"ממתקים מעלים את מצב הרוח הלאומי"


עומרי פינסקי (47) מרמת הגולן, נשוי ואב לארבע בנות, הוא הדבר שהכי קרוב לדמות של ווילי וונקה הישראלי. "יש לי את הג'וב הכי טוב בארץ" הוא אומר בחיוך וכנראה גם צודק. פינסקי עובד כמנהל מפעל הממתקים של שטראוס-עלית בנוף הגליל. "זה חלומו של כל ישראלי, כי מדובר במותגים הכי טעימים שכולנו גדלנו עליהם.
8 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
מימין: עומרי פינסקי
(צילום: באדיבות שטראוס)

הוא עובד בשטראוס 15 שנה, מתוכן חמש שנים במפעל הממתקים ובשנה האחרונה כמנהל המפעל והוא רואה בייצור הממתקים סוג של שליחות להעלאת המורל בתקופה המדאיגה שכולנו עוברים "ממתקים הם נוסטלגיים, מנחמים ומעלים את מצב הרוח וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים. בנוסף, עשינו פעולות שונות כדי לנסות ולעלות את המורל הלאומי כמו שליחת מארזים מפנקים לחיילים שלנו, ולבקשת משפחות וחברים של חיילים גיבורים שנפלו בקרב, יצאנו בפרויקט הנצחה על גבי אריזות של טבלאות שוקולד. הפעולות הללו מחזקות את המשפחות ואנחנו מקבלים תגובות מאוד חיוביות על כך".

8 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
(צילום: באדיבות שטראוס)

ספר על העובדים שלך. כמה מתוכם מתגוררים בצפון?
"כל העובדים שלי מתגוררים בצפון - בעפולה, בקריות, בנצרת, בנוף הגליל והסביבה. הייחודיות שלנו היא שיש לנו ייצוג רחב של כל חלקי האוכלוסייה בארץ: יהודים, מוסלמים, דרוזים, בדואים, נוצרים, אתיופיים, עולים מרוסיה וגם, 50 אחוז מהעובדים הן נשים".
כיצד ממשיכים לעבוד בחוסר וודאות כ"כ גדול?
"אין אצלנו חוסר וודאות. יש לנו מחויבות לצרכנים, למוצרים שלנו ולעובדים שלנו. אנחנו עובדים באופן רצוף, וכולם נרתמים. יש אצלנו ערבות הדדית והעובדים משאירים את כל מה שקורה מחוץ למפעל. הלוואי והיה אפשר לשכפל את מה שקורה אצלנו לכל המדינה, אולי אז היינו במקום טוב יותר".
מה מחזק אותך דווקא עכשיו?
"קודם כל מחזק אותי שאנחנו ממשיכים ומייצרים, ושהמוצרים האהובים שלנו על המדפים, בכל נקודת ממכר. מחזק אותי שאנחנו מצליחים להמשיך לייצר רציפות תעסוקתית לעובדים, ושהארגון משקיע הרבה על מנת לחזק את הקשר בין העובדים ולייצר שיגרת חיים בסיטואציה כל כך מורכבת".
כיצד שטראוס עוזרת לעובדים לצלוח את החודשים הללו?
"אנחנו ממשיכים להוציא את העובדים לימי כיף ואוורור, מנסים לרומם את מצב הרוח עם ארוחות משותפות בחגים, דואגים למילואימניקים עם חבילות, עוזרים לנשים שהבעלים שלהם במילואים כדי שימשיכו לתפקד, יש לנו רשימות מסודרות ואנחנו דואגים ושומרים על קשר עם כולם". ובעיקר ממשיכים את שגרת העבודה והעשייה שכל כך מבורכת בזמן זה".
ספר על מקרה מרגש שחווית בעקבות המצב.
"בתה של אחת העובדות שלנו, נפצעה קשה בפסטיבל הנובה, ואנחנו ליווינו את המשפחה לאורך כול חודשי ההחלמה והשיקום שלה בצורה הדוקה. עופרה שטראוס ומנהלים נוספים מהחברה היואצלה בבית חולים פעמים רבות לבקר ולתמוךיחד עם צוות ההנהלה. לאחר שהילדה התאוששה והחלימה היא הגיעה למפעלי שטראוס לספר את סיפורה מעורר ההשראה, התרגשנו לשמוע כשיתפה שהיינו חלק מתהליך ההבראה שלה".

