בשורות טובות לתושבי מתחם המגורים ברחוב הרב מימון פינת אנה פרנק בבת ים, לאחר שהוועדה המחוזית תל אביב יפו לתכנון ובנייה אישרה את הוצאתו לפועל של פרויקט התחדשות בצומת הרחובות.
1 צפייה בגלריה
20 אחוז מסך הדירות יהיו קטנות | צילום: קובי קואנקס
20 אחוז מסך הדירות יהיו קטנות | צילום: קובי קואנקס
20 אחוז מסך הדירות יהיו קטנות | צילום: קובי קואנקס
מדובר בתוכנית התחדשות במסגרת פינוי־בינוי במסגרתה ייהרס בניין 'רכבת' ישן הכולל 32 יחידות דיור ובמקומו ייבנו שני בנייני מגורים בגובה 13 ו־25 קומות, ובהם 128 יחידות דיור בגדלים שונים. מי שאחראי לפרויקט הם אנשי חברת 'אלמוג', שהחלו את התהליך בשטח לפני קרוב לשש שנים.
"הפרויקט יביא לשינוי משמעותי באיכות ובטיחות חיי הדיירים ואנחנו נרגשים להגיע לשלב חשוב כל כך של אישור התוכנית", אומר המשנה למנכ"ל קבוצת אלמוג, עו"ד אמיר הלר. "בת ים נהנית מפריחה שנובעת מתהליכי התחדשות מואצים והמיקום המצוין שלה במרכז הארץ ופעילות הרכבת הקלה שעתידה להתחיל לפעול בשנים הקרובות תחזק עוד יותר את העיר".
יחידות הדיור שייבנו בשני מגדלי המגורים יהיו בגדלים שונים, החל מדירות שלושה חדרים ועד דירות פנטהאוז ובקבוצת אלמוג מצהירים כי יעמדו בהתחייבותם כי 20 אחוז מסך הדירות יהיו קטנות באופן יחסי, מה שישפיע על מחיריהן בשוק.
מי שגרים כיום במתחם וחתמו על הסכם העבודה מול הקבוצה יזכו להטבה משמעותית, ויקבלו, לאחר סיום העבודות, דירות בגודל ארבעה חדרים בשטח של כמאה מ"ר ועוד 12 מ"ר מרפסת, במקום דירת שלושת החדרים בשטח 65 מ"ר שנמצאת בבעלותם היום. קומת הקרקע של בנייני המגורים תכלול חזית מסחרית ובתי עסק בשטח של 700 מ"ר ובנוסף ייבנו בשטח המתחם החדש 1,700 מ"ר שיוקצו לטובת מבני ציבור.
"אנחנו שמחים מאוד שהשכנים שלנו נכנסים לתהליך של התחדשות ואנחנו מקווים שהתופעה תתרחב למקומות אחרים ברחבי העיר", אומר משה בר, תושב העיר המתגורר ברחוב אנה פרנק. "שיפור תנאי המגורים הוא תנאי חשוב לחיים נוחים ולשיפור המצב הכלכלי של בת ים".