למרות הצהרות שניתנו בעבר ע"י ראש העירייה צביקה ברוט לצמצום מספר המגדלים בעיר, אישרה הועדה המקומית של בת ים הקמת מגדל נוסף. אחרי שבבת ים כבר הוקם מגדל הזהב, מגיע תורו של מגדל השנהב. מדובר במגדל נוסף שיחזק את התואר שבת ים כבר זכתה לו כעיר המגדלים של ישראל.
2 צפייה בגלריה
מגדל השנהב | צילום הדמייה: יח"צ  citybee
מגדל השנהב | צילום הדמייה: יח"צ  citybee
מגדל השנהב | צילום הדמייה: יח"צ citybee
מדובר במגדל בן 22 קומות אשר יכלול קומות מסחר, תעסוקה ומגורים. לדברי החברה הבונה את המגדל, בימים אלה החליטה הוועדה המקומית בת ים להפקיד את התב"ע של הפרויקט. יזם הפרויקט הוא עו"ד בנימין רבה שאחראי לפרויקטים שונים באזור המרכז, והאדריכלים הם ערן לשם וערן שקד, בעלי משרד citybee.
הפרויקט יוקם ברחוב החרושת בצפון אזור התעשייה, על מגרש בגודל 1.7 דונם שכיום ניצב בו סופרמרקט.
מגדל השנהב יהיה בן 22 קומות וכן 3 קומות חניה תת קרקעיות. במגדל ייבנו כ-40 דירות בשטח כולל של 6,000 מ"ר, כ-10,000 מ"ר המיועדים לתעסוקה ולשטחי משרד ושתי קומות מסחר במפלס הקרקע. 500 מ"ר נוספים יוקצו לטובת שטח ציבורי.
לבניין החדש עיצוב ייחודי אשר יהפוך אותו לבולט באזור: "המגדל מבצע 'פנייה' מערבה על מנת שכל דירות המגורים ייהנו מנוף לים".
האדריכלים ערן לשם וערן שקד, בעלי משרד citybee שאמונים על תכנון הפרויקט, מסבירים: "כאשר תכננו את מגדל השנהב שאלנו את עצמנו שתי שאלות עיקריות - הראשונה היא איך יוצרים מגדל עירוב שימושים שמחד מתייחס לרחוב ומייצר חזית מסחרית משמעותית ומאידך, בשל קרבתו לים מאפשר מבט משמעותי לים עבור דירות המגורים, והשאלה השניה היא איך מתכננים מגדל עירוב שימושים מבלי לחלק את המגדל לשימושים השונים ברמת הנראות, או במילים אחרות איך מייצרים הרמוניה תכנונית והמגדל נראה כיצירה אחת.
2 צפייה בגלריה
ערן שקד (מימין) וערן לשם | צילום: יח"צ  citybee
ערן שקד (מימין) וערן לשם | צילום: יח"צ  citybee
ערן שקד (מימין) וערן לשם | צילום: יח"צ citybee
לפיכך התכנון שנבחר הוא בניין אשר עושה מחווה גדולה לכיוון מערב. קומות המגורים ממוקמות מעל קומות התעסוקה והתכנון מביא לכך שכל דירות המגורים יפנו לים וייהנו מהנוף היפה ביותר האפשרי, וזאת בנוסף לקומות המסחר במפלס הקרקע שיפנו לרחוב. מדובר בתכנון הרמוני והמשכי שעושה שימוש מיטבי בעקרונות אדריכליים של צורנות, מתוך מחשבה על הדיירים, המשרדים והעסקים שעתידים לאכלס אותו".
יזם הפרויקט, עו"ד בני רבה, אומר כי "אני מברך על החלטת הוועדה המקומית אשר קיבלה את התוכנית שמטרתה העיקרית היא לאפשר את העיצוב הייחודי של הבניין. אני מאמין בפוטנציאל של אזור ה-CITY בבת ים, ורציתי שהבניין יביא איתו בשורה וחדשנות תכנונית. ההליך הסטטוטורי נמשך כ-4 שנים, החלטת הוועדה להפקיד את התכנית הינה אבן דרך חשובה, שכן עכשיו יש בידינו וודאות תכנונית שמאפשרת לנו להבין את לוחות הזמנים לתחילת ביצוע הבניין. בכוונתי לצאת לדרך ולהתחיל בביצוע בהקדם האפשרי".