סופ"ש גשום הוא ממש לא סיבה להתבאס. עם שיווק נכון וקצת יצירתיות אפשר לגרום לילדים להתרגש גם מבילוי ביתי בפיג'מה.
8 צפייה בגלריה
מה עושים עם הילדים בסופ"ש חורפי?
מה עושים עם הילדים בסופ"ש חורפי?
מה עושים עם הילדים בסופ"ש חורפי?
(צילום: shutterstock)
איך עושים את זה? מתכננים פעילות כייפית, מתאימים אותה לגילאי בני הבית ומוודאים שהיא לא מורכבת ומעייפת אלא לוקחת בחשבון את ההעדפות המשפחתיות.
אז קבלו מגוון של רעיונות, וכל המוסיף, המשנה והמגוון - הרי זה משובח:
מועדון ארוחת הבוקר
ערכו עם הילדים את רשימת המאכלים שהייתם מזמינים במסעדה במידה והייתם הולכים לארוחת בוקר בחוץ. ארגנתם תפריט? עכשיו תכינו אותו. זה יכול להיות סלט ישראלי, פרנץ' טוסט, פנקייק, מאזטים קטנים עם כמה סוגי גבינות או אפילו חלה ביתית.
כשהכל מוכן, אפשר לערוך יפה שולחן בבית או לסדר פיקניק בסלון. ההכנות ביחד והישיבה המשפחתית יעבירו לכם את הזמן בכייף.
משהו קטן וטוב
מתי בפעם האחרונה הבאתם משהו נחמד לשכנים שלכם, סתם ככה, בלי סיבה? אם יש בבניין אנשים מבוגרים או בודדים, זה יום המזל שלהם – וגם שלכם: תכננו עם הילדים איזה שכן תרצו לפנק, הכינו עוגיות, תארזו אותן יפה עם קישוט נחמד – וגשו לשכן שבחרתם לשמח.

8 צפייה בגלריה
תשלפו את כל האביזרים מארגזי התחפושות
תשלפו את כל האביזרים מארגזי התחפושות
תשלפו את כל האביזרים מארגזי התחפושות
(צילום: shutterstock)

כמעט כל יום פורים
תחפושות הן כלי ביטוי מעולה לילדים, ואין צורך לחכות לחג פורים. שלפו את התחפושות הישנות יחד עם מסכות, צעיפים, כובעים ומעילים ותנו להם לזרום עם הדמיון. אפשר גם להוסיף איפור וללכת על משחקי תפקידים.
מחאת האוהלים
זה אחד הדברים שילדים הכי אוהבים: לבנות אוהל בסלון. אפשר להשתמש בסדינים, בבדים או בשמיכות, להניח אותם על מסעדי כיסאות ואז לקשור עם חוט או לחזק באמצעות אטבי כביסה.
כשהאוהל מוכן מכניסים לתוכו משחקים ונשנושים, מזמינים את בני הבית להתארח בממלכה (ומקווים שהוא לא יתפרק מהר מדי).
יום ניקיונות
נשמע מלחיץ? ממש לא. להיפך. אם עושים את זה בראש טוב, זה יכול להיות מאוד נחמד. מחליטים מראש על מה כל אחד אחראי, מפעילים מוזיקה ומנקים ביחד. אפשר לחשוב מראש על פינות בבית שמזמן לא סידרנו ואפילו להמתיק את הסידור באביזרים שיגרמו לתחושת התחדשות וכיף.
למשל, סלסלות גרביים, קופסאות מעוטרות למגירות, מדבקות קיר לחדר הילדים ואולי אפילו וילון או שטיח חדש שגם ככה תכננו לקנות.

