אילו ימים מטלטלים עוברים על הפועל חולון. אם לא הספיקה התבוסה המבישה להפועל אילת (85:60), הגיע ההפסד לבשיקטש במסגרת ליגת האלופות ביום רביעי שעבר (73:72, הגומלין בו ניצחה חולון 70:72 שוחק לאחר קיום הראיון) שהביא אחריו את הפיטורים של המאמן מאוריציו בוסקאליה.
3 צפייה בגלריה
משגב מול שחקני מכבי תל אביב. בנה את עצמו מעלייה לעלייה
משגב מול שחקני מכבי תל אביב. בנה את עצמו מעלייה לעלייה
משגב מול שחקני מכבי תל אביב. בנה את עצמו מעלייה לעלייה
(צילום: אורן אהרוני)
מה שנראה בתחילת העונה כחתונה קתולית מרשימה ביותר, עם משחק התקפי שגרם לכל הפרשנים ללקק את האצבעות, הסתיים מוקדם מהצפוי, על אף ההצלחה היחסית באירופה והמיקום בליגת העל (מקום שני). הבחירה במאמן גיא גודס, שלא ברור אם הספיק להתאושש מהמפלה במכבי ראשון לציון, העלתה לא מעט סימני שאלה, אבל במערכת כבר מעידים על ההשפעה החיובית של המהלך.

חשבון נפש

"אין ספק שמדובר בתקופה מאוד מטלטלת גם עבורנו, השחקנים", אמר השבוע הרכז ניב משגב, אחד הסוסים השחורים המרשימים של העונה הנוכחית. "אבל מה לעשות, זה חלק מחיים של קבוצה, של שחקן. כל אחד מאיתנו, לא משנה מהיכן הוא בא, חווה תקופות כאלה, זעזועים כאלה, אבל לנו אין את הפריווילגיה להתבוסס בזה. יש לנו תמיד את המשחק הבא, ולא פחות חשוב מזה, את האחריות לחשוב מה החלק הלא טוב של כל אחד ואחד מאיתנו בתקופה הזאת".
הפיטורים של בוסקאליה לא היו הפתעה גמורה, אפילו שעל הנייר נראה שהנהלת חולון שפטה את הסיטואציה לחומרה.
3 צפייה בגלריה
גודס
גודס
גודס
(צילום: אורן אהרוני)
ניב, יכול להיות שמישהו בהנהלה מיהר מדי?
"אני באמת לא נכנס לשיקולים של ההנהלה, זאת לא האחריות שלי. אני גם לא מבין איך אפשר להגדיר החלטה כנמהרת או לא. בשורה התחתונה, למרות המיקום שלנו בטבלה, נראינו לא טוב, וזה מה שקובע. ובדרך כלל מי שמשלם מחיר בסיטואציה כזאת הוא המאמן".
המאמן החדש, גיא גודס, גם כן חווה ימים לא פשוטים בעצמו.
"עדיין, מדובר במאמן נבחרת ישראל, שאימן את הקבוצות הכי גדולות בישראל. הוא גם נכנס ישר למים העמוקים, למשחק חשוב באירופה (ששוחק שלשום). אמנם זה לא משאיר יותר מדי זמן להכנות, אבל הוא מכיר אותנו, בא מבחוץ, זה סוג של פרספקטיבה שעוזרת. אני יכול לומר לך שכבר חשים בהשפעה, באנרגיות".
כל הסיפור הזה גם נופל לכם על ימי קורונה, שקצת משבשים את השגרה.
"בנושא הזה אנחנו לא שונים משאר העולם. זה לא דבר קל ובמיוחד בכדורסל, אתה לא יודע מה יהיה, יותר מדי חוסר ודאות. אבל באופן אישי אני משתדל לשמור, לא להסתובב יותר מדי, יותר בית, כדי שנוכל להמשיך את העונה כפי שצריך. אין חוקים מיוחדים שהפועל חולון קבעה לשחקנים אבל מצפים מאיתנו לשמור, ואנחנו שומרים".

