לפני כשנה השתתף משה בבייסקוב (16) מבת ים בפעילות התנדבותית במסגרת המעבדה החברתית לתיקון מחשבים שפועלת בעיר.
4 צפייה בגלריה
מתאמנים בחוף
מתאמנים בחוף
מתאמנים בחוף
(צילום: פרטי)
באופן מקרי לגמרי הוא פגש שם את סגן ראש העירייה, ירון לוי, ושיתף אותו באהבתו ל־Street workout, אימוני מתח שמבצעים במרחב הפתוח, ענף ספורט שהולך ותופס תאוצה בעולם ואט־אט גם בישראל. לוי נתן לבבייסקוב את מספר הנייד הפרטי שלו והציע שיצור איתו קשר אם יחשוב על דרך לקדם את הנושא בעיר. וזה אכן קרה: לאחרונה נחנך בחוף בת ים המתקן הראשון בארץ שמשמש את מתאמני התחום.

"מתקן האימונים הטוב בארץ"

"הגעתי ל־Street workout כשלמדתי בכיתה ח' בחטיבת אורט רמת יוסף", מספר בבייסקוב השבוע איך הכל התחיל, "לא יכולתי להתאמן במכון כושר רגיל, וכשראיתי חברים עושים תרגילים על מתח - מיד התאהבתי בזה. הייתי רזה ורציתי לחזק את הגוף שלי, ומהר מאוד התחלתי להתאמן ברצינות.
"כשדיברתי עם ירון לוי לא ממש חשבתי שייצא מזה משהו, אפילו איבדתי את המספר שלו, ורק לפני שלושה חודשים ניסיתי ליצור איתו קשר", הוא מגלה. "בכנות, זה נראה לי מטורף שנצליח לקדם משהו כל כך רציני, אבל הוא מיד נסחף איתנו ואפילו סייע לנו לתכנן את המתקן, היה חשוב לנו שהמתקן יענה על הצרכים של הענף ויתאים למתאמנים. זה לקח הרבה זמן כי לא ויתרנו עד שיצרנו שרטוט מושלם, ברגע שהיתה לנו התוכנית רצנו עם זה והשבוע נחנך המתקן".
4 צפייה בגלריה
על המתח
על המתח
על המתח
(צילום: פרטי)
המתקן המקצועי ל־Street workout הוצב בחוף הריביירה, ותוך זמן קצר הפך לאטרקציה פופולרית ביותר. "זה ממש מרגש לראות את זה, אני לא חושב שהרגשתי ככה בחיים שלי", מודה בבייסקוב, "זה משהו שתכננתי ורציתי והנה הוא התגשם והפך לדבר אמיתי והוא אפילו מוגדר כמתקן הטוב ביותר בארץ בתחום שלנו. מתאמנים מכל הארץ כבר הגיעו לנסות אותו וביקשו שנארגן כאן בעיר אימונים, מפגשים ותחרויות".