8 צפייה בגלריה
איך בונים אוהל באמצע הסלון?
איך בונים אוהל באמצע הסלון?
איך בונים אוהל באמצע הסלון?
(צילום: shutterstock)

לצבוע, לתקן, לשפץ
את רעיון הסידור אפשר לקחת צעד אחד קדימה וללכת על פרויקט צביעת חדר. הכנת החדר לצביעה, קניית הצבע ושיתוף הפעולה יכולים להפוך לפעילות משותפת נהדרת, שלא לדבר על התוצאה, שמרגישה כמו חדר חדש בבית.
קולנוע בסלון
חפשו ביחד סרט שמתאים לכל המשפחה, או סדרה חדשה בכבלים שמתאימה לכולכם. מרגע שהתקבלה ההחלטה, תכינו פופקורן, תכניסו אותו לכוסות ייעודיות וצפו ביחד. אפשר גם להתפנק על צלחת מלאה בפירות חתוכים או על כל נשנוש שעושה לכם ולילדים כיף.
שאלות ותשובות
יש ערכות נהדרות של שאלות שמייצרות שיח משפחתי. אפשר להצטייד באחת כזאת, או: כל אחד מבני הבית יכין על כרטיסים מספר שאלות מעניינות:
למשל: מה תרצה להיות כשתהיה גדול. לאן תרצה לטוס לחו"ל. איזה דמות של גיבור על היית רוצה להיות. מה המאכל האהוב עליך. מי החבר הכי טוב שלך וכו'.
אחרי שכל השאלות מוכנות, מתכנסים סביבן וכל אחד מרים קלף בתורו – ומשיב. לא תאמינו איזה דברים מפתיעים תגלו על הילדים שלכם.

8 צפייה בגלריה
בחירת מצרכים ואכילה נבונה עוזרים לילדים להעריך מזון בריא
בחירת מצרכים ואכילה נבונה עוזרים לילדים להעריך מזון בריא
ארגנתם עם הילדים את התפריט? עכשיו תכינו אותו ביחד
(צילום: shutterstock)

משחקי חברה
הנה ההזדמנות להוריד מהמדף את משחקי החברה המשפחתיים שדי נשכחו בקיץ: אפשר להרכיב פאזל, לשחק ב"שם קוד" (מומלץ!), רמי, מונופול, שחמט, דמקה, רביעיות ועוד. ויש גם ערך מוסף: פעילות כזאת מקרבת בין האחים ומלמדת אותם להתמודד עם הפסד.
חדר בריחה ביתי
תתכננו ותכינו חדר בריחה בבית - ההורים לילדים או להיפך. ההרגשה של סימן שאלה בתוך הבית יכולה להיות משעשעת ומיוחדת מאוד.
נולד לרקוד
תנו לילדים לקפוץ ולרקוד: הזיזו את הרהיטים, שימו מוזיקה מרקידה וקצבית ותרקדו יחד איתם. זה כייפי, משחרר ויאפשר לכולכם לזוז קצת במקום לרבוץ מול המסך. יש המון אתרים באינטרנט שמלמדים ריקוד בכל מיני רמות - ואפשר לנצל את הזמן בבית לתנועה וכיף.
ואפשר גם לעשות קצת כושר: הרשת גדושה בסרטונים לבני כל הגילאים. מצאו אחד כזה שמתאים לכם, תתלבשו בהתאם - ותבלו ביחד באימון ספורטיבי קליל ומשפחתי.

8 צפייה בגלריה
אימון ספורטיבי קליל ומשפחתי
אימון ספורטיבי קליל ומשפחתי
אימון ספורטיבי קליל ומשפחתי
(צילום: shutterstock)

לצייר ולכתוב
זה השלב שבו כל אחד מבני הבית יכול לבלות עם היצירה האישית שלו: לכתוב או לצייר בסגנון חופשי. (אפשר גם להוריד מהאינטרנט דפי צביעה ולמלא אותם). כשהיצירה מוכנה, דברו איתם על מה שהם ציירו או כתבו. ציידו אותם בעפרונות, טושים ודפים. צריך רק להתחיל – וזה עף.
פינת קריאה בסלון
גם אם הם לא מרבים לקרוא, אתם יכולים לגייס את מזג האוויר החורפי לקריאת התכרבלות משותפת: תכינו פינה בסלון מלאה בשמיכות וכריות, וכל אחד מבני הבית (גם ההורים כמובן, כי אין כמו דוגמה אישית) מביא אליה את הספר שלו.
מה תשתו?
אתם יכולים לסחוט יחד תפוזים - וליהנות ממיץ טעים ומלא בוויטמין סי. אפשר להכין יחד "קוקטייל": כוס מיוחדת, שאת צדדיה תעטרו בפלח תפוז או לימון או בקישוט כמו בבר. ואפשר גם ללכת על גרסת שוקו למתקדמים עם המתכון הסודי שכל ילד יעוף עליו: כוס חלב חם שלתוכו ממיסים קוביות של שוקולד חלב או שוקולד מריר.

