גיא אהרון (41) מחולון עבד במשך שנים בחנות בשרים וחלם לפתוח מקום משלו.
"אני אוהב בשר טוב ואיכותי ומיישן בשר בשיטות מתקדמות של מדידת אחוזי לחות ומלחים במקרר מיוחד", הוא מספר. "כל מי שמכיר אותי יודע שאפשר להתייעץ איתי על בשרים וטכניקות הכנה. במשך תקופה ארוכה חיפשתי הזדמנות ולפני חודשיים מצאתי מקום מתאים ליד הבית שלי".
5 צפייה בגלריה
גיא אהרון. " לקחנו בחשבון שזאת תקופה קשה"
גיא אהרון. " לקחנו בחשבון שזאת תקופה קשה"
גיא אהרון. " לקחנו בחשבון שזאת תקופה קשה"
(צילום: קובי קואנקס)
לעובדה שמגיפה עולמית משתוללת בחוץ הוא לא נתן לשנות לו את התוכניות. יחד עם אביו אורי (64) הם שיפצו את המקום ברחוב גולומב, והעסק - "אנגוס פלוס מרכז הבשר והעוף" - יצא לדרך. "אין יותר טוב מהדינמיקה בין אבא ובן", הוא אומר. "שנינו מגבים, עוזרים אחד לשני ועושים הכל יחד".
לא חששתם להשקיע כסף בימים שכולם קורסים כלכלית?
"ברור שאלו ימים מורכבים אבל אנחנו אנשים מאמינים ויודעים שהכל מאת השם. מה שבורא עולם מחליט זה מה שיקרה. כסף אי אפשר לאכול, אנשים חייבים להמשיך לרכוש מזון. לקחנו בחשבון שזאת תקופה קשה כלכלית ולמרות שהבאנו כשרויות מהודרות ובשר איכותי, אנחנו שומרים על מחירים נמוכים ועושים מבצעים. חייבים להבין את המצב ולהתחשב בציבור. לשמחתי הפידבקים מעולים וזה נותן תחושה שאנחנו עושים משהו נכון. אני קם כל בוקר בחמש וחצי וחוזר הביתה בעשר בלילה, אני עובד קשה עבור החלום שלי ושמח בכל יום".
5 צפייה בגלריה
הילה בכר. "שכרתי ושיפצתי, ממש מעכשיו לעכשיו"
הילה בכר. "שכרתי ושיפצתי, ממש מעכשיו לעכשיו"
הילה בכר. "שכרתי ושיפצתי, ממש מעכשיו לעכשיו"
(צילום: קובי קואנקס)

החלטה אמיצה

הילה בכר מבת ים מעצבת כבר חמש שנים בגדי ים אבל בחודש מאי, ועל אף הקורונה, היא החליטה לפתוח חנות אמיתית שבה תוכל לפגוש את הלקוחות שלה אחד על אחד. "עבדתי מהבית עם כל המשתמע מכך והקושי הוביל אותי להחליט: השנה אני פותחת חנות. מרגע ההחלטה עד לרגע הפתיחה עברו בדיוק שבועיים. זו ההחלטה הכי אמיצה שעשיתי, מצאתי חנות, שכרתי ושיפצתי, ממש מעכשיו לעכשיו".
לא פחדת לפתוח עסק דווקא בתקופה שבה עסקים רבים נסגרים?
"דווקא לא פחדתי מהקורונה אלא יותר מלגדול, אבל כיוון שעכשיו קיץ, ובכל זאת, עדיין יש ים ועדיין אנשים נופשים בארץ, ידעתי שיהיה ביקוש".
כדי לחזק את העסק שלה, בבלפור 102, הוסיפה בכר בחנות גם מיטת שיזוף. "אני מקבלת תגובות מדהימות", היא אומרת בהתרגשות. "הלקוחות שלי מרוצות, מפרגנות ומביאות חברות. מבחינתי זכיתי לעשות את מה שאני אוהבת ותוך כדי כך גם לשמח נשים".
5 צפייה בגלריה
טל ודורון כלימי. "אנשים חושבים פעמיים לפני שהם מוציאים כסף"
טל ודורון כלימי. "אנשים חושבים פעמיים לפני שהם מוציאים כסף"
טל ודורון כלימי. "אנשים חושבים פעמיים לפני שהם מוציאים כסף"
(צילום פרטי)

