1 צפייה בגלריה
הדמיית הפרויקט ביוספטל | קרדיט: 'ויו פויינט'
הדמיית הפרויקט ביוספטל | קרדיט: 'ויו פויינט'
הדמיית הפרויקט ביוספטל | קרדיט: 'ויו פויינט'
משלבים כוחות: חברת 'מצלאוי' חתמה השבוע על הסכם שיתוף פעולה עם חברת 'נצבא' (מקבוצת איירפורט סיטי), בהקמת פרויקט פינוי־בינוי ברחוב יוספטל בבת ים. "החברות יפעלו יחד לקידום וביצוע המיזם", נמסר השבוע.
על פי התוכנית, מדובר באחד ממיזמי הפינוי־בינוי הגדולים בעיר, במסגרתו ייהרסו 240 יחידות דיור ישנות וייבנו במקומן 1,078 דירות חדשות, לצד שטחי מסחר ומשרדים בשטח של כ־25,000 מ"ר.
הפרויקט יתבצע בשני שלבים, הראשון יכלול את הריסתם של שני בנייני מגורים קיימים במתחם הפרויקט והקמת שלושה בנייני מגורים חדשים, וכן שטחי תעסוקה ומסחר; והשלב השני יכלול הריסת שלושה בנייני מגורים קיימים והקמת שלושה בנייני מגורים חדשים ושטחי מסחר. הפרויקט אושר על ידי הוועדה המקומית והמחוזית והוא נמצא כעת בתהליך של קבלת היתר לשלב הראשון.
מבחרת מצלאוי נמסר: "החברות יפעלו יחד במסגרת העסקה המשותפת לצורך קידום והשלמת הפרויקט, לרבות ייזום תכנון, ביצוע ושיווק של הפרויקט. כל ההכנסות מהפרויקט תהיינה שייכות לעסקה המשותפת והוצאות הפרויקט תושתנה עליה. שיעור חלקו של כל אחד מהצדדים בכל זכות והתחייבות בקשר עם הפרויקט והעסקה המשותפת יעמוד על 50 אחוז. את ניהול, קידום התכנון, ביצוע ושיווק הפרויקט תבצע חברת מצלאוי, אשר תהיה גם הקבלן המבצע על פי הסכם בנייה שנוסחו מוסכם על הצדדים".
במסגרת העסקה קבוצת איירפורט סיטי־נצבא תעמיד את ההון העצמי הנדרש לביצוע העסקה המשותפת ובנוסף תעביר למצלאוי החזר חלקי של הוצאות שונות שבהן נשאה עד כה.
את חברת מצלאוי ייצגו עוה"ד יונה גושן־גוטשטיין ואביתר שדה ממשרד 'אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות''. את איירפורט סיטי־נצבא ייצגו בעסקה עוה"ד ירון טיקוצקי ומוטי הופמן ממשרד 'דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות'', כמו גם עו"ד דב פישלר.
סמי מצלאוי, יו"ר חברת מצלאוי, ציין היום כי "פינוי־בינוי בעיר בת ים הוא צו השעה, החברה מקדמת את הפרויקט מזה כעשר שנים מתוך מטרה לספק לדיירים המתגוררים היום בדירות רעועות, דירות חדשות ומרווחות העומדות בתקנים נגד רעידות אדמה וכוללות ממ"דים להגנה מפני טילים. זהו אחד מהפרויקטים הגדולים של פינוי־בינוי שיוצאים לדרך בעיר ובארץ כולה ובכוונתנו לחדש את מתחם יוספטל בבת ים כמו שחברת מצלאוי עשתה בקריית אונו, שם החלה לאחרונה את בניית הדירה ה־1,000 במסגרת פרויקט הפינוי־בינוי הראשון בישראל".
פריאל אטיאס, מנכ"ל משותף בקבוצת איירפורט סיטי־נצבא: "שיתוף הפעולה של חברת מצלאוי עם קבוצת איירפורט סיטי־נצבא יאפשר לקדם את הפרויקט מהר יותר הן מבחינת המימון והן מבחינת הביצוע".