אתחיל בסיפור שאני נתקלת בו ובדומים לו לא מעט בקליניקה שלי - אצל נשים וגם אצל גברים.
האחרון קרה ממש בשבוע שעבר. וזה הלך ככה:
בחורה: "נמאס לי. אין בחורים נורמליים. כולם הזויים ואף אחד לא יודע איך להתנהג לבחורה. אני בחיים לא אמצא חבר ובטח לא מישהו שעונה לחצי מהדרישות שלי".
אני: "או.קי. בואי ננסה למקד מה את מחפשת בגבר. תתארי לי מה את מחפשת".
בחורה: "אני חייבת גבר גבר. מישהו לסמוך עליו. שיהיה איתו ממש כיף. בא לי מישהו שעכשיו יכול להגיד לי שעוד שבוע טסים לפיליפינים. הגבר שלי חייב להיות קליל. שאוכל לפתוח איתו אוהל על החוף מעכשיו לעכשיו. חייב להיות חתיך. לא אוהבת את החנונים המשעממים. צריכה אקשן".
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
אני: "אחלה. טוב שאת יודעת מה את רוצה. עכשיו בואי נגדיר איך את רואה את הבית שלך בעוד כמה שנים. נניח שיכולת לזמן לעצמך כל מה שאת רוצה".
בחורה: "את יודעת, כרגיל. בית. אולי במושב בלי כל הבלגן של המרכז, שניים שלושה ילדים, כלב. חיים רגועים. מישהו שממש רוצה להיות אבא. חשוב שתהיה לו משכורת טובה שנוכל לטייל כמשפחה. מישהו לדבר איתו. שנגדיר ונתכנן חינוך אותו דבר. אידיאלי ורגוע".
רואים מה קרה פה? זה לגמרי הפוך! מכוונת למשהו אחד ומחפשת משהו אחר לגמרי.
בתור יועצת, אין משהו שאסור או מותר לדרוש בזוגיות האידיאלית שאנשים מחפשים. אם מישהי מחליטה שגבר שגובהו פחות ממטר ותשעים לא מקובל עליה, קרחת אין מצב וחובה שיהיה קשוח-קשוח, זה בסדר.
רק חשוב להבין את ההשלכות של העניין גם לעוד כמה שנים. הדרישות הנ"ל לוקחות בחשבון את "מה יהיה מאגניב עכשיו", ולא "עם מי אוכל לחיות ולבנות משפחה בעשורים הבאים".
ובואו. כולנו יודעים שבראד פיט ההורס ת'בריאות לא היה בן זוג מושלם אחרי הכל, נכון?
ומה כן? כדאי לשים לב שמחפשים את מה שבאמת רוצים למצוא. כן, כן. לא בטוח שגבר קשוח יהיה גם רגוע וירצה להשתקע במושב.
לא בטוח שמישהו שאוהב לטוס בספונטניות כל הזמן, יחזיק בעבודה שדורשת לויאליות ומחויבות ותאפשר מותרות לילדים.
אז לא, אני לא מכוונת מה לחפש, אני פשוט מציעה להתחיל מהסוף: מה אנחנו רוצים? מה באמת חשוב לנו? אתה רוצה מישהי שתוכל לשבת איתה על הספר ולדבר במושב? אז כדאי שתחפש מישהי כזאת.
שבו ותגדירו לעצמכם מה אתם רוצים. ולפי זה תחפשו.
ובנימה יותר אישית: אספר לכם מה היו הדרישות שלי כשחיפשתי (ובסוף מצאתי) את בעלי: בחור טוב ונחמד. חנון בקטע טוב. מישהו שיהיה כיף ורגוע איתו.
ועוד מילה ממני: חנונים זה החיים: לדבר, ליהנות, לבנות משפחה ולא לקרוא לדרמות להגיע.
במידה ויגיעו דרמות שלא תלויות בכם? כדאי שיהיה לצדכם מישהו שידע להכיל ולהיות שותף לדרך.
נעמה צובל - יועצת זוגית, מלווה במציאת זוגיות ומדריכת הורים. טל. 052-5555339. באתר:http://www.naamatzobel.com בפייסבוק: http://www.facebook.com/naamacounseling