8 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
(צילום: באדיבות שטראוס)

מפעל הממתקים של שטראוס
מיקום: נוף הגליל
מה מייצרים: פסק זמן, טעמי, כיף כף, שוקולד פרה, מותגי וופלות.
תפוקה בשנה: 20 אלף טון
תפוקה יומית: 100 טון מוצרים.
מוצרים חדשים שהתווספו השנה: ממולדה, ממתקים ללא תוספת סוכר וללא גלוטן, חטיף שוקולד מילקי.

"קפה הוא מוצר ישראלי ואנחנו מחויבים לספק אותו"


מפעל קפה שטראוס בצפת חווה לא מעט אזעקות בחודשי המלחמה (לפחות פעם בשבוע). אודליה כהן (46) מנהלת הייצור של מפעל הקפה מתגוררת בשדה אליעזר עם שלושת ילדיה שבו תדירות האזעקות גבוהה יותר מאשר בצפת מה שגורם לכהן להיות בקשר רציף עם הילדים גם בעבודה "ההתרעה של פיקוד העורף פועלת תמיד גם על אזור בני אליעזר וגם על צפת כי גם כשאני בבית אני דואגת לעובדים בצפת". המפעל פתוח למרות המצב הבטחוני והוא לא נסגר אפילו לא ליום אחד.

8 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
אודליה כהן שלישית משמאל עם חברי ההנהלה
(צילום: באדיבות שטראוס)

ספרי על העובדים שלך. כמה מתוכם מתגוררים בצפון?
"כל העובדים מגוררים בצפון, הכי "דרומי" הוא מנהל האיכות שלנו שמתגורר בטבעון".
כיצד ממשיכים לעבוד בחוסר וודאות כ"כ גדול?
"אנחנו מבינים שהמוצר שאנחנו מייצרים הוא מוצר ישראלי, שקיים בכל בית ואנחנו מחויבים לספק אותו. דווקא השמירה על שיגרה ועבודה מייצרת לעובדים עוגן חשוב בתקופה כל כך חסרת יציבות. אנחנו זמינים עבורם תמיד. יש עובדים שנכנסים לחרדה כשיש אזעקה ואנחנו לא עוזבים אותם. אנחנו מתורגלים להיכנס למרחבים המוגנים, וכמובן שדאגנו לכל אמצעי הבטיחות- מכשירי קשר בכל ממ"ד ומקלט, הצבנו מיגוניות, וציידינו בכל מה שצריך במידה ונישאר במקלט זמן ממושך".
מה מחזק אותך דווקא עכשיו?
"זה שיש לי למה לקום כל בוקר. עם כל החרדות שיש לי כלפי הילדים שלי שנשארים לבד בבית, במיוחד עכשיו בחופש, ואני בעבודה, יש לי לאן לקום ומה לעשות".

8 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
אודליה שלישית משמאל
(צילום: באדיבות שטראוס)

כיצד שטראוס עוזרת לעובדים לצלוח את החודשים הללו?
"קודם כל עצם העובדה ששטראוס מייצרת לנו מקום עבודה יציב, שיש לאן לאנשים לאן לקום בבוקר ואנחנו קמים, עובדים ומתפרנסים זה כבר מתנה. יש הרבה מפעלים באזור שלנו שנסגרו ואנחנו ממשיכים כרגיל. יש פעילויות רווחה, בחגים מחלקים מוצרים ממפעלי החברה, לדוגמה ביום העצמאות חילקנו חבילות עם סלטים מוכנים מהמפעל בכרמיאל, בשבועות-מעדנים מהמחלבה, עשינו פעילות תרומה לחיילים ולמפונים עם מוצרים שלנו. זה מדהים ששטראוס מאפשרת ותומכת. כמו כן היא דאגה למילואימניקים עם חבילות למשפחות וכנסים למשתחררים".
ספרי על מקרה מרגש שחווית בעקבות המצב.
"מזכירת המפעל מתגוררת בקיבוץ מלכיה שנמצא ממש על הגבול ו-90 אחוז ממנו (כך אומרים) מופצץ. היא התפנתה לראש העין למשפחה שלה, שם הם מצאו דירה להשכרה, ולמרות המרחק היא זמינה לנו כל יום והיא אף מגיעה שלוש פעמים שבוע למפעל".
משהו אופטימי לסיום?
"אני אופטימית! אנחנו פה ונישאר פה והצפון המהמם שלנו יחזור להיות מה שהיה".

