1 צפייה בגלריה
רחוב דליה בבת ים| צילום: קובי קואנקס
רחוב דליה בבת ים| צילום: קובי קואנקס
רחוב דליה בבת ים| צילום: קובי קואנקס
בשורה חשובה לתושבי שכונת רמת הנשיא בבת ים: קבינט הדיור אישר תכניותיהם של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומשרד הבינוי והשיכון, לקידומם של שמונה מתחמי פינוי-בינוי למסלול הותמ"ל (הועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור), אחד מהם בבת ים.
בסיום התהליך ייבנו ברחבי הארץ 4,890 יחידות דיור חדשות, במקומן של 1,150 יחידות דיור קיימות בערים: אשקלון, רמלה, רחובות, פתח תקוה, בת ים ועתלית.
בעיר בת ים במתחם דליה שבשכונת רמת הנשיא, יוחלפו 168 יחידות הדיור הקיימות ב- 835 יחידות דיור חדשות. בנוסף, ייבנו מבני ציבור על שטח של 11,600 מ"ר.
מדובר בבשורה מפתיעה עבור התושבים לאחר שבאפריל האחרון הודיעה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבת ים, שבראשה עומד חבר המועצה וסגן ראש העירייה אורי בוסקילה, על ההחלטה לבטל את הפרויקט ולהתנגד לו.
ומה עוד אישרה הוועדה?
בעיר אשקלון בה לא קודמה התחדשות עירונית עד כה, יקודמו שני מתחמים. במתחם האחד, מתחם בנימין, הסמוך לשכונת גבעת הפרחים בעיר, ייבנו במקומן של 132 יחידות הדיור הקיימות, 660 יחידות דיור חדשות – חלקן בקרקע משלימה. מתחם נוסף, הוא מתחם אהוד/תחיה הממוקם בסמוך לכניסה הראשית לעיר, במקום בו שכן קולנוע אסתר המיתולוגי. 714 יחידות דיור חדשות העתידות להיבנות ולהתפרש גם על קרקע משלימה צמודת דופן, יחליפו את 112 יחידות הדיור הקיימות.
בעיר רמלה, עתידות להיבנות במתחם הרצל הסמוך לכביש 44, 510 יחידות דיור חדשות. היחידות יחליפו את 101 יחידות הדיור הקיימות, וכן אליהן יתווסף שטח של כ- 3,600 מ"ר, עבור מסחר ותעסוקה.
ברחובות, במתחם שעריים יפונו 28 מבנים המכילים 142 יחידות דיור, ובמקומן ייבנו 520 יחידות דיור חדשות. אליהן יתווסף שטח של 7,680 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה ו- 7,752 מ"ר עבור מבני ציבור.
בפתח תקוה, יקודם מתחם ארגוב הסמוך לכביש 40 ולכביש 471. 240 יחידות הדיור הקיימות יוחלפו ב- 1,060 יחידות דיור חדשות. במתחם זה יתקיים עירוב שימושים בדמות מגורים, מסחר ומוסדות ציבור יחדיו.
בעתלית יקודם מתחם גבעת קנדי המכיל כיום 252 יחידות דיור. במקום יחידות הדיור הקיימות, עתידות להיבנות 650 יחידות דיור חדשות, חלקן בקרקע משלימה.
יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: "אנו מביאים לראשונה, לאחר עבודה מאומצת, מתחמים בערים שעד כה לא זכו לבצע התחדשות עירונית כלל. ההתחדשות העירונית בערים אלה, כמו גם בערים האחרות המיומנות בקידום התחדשות עירונית, תביא לשינוי ולשיפור אורח החיים של תושבי המתחמים. הדבר מהווה בשורה כלכלית וצדק חברתי עבור אוכלוסייה הזקוקה מאוד לדירות מגורים ממוגנות, ולמבני ציבור ותעסוקה נרחבים. אישור הקבינט יאיץ את התהליכים ויקצר את זמני ההמתנה הארוכים לקבלת אישורים".