פסק זמן

החיבור הראשון בין משגב להפועל חולון נוצר כבר בקיץ 2020. המאמן לשעבר סטפנוס דדס יצר קשר עם הרכז (26, 1.83 מ'), אז שחקן עירוני נהריה, והבהיר לו שהוא רוצה אותו אצלו, בסגול־צהוב של חולוניה, אבל הצדדים חתמו רק ארבעה חודשים אחרי. "לא הרבה אנשים יודעים את זה על דדס", אומר השבוע משגב, "אבל הבקיאות שיש לו בכדורגל הישראלי היא מדהימה. אין שחקן בליגה הלאומית שהוא לא הכיר ולא ידע כל פרט עליו".
למרות שדדס היה הראשון לזהות, את הפריצה האישית שמר משגב לעונה הנוכחית. "כן, אין ספק שהעונה הסיטואציה היתה הרבה יותר נוחה מבחינתי", הוא אומר. "בעונה שעברה באתי לקבוצה שכבר בנויה ורצה. השנה נתנו לי תפקיד חשוב ברוטציה".
ואז, קצת אחרי שאתה מקבל זימון לנבחרת ישראל, הגיעה הפציעה (במפשעה) שהשביתה אותך לכמה שבועות.
"כן, יש בזה משהו מאוד מתסכל. הרגשתי שאני בכושר טוב, בפריצה, ואז זה הגיע. אבל אין מה לעשות, אתה מקבל את זה וזה חלק מהעניין. כן, הזימון לנבחרת הוא עוד חלום שאני ממש רוצה להגשים ואז מבין שזה לא קורה. אבל זה בסדר, אם צריך, זה יגיע מאוחר יותר".
3 צפייה בגלריה
מאוריציו
מאוריציו
מאוריציו
(צילום: עוז מועלם )
נשמע שאתה לוקח את זה יחסית בקלות.
"תראה, בכדורסל יש הרבה עליות וירידות אבל אתה גדל לזה, להתמודדות עם דברים מנטאליים כאלה. וגם אם מאוד קשה, תמיד יש לי את אח שלי, ההורים וחברים שאני משתף אותם ושואב מהם הרבה כוח. בכלל, הזמן הזה כשאתה פצוע הוא גם סוג של פסק זמן קצת להתרענן, לחשוב על דברים אחרת, לקבל פרספקטיבה חדשה".

הדרך מהכפר

למעטים שעוד לא יודעים, משגב גדל במחלקת הנוער של כפר ורדים, ממנה עבר לקבוצת הנערים של עירוני נהריה. כשחקן בוגרים בנה את עצמו ממעמקי ליגה א' (עלייה לארצית עם הפועל עכו), דרך הליגה הארצית (עלייה ללאומית עם הפועל חיפה), כשהדרך לחולון עוברת במדי עירוני נהריה בליגת העל. קשה למצוא הרבה שחקנים בליגת הבכירה שהתחילו את הדרך כל כך מלמטה, כשאת ההכרה הראשונה בבמה המרכזית הם מקבלים רק בגיל 24. "כילד אתה לא יודע אם תגיע או לא תגיע לליגת העל", אומר משגב כשהוא מתבקש לשחזר את המסלול. "אבל החלום תמיד שם. נכון, כשסיימתי את גיל הנוער ידעתי שהדרך שלי תהיה קשה יותר משל אחרים בגלל שהתחלתי בליגה א' (הרביעית) אבל ברגע שעליתי ליגה בפעם הראשונה, ואז בפעם השנייה, נדבקתי לתהליך. היה לי ברור שאני בדרך הנכונה, שאני יכול לעשות את זה".
קשה יותר לגדול לליגת העל כשאתה נולד בצפון?
"תראה, אתה לא תשמע ממני נימה של תסכול, אבל עובדתית שחקן שגדל בקריית שמונה או בעכו יש לו פחות הזדמנויות ופחות חשיפה משחקן שגדל במרכז. מטבע הדברים זה מצמצם לו את האפשרויות שהמקביל שלו במרכז נהנה מהן".
אתה עוד זוכר את התחושה כשנכנסת לראשונה לחדר ההלבשה בחולון?
"ברור. כשאתה מגיע להפועל חולון אתה מבין שזה סוג של הגשמת חלום. האולם, הקהל, זה עולם אחר, במיוחד כשאתה נכנס לחדר הלבשה ואתה יושב ליד שחקנים כמו יוגב אוחיון וגיא פניני. אתה פתאום קולט שהשחקנים האלה שגדלת עליהם נמצאים ממש לידך. באותה נשימה אתה מהר מאוד צריך לקחת את עצמך בידיים ולנחות על הקרקע, כי יש גם עבודה לעשות".
ואיך אתה באמת רואה את המשך העונה של הפועל חולון? תתנו נחת לאוהדים?
"תראה, במצב הנוכחי של הקבוצה זה יהיה קצת מנותק לדבר על הישגים, זה לא ריאלי, אבל יש פה סגל שחקנים שעם השינוי הנכון יכול לעשות דברים מצוינים, מדהימים. נכון לעכשיו בא מישהו מבחוץ שהביא איתו אנרגיות חדשות, ואנחנו כשחקנים ברור לנו שאנחנו יכולים לשחק טוב יותר, ושנוכל מהר מאוד לחזור להיות קבוצה, הגנתית והתקפית, שיריבות מפחדות לשחק מולה".