8 צפייה בגלריה
זה רק משחק. או שלא
זה רק משחק. או שלא
פעילות שמקרבת בין האחים ומלמדת אותם להתמודד עם הפסד
(צילום: shutterstock)

תמונה משפחתית
החומרים הדרושים: בריסטול, דבק, ניירות תבעוניים, טושים, ובעיקר: תמונות משפחתיות ישנות וחדשות. שבו יחד, מיינו אותן, והכינו קולאז' של בני הבית, מעוטר במדבקות ובציורים מעשה ידי הילדים.
זיכרונות מתוקים
שלפו מהמדף העליון את אלבומי התמונות (או את הספרייה המתאימה במחשב) וספרו להם על ההיסטוריה המשפחתית, איך נראו הסבים והסבתות, רגעים בלתי נשכחים מהחתונה שלכם, מטיול לחו"ל, וגם איך הם נראו ומה אהבו לעשות כשהיו ממש קטנטנים.

8 צפייה בגלריה
שלום כיתה א'
שלום כיתה א'
ציידו אותם בעפרונות, טושים ודפים. צריך רק להתחיל – וזה עף
(צילום: shutterstock)

מתנה הום מייד
מישהו חוגג בקרוב יום הולדת? חנוכה מתקרב? הנה הזדמנות מצוינת להכין ברכות אישיות עם מדבקות, ציורים וכמה מילים חמות. גם את המעטפה אפשר לייצר בשיטת הכן זאת בעצמך.
סופרמרקט ביתי
ארגנו להם יום של קניות בתוך הבית. זה יכול להיות מוצרים שתשלפו מהמזווה, פריטי אופנה או משחקים וצעצועים. את ה"סחורה" סדרו בצורה מזמינה וכל בני הבית יבואו לעשות "קניות".
זה יאפשר לכם ללמד אותם קצת על כסף, מטבעות, שטרות, החזר של עודף וכמה עולה כל דבר במשחק - ובחיים האמיתיים.

8 צפייה בגלריה
סידור ארונות לקראת פסח
סידור ארונות לקראת פסח
עושים סדר בבגדים ומכינים שקיות שיעברו לתרומה
(צילום: shutterstock)

מסדרים ותורמים
יום חורפי הוא הזדמנות מצוינת לעשות סדר בצעצועים ובבגדים ולהכין שקיות שיועברו לתרומה. תחליטו ביחד לאן ולמי כדאי להעביר את הפריטים.

קראו גם:

תזמורת המהפכה
והנה עוד רעיון, שלא בטוח שישמח את השכנים, אבל את הילדים ללא ספק: הכינו תזמורת מכלי נגינה ביתיים - סירים, מכסים, בקבוקים, כפות וקופסאות, הדליקו מוזיקת רקע ולוו אותה בתיפופים לפי הקצב. לא לשכוח לסגור היטב את החלונות.
מפגש משפחתי מורחב
אפשר להזמין בני משפחה נוספים לבלות ביחד, להכין ארוחת בוקר, לארגן ג'חנון ולקנח בכדורי שוקולד. כשנמצאים ביחד, אין צורך להפיק תוכנית משפחתית מיוחדת, השהות המשותפת נחמדה בפני עצמה.
נעמה צובל, יועצת זוגית ומדריכת הורים למתבגרים ולגיל הרך. טל. 052-5555339. חפשו אותי באתר או בפייסבוק