עליות וירידות

זמן קצר אחרי שמדינת ישראל יצאה לחופשי מהסגר וחשבה שהקורונה הובסה, פתחו בני הזוג טל ודורון כלימי את WISHI בקניון עזריאלי במודיעין. החנות היא חלק מרשת צבעונית המציעה כלי כתיבה, מוצרי נייר, אקססוריז, מתנות, אביזרים לעיצוב הבית ועוד.
"מודיעין היא הסניף השלישי לרשת, בנוסף לשניים שפועלים בקניון הזהב ובקניון קריית אונו", אומר דורון. "את עזריאלי מודיעין בחרנו בגלל ההיכרות שלנו עם מעטפת השיווק והעזרה בקניון, וגם משום שמודיעין היא עיר צעירה עם אוכלוסייה מגוונת, לכן היא אופציה טובה. את ההחלטה לפתוח את הסניף קיבלנו זמן קצר לפני שפרצה הקורונה. החנות הייתה אמורה להיפתח באמצע חודש מרץ ואז נכנסנו לתוך הסגר. בשבעה במאי, בתום הסגר, פתחנו".
לא חששתם להיכנס להשקעה משמעותית בתקופה כזאת?
"כמובן שכן, כי ידענו שאנשים חוששים לצאת מהבית וחושבים פעמיים לפני שהם מוציאים כסף. בטווח הקצר ודאי שיש היסוסים, וחלק מן הדאגות גם התממשו במהלך התקופה הראשונה, שהייתה מאתגרת. בתנועת הקונים ניתן לראות שיש גלים של עליות וירידות: חודש יוני היה יחסית בסדר, יולי נחלש ובאוגוסט שוב יש התחזקות. אנחנו עובדים קשה ואופטימיים לגבי העתיד. אנחנו עושים שיתופי פעולה עם הקניון בקופונים ובמבצעים ומקבלים המון תגובות טובות על החנות".
5 צפייה בגלריה
יגל סמינה ושימי זפרני. "ביוני החלטנו, ביולי פ
יגל סמינה ושימי זפרני. "ביוני החלטנו, ביולי פ
יגל סמינה ושימי זפרני. "ביוני החלטנו, ביולי פתחנו"
( צילום: אבי מועלם)

תעוזה וספונטניות

כבר זמן רב שיגל סמינה ושימי זפרני רצו לפתוח חנות על טהרת הגלוטן, בשל היכרותם הקרובה עם התחום. בתו של זפרני היא צליאקית, ומי כמוהו יודע שהצליאקים מקופחים ברשתות בתחום המוצרים ללא גלוטן. "קיים חוסר מגוון בחנויות, אתה צריך ללכת לארבעה סופרים ואין מקום אחד שבו אפשר למצוא הכל", אומר סמינה. "בחנות שפתחנו יש הכל מהכל, מממתקים, בישולים ומיני קמחים, דרך פסטות, עוגיות, עוגות ומאפים קפואים וכלה במאפים טריים בימי שישי".
פתחתם בשיא משבר הקורונה, כשהמון עסקים קורסים.
"חשבנו על הרעיון הרבה זמן והכל קרה תוך חודש. ביוני החלטנו, שיפצנו וקנינו סחורה - וביולי כבר פתחנו. כמובן שהיו חששות, אבל הלכנו על זה. לשמחתנו יש היענות. למרות שתקופה לא פשוטה, אנשים מוצאים את הזמן והיכולת להגיע. בחנות שומרים על כל התקנים, מדידת חום ומרחק ויש לנו גם אפשרות של משלוחים לרחובות והסביבה. בקרוב יעלה גם האתר שלנו".
5 צפייה בגלריה
קובי מונדני. "אמרו לי שזאת התאבדות"
קובי מונדני. "אמרו לי שזאת התאבדות"
קובי מונדני. "אמרו לי שזאת התאבדות"
(צילום: אבי מועלם)

בלי פחד

סיור ברחובות הראשיים בראשון לציון גורם לתחושת חמיצות בלב לאור מספר המקומות שדלתותיהם נסגרו. בתוך אלו ישנו מראה חריג: השלט "פה ייפתח סניף חדש".
"בעוד שבועיים נפתח את פלודה", מספר קובי מונדני. "אנשים מראשון לציון שהגיעו לסניף שלנו בחולון אמרו לנו שיירצו לראות אותנו כאן. ערכנו סיור ברחוב רוטשילד, שנראה צעיר ומרענן, והחלטנו שזה המקום הנכון להשקיע בו – וכן, מדובר בהשקעה של מאות אלפי שקלים".
פלודה הוא משקה פרסי העשוי ממי ורדים ואטריות על בסיס ברד. "זה אחד הקינוחים הראשונים שיש עליהם תיעוד בהיסטוריה. זה מתכון בן 40 שנה מסבתא שלנו שתהיה בריאה, שעובר מדור לדור. בנוסף נמכור גם כנאפה, סחלב מדהים בחורף, מלאי מיורף ועוד שלל קינוחים. מקום שכולו מתוק".
צריך הרבה אומץ כדי לפתוח בתקופה שבה רבים סוגרים.
"המון אנשים אמרו לי שזאת התאבדות לפתוח מקום חדש בתקופה כזו, ואני אומר להם שבסופו של יום, גם מי שנשאר בבית או יוצא החוצה, צריך את המתוק הזה. כל אדם רוצה להאיר קצת את היום שלו, ואין מתאים יותר בתקופה הזאת ממשהו מתוק כזה. אני חושב שדווקא עכשיו יש המון הזדמנויות, אנשים מחפשים מקומות כאלו ואני מאוד מאמין בקונספט שלנו. הקורונה העלתה חשש קטן, אולי לדחות, אבל זה ירד מאוד מהר. כל עוד אתה מאמין בעצמך ויודע שתעשה את הטוב ביותר שלך, אז אין שום סיבה לפחד. אנשים מצטערים על מה שהם לא עשו ואני לא רוצה להיות אחד מהם".