8 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
(צילום: באדיבות שטראוס)

מפעל קפה שטראוס
מיקום: צפת
מה מייצרים: קפה נמס עלית, קפה מיובש בהקפאה, קקאו, שוקולית, קפה שחור תורכי.
תפוקה ביום: 30-36 טון
תפוקה בשנה: 7,000-8,000 טון
מוצרים חדשים שהתווספו השנה: מנות אישיות של קפה תורכי.

"אחוז ההיעדרות קרוב לאפס"


בהא עטיה (37) מנהל מרלו"ג (מרכז הפצה לוגיסטי) מסריק, נשוי פלוס שניים, מתגורר בנשר ועובד בשטראוס 12 שנה. הוא התחיל את הקריירה שלו בשטראוס בתור 'מלקט' - מחסנאי שמכין את הסחורה עבור המפיצים, ההתקדמות שלו הייתה מהירה, לאחר כשנה וחצי הוא קודם לאחמ"ש, לאחר מכן ראש צוות ולאחר שבע שנים עזב כדי ללמוד משפטים, עם הקמת אתר מרלו"ג מסריק הוא קיבל בקשה לחזור ולאחר מכן מונה למנהל המרלוג ונענה בחיוב.

8 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
בהא עטיה במרכז עם העובדים
(צילום: באדיבות שטראוס)

ספר על העובדים שלך. כמה מתוכם מתגוררים בצפון?
"כולנו מתגוררים בצפון, רוב העובדים מתגוררים בקריות, עכו ובכפרים בצפון, אני הכי 'דרומי'.
כיצד ממשיכים לעבוד בחוסר וודאות כ"כ גדול?
"תחושת המשפחתיות במפעל שלנו כמו בכל שטראוס היא מאוד גדולה, כשפרצה המלחמה העובדים נרתמו ולא חששו לעבוד. אחוז ההיעדרות היה קרוב לאפס וזה עוד עם כמות העבודה שגדלה לנו בעקבות התמיכה שלנו באתר שטראוס בשוהם".
איך אתה מסביר את זה?
"אני מנסה להוות דוגמה אישית- לא החסרתי יום עבודה אחד מפרוץ המלחמה, אני מגיע מחמש בבוקר ונשאר עד מאוחר בלילה. כמו כן, החיבור והאהבה למקום, יש יחס אישי לכל עובד, התחלנו להביא ארוחות מבחוץ כדי לשנות אווירה ולעשות ארוחות גיבוש משותפות".
מה מחזק אותך דווקא עכשיו?
"יש לי משפט שאני משריש בין העובדים: "תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר". מדובר בסיטואציה קשה ואנחנו לומדים כיצד מתמודדים איתה. אצלי למשל גייסו ראשי צוות, לכן הכשרתי אחמ"שים חדשים, לימדתי עובדים תפקידים חדשים וכך העובדים שלי יודעים מגוון של תפקידים".
כיצד שטראוס עוזרת לעובדים לצלוח את החודשים הללו?
"יש טיפול מסיבי ברווחת הפרט- מענקים ועזרה למשפחה, יש קו עם ייעוץ פסיכולוגי זמין לכל מי שצריך".
ספר על מקרה מרגש שחווית בעקבות המצב.
"עובד שגויס למילואים בתחילת המלחמה חזר ועכשיו הוא שוב מגויס. העובדים נרתמו לבקר את האישה והילדים מדי שבוע ולתמוך. עשינו את זה עם משפחות נוספות של מגוייסים. זה מדגיש את המשפחתיות היוצאת דופן שיש לנו פה".

8 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
שטראוס
(צילום: באדיבות שטראוס)

מרלו"ג מסריק
המחסן הלוגיסטי המצונן של שטראוס במסריק, הוקם לפני כשנה וחצי והוא חלק חשוב מהתשתיות הלוגיסטיות של שטראוס בישראל.
המרלו"ג מעניק שירותים לוגיסטיים ושירותי הפצה בעיקר לצפון הארץ, בשגרה ובחירום.
במרלו"ג הוטמעו טכנולוגיות הפצה ושנוע חדשניות, חלקן אוטומטיות, תוך הסתכלות צופת פני עתיד, כך שיוכל להעניק מענה מיטבי לשנים הקרובות וייתן מענה לצמיחה ולרמות השירות הנדרשות.

בשיתוף קבוצת שטראוס