עסקאות ענק, גם בקנה מידה ארצי, שבהן נרכשו דירות מגורים בסכומים של למעלה משלושה מיליון שקל, בעוד שבאזורים פנימיים יותר של העיר נמכרות דירות בשטח דומה במחיר זול בהרבה, לעתים בחמישים אחוז פחות.
באחד ממגדלי המגורים החדשים הנבנים בקצה המערבי של רחוב הקוממיות נמכרו בחודש שעבר שתי דירות במחיר שיא במונחים מקומיים. האחת בת חמישה חדרים המשתרעת על שטח של 130 מ"ר (קומה 16) - נמכרה ב־3.48 מיליון שקל. דירה נוספת באותו הבניין, בסדר גודל דומה, נמכרה במחיר של 3.32 מיליון שקל.
דירה ארבעה חדרים בשטח כולל של 113 מ"ר בבניין יוקרתי וחדש הנבנה ברחוב יוחנן הסנדלר בעיר, נמכרה לפני כמה שבועות במחיר של 3.6 מיליון שקל.
מנגד, דירות בגדלים דומים יחסית, באזורים הקרובים יותר למרכז העיר, נמכרות במחיר זול בהרבה.
לדוגמה, מחירה של דירת ארבעה חדרים בבניין מגורים ברחוב דולפין בעיר, המשתרעת על שטח של כ– 112 מ"ר, נמכרה במחיר של 1.9 מיליון שקל.
כאשר מתקרבים לחלק המזרחי של העיר ומתרחקים מאזור רצועת החוף מחירי הדירות יורדים בצורה משמעותית וניתן לרכוש דירת ארבעה חדרים במחיר נמוך יחסית של 1.6 מיליון שקל.
"ברור שליד הים משלמים יותר, אבל אני לא רואה לזה הצדקה", אומר אייל חכמון, שגדל בעיר.
"העיר לא כזאת גדולה ואפשר להגיע לחוף מכל מקום בנסיעה של כמה דקות. אני מבין שיש כאלה שמוכנים לשלם הרבה כסף עבור חדר שינה עם חלון לים ושיהיו בריאים, אבל אני מעדיך לשלם חצי ואת שאר הכסף לבזבז על חופשות ותחביבים. העיקר שיש היצע לכולם".