תושבים המתגוררים בקרבת בניין המגורים ברחוב שדרות בן גוריון 93, בטיילת בת ים, חוששים. מצבו החיצוני של המבנה, קירותיו השבורים והמתפוררים, מעוררים חשש גדול לפגיעה בנפש.
פרט לתושבים, לאחרונה גם עוברי אורח ובעלי עסקים באיזור הביעו חשש כי מצבו הקשה של הבניין עלול לגרום גם לפגיעה חמורה ברכוש.
הבניין המדובר, הממוקם בחלק הדרומי של הטיילת בבת ים, נמצא ממש בסמוך למלון ארמון ים הוותיק העובר בימים אלה שיפוצים מסיבות דומות: שחיקה של קירותיו החיצוניים של המבנה.
לא מעט מבנייני המגורים לאורך שדרות בן גוריון, במיוחד מצומת הטיילת עם רחוב יוספטל לכיוון דרום, סובלים מבעיות הנדסיות. הסיבה לכך, ברוב המקרים, קשורה למזג האוויר הלח ולקרבתם לים.
במהלך השנים האחרונות הוצאו צווים מטעם אגף ההנדסה למספר בניינים בדרישה מבעלי הדירות המתגוררים בהם לפעול לתיקון מיידי של הליקויים ונראה כי המצב בבניין מספר 93 דומה.
ביקור שערכנו במקום בסוף השבוע שעבר מגלה כי חלקים גדולים של קירותיו החיצוניים של הבניין שבורים ובקטעים מסוימים אף ניתקו פיסות טיח ובטון ונפלו על המדרכה.
החשש של השכנים, בעלי העסקים הקרובים ועוברי אורח המגיעים לחוף הים או מבקרים בבתי העסק שלאורך הטיילת, הוא כי חלקים שיפלו מקיר הבניין יפגעו בהם.
"העירייה חייבת לטפל פה בנושא כמה שיותר מהר ולא לחכות שיקרה משהו", טוען חנן דיין, מנהל בבית קפה הסמוך לבניין. "מי שמביט בבניין מבין שלא צריך פה בדיקה יסודית כדי להבין שהמצב פה לא טוב וחייב התייחסות".
כמה מתושבי הרחוב טוענים כי על העירייה לפעול לתיקון הבניינים ולא להמתין לפעולה מטעם בעלי הדירות.
"קשה לפעמים להגיע להסכמות בין כל הדיירים ובינתיים המצב ממשיך לסכן את כולם, את בעלי הדירות ואת הולכי הרגל ברחוב. בעירייה צריכים לשקול צעד של תיקון הנזקים וחיוב התושבים במהלך העבודה או אחריה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת מול הדיירים לתיקון המפגע. דרישה לתיקון המבנה, שהוכרז כמסוכן, הוגשה לכל בעלי הנכס כבר בינואר 2013. מאחר שהדרישה לא קוימה בפרק הזמן שהוקצב לטיפול במפגעים, הוגשו כנגד הדיירים במקום כתבי אישום ואלה נידונים בימים אלו בבית המשפט".