עשרות בעלי נכסים ברחוב העצמאות בבת ים, במתחם שעתיד לעבור פרויקט התחדשות עירונית, מוחים נגד העירייה וטוענים כי קיים ניסיון לתקוע מקלות בגלגלי ההליך.
לטענתם, אנשי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שבעבר אישרו לדיירי המתחם פטור מתשלום מס שבח, שינו את החלטתם. הדבר מהווה בעיה כלכלית לא פשוטה עבור התושבים.
1 צפייה בגלריה
המתחם ברחוב העצמאות | צילום: קובי קואנקס
המתחם ברחוב העצמאות | צילום: קובי קואנקס
המתחם ברחוב העצמאות | צילום: קובי קואנקס
"מדובר בהוצאה של עשרות אלפי שקלים לכל בעל נכס וזה לא משהו שיש פה לדיירים, שחלק גדול מהם מבוגרים מאוד או משפחות צעירות, שאין להם כסף מיותר להוציא", אומר אייל חדד, שהוריו מתגוררים באחד הבניינים ברחוב העצמאות 76-72. "לא ברור לנו כל כך למה החליטו לשנות את ההחלטה וזה עצוב, כי נכון לעכשיו זה מה שתוקע את התוכנית".
בעלי הנכסים במתחם המדובר, הממוקם סמוך מאוד למרכז העיר, החלו בתהליך המורכב של ההכנות לפרויקט ההתחדשות במסגרת פינוי־בינוי לפני מספר שנים. לפני כחצי שנה התבשרו 48 בעלי הדירות כי קיבלו ממשרד הפנים וממשרד השיכון פטור מלא ממס שבח, דבר ששימח אותם מאוד.
מעודדים מהבשורות הטובות המתינו התושבים לבחירות לרשות המקומית על מנת שיוכלו להשלים את ההליך מול העירייה ולקבל היתר בנייה, אלה שלפני כחודש גילו להפתעתם כי בעירייה מתנגדים כעת למתן הפטור מתשלום המס.
צעד זה, אומרים דיירי המתחם, פוגע קשות בזכויותיהם ומונע מהם התקדמות בפרויקט.
"ניסינו לדבר עם אנשי העירייה ועם גורמים באגף ההנדסה, אבל לא קיבלנו שום תשובה ברורה וזה ממש מתסכל", אומרים התושבים. "ממש כשחשבנו שאנחנו כבר תיכף שם, גילינו שיש בעיה חמורה וזה מאוד מפתיע, במיוחד שבעירייה מהללים כל הזמן את ההתחדשות העירונית בעיר והפרויקט שלנו היה אמור להיות אחד המרכזיים".
מעיריית בת ים נמסר: ״במהלך בחינת הליכי אישור הפרויקט התגלו אי סדרים לכאורה, המעלים חשד הדורש בדיקה מעמיקה מטעם הרשויות הרלוונטיות. אנו מקווים כי הליכי הבדיקה יסתיימו בהקדם. אנו נחושים לפעול רק על פי החוק בעיקר כדי להגן על הדיירים".