גם אם נראה לכם שהרשתות הגדולות השתלטו לחלוטין על שוק הציוד לבתי הספר, מסתבר שהחנויות המשפחתיות והעצמאיות הקטנות עדיין חיות ובועטות. הודות לגישה המשפחתית, הניסיון העשיר וגם המוצרים הייחודים, החנויות הפרטיות ממשיכות לפעול ומדווחות על חודש אוגוסט עמוס במיוחד. "הכי מרגש כשסבתא מגיעה עם הנכדים שלה ומספרת כיצד נהגה לרכוש כאן ציוד כילדה קטנה".
3 צפייה בגלריה
מסבתא לנכד. "ספרי מדי"
מסבתא לנכד. "ספרי מדי"
מסבתא לנכד. "ספרי מדי"
(צילום: פרטי)

"ספרי מדי" ‑ מחירי תחרות

את החנות ספרי מדי פתחה מדי מרקוס לפני 60 שנה. היום היא כבר בת 88 ויצאה לגמלאות, אבל הלקוחות הוותיקים לא מוותרים על החנות, שהיום מנוהלת על ידי הנכדים של מרקוס.
"החנות המשיכה כרגיל, וכל הלקוחות הם כמו משפחה", מספר החתן של מדי, דויד מזרחי, שעובד בחנות. "עם מוניטין של כל כך הרבה שנים, גם לקוחות מחוץ לחולון מגיעים אלינו, ומי שלא יכול להגיע מקבל משלוח. גם לצפת ואילת אנחנו מוציאים חבילות, כי אלה לקוחות שגדלו כאן והיום כשיש להם ילדים הם לא מוותרים על מדי. עבורם זה סוג של נוסטלגיה. הכי מרגש כשסבתא מגיעה עם הנכדים שלה ומספרת כיצד נהגה לרכוש כאן ציוד כילדה קטנה. זו נוסטלגיה ששום מקום לא יכול להחליף".
"יש לנו יומנים בכל המחירים, משישה ועד 35 שקלים, אבל את אותם יומנים תמצאו בחנויות בקניון במחיר כמעט כפול"
הלהיט של החנות: "השירות שלנו. היום ילדים מקבלים רשימה ולא תמיד ההורים מסתדרים איתה. לנו יש ניסיון של שנים עם כל בתי הספר והשכבות באיזור, אז אנחנו יודעים בדיוק איזה מוצר כל ילד צריך".
הכי משתלם: "בגדול, הכל מתומחר לפי אחוזי רווח נמוכים מאוד, כי חשוב לנו שהלקוח ירגיש בנוח וגם יחזור. דווקא בימים כאלה אנחנו מבינים שאסור להפקיע מחירים. יש לנו יומנים בכל המחירים, משישה ועד 35 שקלים, אבל את אותם יומנים תמצאו בחנויות בקניון במחיר כמעט כפול".
כתובת: רחוב אוסישקין 14, חולון.

3 צפייה בגלריה
ערכות תואמות. "ברודי ספרים"
ערכות תואמות. "ברודי ספרים"
ערכות תואמות. "ברודי ספרים"
(צילום: פרטי)

"ברודי ספרים" ‑ עוטפים ספרים

את ברודי ספרים הקים יהודה גלאור בשנת 1967. הוא ניהל אותה ביד רמה עד שבתו, שרון גלאור, לקחה את המושכות. בימים של עומס היא מזעיקה לעזרה גם את אחותה, יעל גלאור.
"אוגוסט זו התקופה הכי עמוסה שלנו", מספרת יעל בין לקוח שמבקש עזרה בתיקים לאחר שמתעניין בקלמרים. "כל הקיץ אנשים מטיילים וכולם נזכרים ברגע האחרון שחסר להם משהו, כך שמבחינתנו עכשיו זה השיא. לאחרונה הכנסנו מכונה שעוטפת ספרים, אז גם היא עובדת קשה. זה חוסך להורים הרבה זמן וטרחה והכל יוצא מסודר".
"יש לנו מחקים ועפרונות משולשים. כל מי שקונה אותם פשוט מתמכר, לא צריך להתאמץ כאשר משתמשים בהם כי הם מותאמים לאחיזה"
הלהיט של החנות: "תיקי בית הספר הם תמיד המוצר שכולם מחפשים. משנה לשנה הם הופכים ליותר יפים, איכותיים וגם משוכללים. תמיד יש מה לשפר, והילדים כבר מבקשים אותם עם ערכה תואמת של תיקי אוכל, קלמרים וכדומה.
הכי משתלם: "יש לנו מחקים ועפרונות משולשים. כל מי שקונה אותם פשוט מתמכר, לא צריך להתאמץ כשמשתמשים בהם כי הם מותאמים לאחיזה, וזה נוח בעיקר לילדים שקשה להם מוטורית. הם נמכרים במחיר משתלם וכמובן שיש גם מחקים ועפרונות רגילים וזולים יותר.
כתובת: רחוב אנילביץ' 4, בת ים.

3 צפייה בגלריה
מותגים במחיר שווה. "הקוסם"
מותגים במחיר שווה. "הקוסם"
מותגים במחיר שווה. "הקוסם"
(צילום: פרטי)

"הקוסם" ‑ מבצעים מיוחדים

בלב איזור התעשייה של חולון נפתחה לפני שלוש שנים חנות הקוסם, ולא משנה מתי תגיעו לשם, תמיד הם יציעו לכם מוצר חדש. "החנות תמיד עסוקה, במיוחד באוגוסט", מספר מנהל החנות, דניאל. "התקופה של ההיערכות לבית הספר תמיד לחוצה, לכן גם בשיא המכירות אנחנו מנסים לעזור להורים, ומשתדלים לתת לילדים שבאים עם ההורים משחקים שיעסיקו אותם. ברגע שהם רואים משהו שמעניין אותם הם נותנים להורים שקט לעשות קניות בנחת.
"ברכישה מעל 250 שקלים מקבלים תיק IWAY של מודן ב־200 שקלים, וברכישה מעל 100 שקלים מקבלים תיק של ניקי ב־100 שקלים"
"דווקא עכשיו אנחנו מצליחים לתת פייט לכל החנויות הגדולות שיש סביבנו באיזור התעשייה, כי הם מעדיפים את המותג שלהם וייבוא אישי, ואנחנו מביאים מותגים שילדים מאוד אוהבים, אבל עדיין במחיר שווה, והרי עכשיו קונים הרבה תיקים ממותגים, כי ילדים אוהבים לחדש. רוצים את החברות שהם אוהבים".
הלהיט של החנות: "תיקים ממש יפים של ספרייגראונד שהבאנו וילדים מאוד אוהבים".
הכי משתלם: "אנחנו עושים מבצעים כי ברור שכל משפחה שרוכשת תיק צריכה גם ציוד, אז ברכישה מעל 250 שקלים מקבלים תיק IWAY של מודן ב־200 שקלים, וברכישה מעל 100 שקלים מקבלים תיק של ניקי ב־100 שקלים.
כתובת: מתחם פרימיום סנטר, רחוב המשביר 1, חולון.