2 צפייה בגלריה
ארצי חלפון, יומן פלילי
ארצי חלפון, יומן פלילי
ארצי חלפון, יומן פלילי
(.)
הצלפות באמצעות חגורה והכאה בגב עם אלה משטרתית מתקפלת היו חלק מהזובור שחטפו חיילים צעירים במג"ב מחבריהם הוותיקים.
קראו גם:
"זובור" הוא חלק מההווי של יחידות בכוחות הביטחון, אם זה המשטרה, הצבא ובקרב לוחמי האש. בשנים האחרונות מנסים המפקדים להילחם בתופעה המכוערת, כשהיא באה לידי ביטוי בהשפלות ובביזוי. אך החיילים הצעירים מאוימים כי אם יחשפו את מה שעוללו להם, מצבם ביחידה רק יחמיר.
בתוך כך, בשבוע שעבר הוגש כתב אישום חמור במיוחד כנגד שני שוטרי מג"ב בגילאי 22 ו-23 המשרתים באיו"ש. השניים מואשמים בהתעללות חמורה במסגרת סדרת "זובורים" אלימים שהעבירו שלושה חיילים צעירים מהם בגדוד.
מהחקירה עלה כי במספר מקרים תקפו השניים, פעמיים ביחד ופעמיים לחוד, שלושה מחבריהם הצעירים ליחידה בבסיס שבו שירתו כל הלוחמים המעורבים, והן במהלך תעסוקה מבצעית.
מהחקירה עלה כי השלושה צוו להרים את ידיהם באוויר, ואז הוכו במכות אגרוף לצלעות. כשאחד מהם התלונן על הכאבים הוא נענה: "אל תהיה קוקסינל, זה מחשל אותך".
2 צפייה בגלריה
מכות באלות, בעיטות ברגליים
מכות באלות, בעיטות ברגליים
מכות באלות, בעיטות ברגליים
(צילום: shutterstock)
במקרה אחר קרא אחד מהנאשמים, שוטר ותיק, לשלושת הלוחמים הצעירים שיגיעו לחדרו כי יש לו הפתעה בעבורם. "השוטר הוותיק נתן לכל אחד מהשלושה מכת אגרוף לחזה. לאחר מכן שלף את החגורה המשטרתית שלו והכה באמצעותה את השלושה, פעמיים כל אחד. כתוצאה מכך נגרמו להם סימנים אדומים בגבם".
עוד עלה מהחקירה כי אחד המתעללים נהג לבעוט באינטנסיביות ברגליו של אחד מהצעירים עד לגרימת חבלות מדממות ברגליו. תחינותיו של הלוחם הצעיר לא עזרו לו וזכו לתגובות מסוג: "זה טוב, זה מחזק לך את הרגליים. זה בסדר, זה יעשה אותך חזק".
השוטר הצעיר עוד ניסה להזהיר את הוותיק כי ידווח עליו לקצינים וזה השיב לו "אם תלשין עלי, אני אפסיק לדבר אתך ואגיד לכל הגדוד שאתה מלשן וכל הגדוד לא ידבר איתך", איים עליו הלוחם הוותיק בחרם.
מחקירת סדרת הזובורים עלה מקרה נוסף, בו צוו שלושת השוטרים הצעירים לספר בדיחה מצחיקה. מאחר והבדיחות לא סיפקו את המתעללים, הם היכו את השלושה באמצעות אלה משטרתית מתקפלת בגב ובישבן.
מדובר באירועים שהתרחשו לפני למעלה משנה וחצי בחודשים ינואר עד מרץ 2019, אך רק בימים אלה גובש חומר החקירה. כתב האישום שהוגש מייחס לשני השוטרים עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות הגורמות חבלות של ממש, איומים ועוד.
ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את האישומים המיוחסים להם, מדובר בהתנהגות שאינה מאפיינת את לוחמי מג"ב שפועלים סביב השעון למיגור הטרור והפשיעה בישראל.
מיד עם היוודע לנו האירוע העברנו את פרטיו למח"ש, שפתחו בחקירה ובמקביל הדחנו את הלוחמים משירות במג"ב והם הוחזרו לצה"ל.
אירועים מהסוג הזה, כמו אירועי "חניכה וגיבוש" בין לוחמים יטופלו בנחרצות ובאפס סובלנות.