להתאמן בכל מקום

עם כל הכבוד לנהירת מתאמני ה־Street workout מרחבי הארץ, בין המתאמנים יש לא מעט פרצופים מקומיים, ביניהם יניב מרכר ואנדריי גרמנוב בני ה־21 מבת ים, שגם הם גילו את התחום לגמרי במקרה. בשיטוטיהם בפייסבוק הם ראו סרטונים של ספורטאים מהעולם מבצעים תרגילים שאיתגרו אותם והתחילו להתאמן בעצמם.
"זאת היתה הפעם הראשונה שראיתי אנשים עושים דברים כאלו", נזכר מרכר. "אני משחק כדורסל ומאוד אוהב ספורט אז הצעתי לאנדריי שגם אנחנו ננסה לעשות את זה. התחום הזה מורכב מתרגילים שמגיעים מעולם ההתעמלות, האקרובטיקה והמתח והוא מתחלק לשלוש קטגוריות, קטגוריה אחת זה נטו לבצע תרגילים בסיסיים וכמה שיותר כמו מתח, שכיבות סמיכה ומקבילים, הקטגוריה השנייה זה מצבים סטטיים, להחזיק מעמד כמה שיותר בתרגילים כמו עמידת ידיים, והקטגוריה השלישית זה דינאמיקה כמו קפיצות מעל המתח, סלטות ודברים מורכבים יותר.
4 צפייה בגלריה
על המקבילים
על המקבילים
על המקבילים
(צילום: פרטי)
"כדי להבין איך זה עובד צריך לזכור שמרבית האימונים שעושים במכון עובדים על משקלים, וכאן המשקל הוא נטו משקל הגוף שלך, אתה מנצל את הגוף שלך לאימונים, היתרון הוא שאפשר להתאמן בכל מקום".
אז למה צריך מתקן מיוחד?
"כי הלב של הספורט הזה הוא בעצם האימון בחוץ, האווירה והקהילה שנוצרת. רוב האנשים מגיעים לספורט בשביל החיטוב, ההישגיות והיעדים, אבל האמת היא שהספורט הזה הוא הרבה מעבר. כשאתה מתאמן בחוץ אנשים רואים, מעודדים, מאתגרים ואפילו מצטרפים, אחד סוחף את השני, ככה נוצרות חברויות ולכן יש בספורט הזה אפקט חברתי מטורף. זה אדרנלין שלא תמצא בשום אימון אחר ואין לו בכלל קשר לפן הגופני אלא לפן המנטאלי. יש באימונים כל כך הרבה עליות וירידות, כישלונות והצלחות, וכשאתה חווה את זה עם חברים זה בונה אותך מנטאלית".
מרכר וגרמנוב מצלמים סרטונים ומעלים לחשבון היוטיוב שלהם BarThletics. עד לאחרונה הם נהגו לנסוע כדי להתאמן בפארקים בערים סמוכות, אך החל מסוף השבוע האחרון, לצד המתקן החדש, הם התחילו לצלם בחוף הריביירה בעיר. "ממש שמחנו שפתאום יש לנו מתקן כזה מתחת לבית", אומר גרמנוב. "היו על זה דיבורים בחודשים האחרונים וראינו שעובדים שם, אבל לרגע לא ציפינו לראות דבר ברמה כזאת וזה כיף גדול. במיוחד שמחנו שהקימו את זה על החוף, גם נחמד לקפוץ לים וגם עדיף ליפול על חול רך ומגן מאשר על מדרכה מבטון".
איזה תגובות אתם מקבלים מאנשים?
"מדהימות. כל אימון מתאספים סביבנו אנשים, צופים ושואלים שאלות, היו גם כמה ילדים שכבר ניסו להצטרף וביקשו עזרה. אני בטוח שעם הזמן נבנה בבת ים קבוצה פעילה, יניב ואני כבר מתכננים לארגן טורניר, כי אין לנו ספק שיש היענות לתחום בעיר. מי שחושש כדאי לדעת שזה ספורט שמתאים לכל אחד, גם מי שאין לו רקע או ניסיון קודם ושיש ים של מידע באינטרנט, גם אנחנו שמחים להסביר ולהדריך כל מי שמתעניין ואנחנו באמת מקווים שזאת תחילתה של תרבות חדשה בבת ים".
4 צפייה בגלריה
מרחפים
מרחפים
מרחפים
(צילום: פרטי)
גם לוי מאמין כי המתקן החדש יכול לקדם את הספורט בעיר, "מאוד התרגשתי לראות אותם ביום שחנכנו את המתקן, מדהים כמה שמחה מעניק דבר כל כך קל ופשוט, עבורם זה היה ממש משמעותי. אלה ילדים שנוסעים לתל אביב כל יום חצי שעה לכל כיוון, ועכשיו יש להם מענה בעיר בת ים. אני חייב להודות שלא הכרתי את התחום ולא העליתי על דעתי שיש לנו קהילה כל כך גדולה בעיר, הם הראו לי סרטונים וזה היה מדהים בעיניי, אני משוכנע שזאת רק ההתחלה ורצועת החוף שלנו תמשיך להתפתח ולהצליח".