פסטיבל הקולנוע בחיפה, שיתקיים בחול המועד סוכות בין ה־19 ל־28 בספטמבר, החליט לחרוג לראשונה בתולדותיו, 37 שנה במספר, ולקיים גם הקרנות של הפסטיבל בתיאטרון הצפון: "זו הוכחה חד משמעית שתיאטרון הצפון הפך לבית של עולם התרבות בצפון", אומר המחזאי והבעלים של התיאטרון, גדי צדקה.
10 צפייה בגלריה
פסטיבל הסרטים מגיע לתיאטרון הצפון
פסטיבל הסרטים מגיע לתיאטרון הצפון
פסטיבל הסרטים מגיע לתיאטרון הצפון
(צילום: יח"צ)

הכתובת הראשונה

אחרי שהתקיים באופן מקוון בשנה שעברה בעקבות הגבלות הקורונה, פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה חוזר למתכונתו הרגילה והמשמחת עם הקרנות מול קהל - וכמובן, בכפוף למתווה התו הירוק. הפסטיבל, שנערך זו הפעם ה-37, יתקיים בין ה-19 ל-28 בספטמבר, ולראשונה, כאמור, יהיה גם בתיאטרון הצפון.
בתחרות העלילתית של פסטיבל הקולנוע יתחרו השנה חמישה סרטים, בהם "ויהי בוקר" של הבמאי ערן קולירין, שהוקרן בפסטיבל קאן האחרון. במסגרת התיעודית הישראלית יתחרו תשעה סרטים, בהם סרט המלווה את המאבק לסגירת מועדוני החשפנות בתל אביב וסרט על החטיבה היהודית של השב"כ.
מנהל הפסטיבל שרון לוגסי: "החלטנו לראשונה להרחיב את הפסטיבל מחוץ לגבולותיו המוכרים כדי להעניק לעוד תושבים הזדמנות להשתתף בחגיגה האדירה הזו. היה זה אך טבעי שהכתובת הראשונה להתרחבות זו תהיה תיאטרון הצפון, למרות המיקום הסמוך לפסטיבל שיתקיים בחיפה, בשל היכרותנו את המקום ואת הבעלים גדי צדקה שהוא איש תרבות ברמ"ח איבריו, וגם היכרותנו בקהל הרב שפוקד את שערי התיאטרון מאז נפתח מחדש".

הולנד, איטליה וקירגיסטן

למשך שלושה ימים יוקרנו הקרנות של הפסטיבל בתיאטרון הצפון, הראשונה שבהם תהיה ביום רביעי של חול המועד סוכות בתאריך ה-22/9/2021 עם שלושה סרטים שהראשון שבהם יהיה בשעה 11:00 עם הלהיט ההולנדי "בינטי". הסרט מספר על בינטי בת השתים-עשרה שנולדה בקונגו וחיה כל חייה בבלגיה עם אביה ג'וביאל. היא חולמת להיות כוכבת יוטיוב מפורסמת וכבר יש לה ערוץ וידאו משלה. יום אחד, המשטרה פושטת על הבית, והשניים נאלצים להמלט. מסתבר שהם מהגרים לא חוקיים ואין להם מסמכים. אבל בינטי לא ממהרת לוותר וכבר יש לה תכנית: הם יוכלו להשאר בבלגיה אם ג'וביאל יתחתן עם אמו של אליאס, ידידה הטוב.
10 צפייה בגלריה
"בינטי"
"בינטי"
"בינטי"
(צילום: יח"צ)
בשעה 17:00 תתקיים הקרנת הסרט "העיפרון" בימוי: נטליה נזארובה. אנטונינה היא אמנית מסנט פטרבורג. בעלה סרגיי - אמן נחשב ומתנגד למשטר - נשלח למאסר פוליטי בסיביר ולמרות שהנישואין כבר מעורערים, אנטונינה מחליטה לנסוע איתו. היא מוצאת עיר אפורה, שמתפרנסת מבית חרושת ליצור עפרונות ומן הכלא, ומתחילה ללמד אמנות בבית הספר המקומי. הנסיון להביא קצת אור לילדים נתקל בהתנגדות מצד מישה, נער אלים בן שתים עשרה, אחיו של מנהיג הכנופיה המקומית.
10 צפייה בגלריה
"העיפרון"
"העיפרון"
"העיפרון"
(צילום: יח"צ)
את היום הראשון יחתום בשעה 20:00 הסרט הבריטי המשובח, "לא ממושמעות" המבוסס על אירועים אמיתיים שהתרחשו בלונדון בשנת 1970 כשברקע תחרות מיס עולם, מתארגנת חבורת פעילות פמיניסטיות על מנת לחבל בטקס, שמשודר בשידור חי אל העולם כולו ונחשב כתכנית הטלוויזיה הנצפית ביותר, למרות הביקורת הקשה על טיבן של התחרויות הללו. על הבמה ניצב המנחה האגדי בוב הופ ולצדו מתמודדות שכל אחת מהן חולמת לעשות היסטוריה פרטית משל עצמה. בין המתמודדות עירית לביא מישראל ומתמודדת כהת-עור הנאבקת כנגד כל הסיכויים לזכות בתחרות הלבנה.
10 צפייה בגלריה
"לא ממושמעות"
"לא ממושמעות"
"לא ממושמעות"
(צילום: יח"צ)
היום השני (חמישי 23/9) ייפתח בשעה 11:00 בסרט "א' זה אושר" המגולל את סיפורה של קנדיס בת השתים-עשרה נערה חכמה ומצחיקה שתמיד מקווה לטוב, אבל מאחורי השיער הג'ינג'י, הנמשים והחיוך מסתתר עצב - המשפחה שלה מתמודדת עם בעיות לא פשוטות. יחד עם ידיד חדש בשם דאגלאס, הנערה מתחילה לרקום מזימות שונות ומשונות כדי להחזיר את האושר לחיי האנשים שהיא אוהבת.
10 צפייה בגלריה
"א' זה אושר"
"א' זה אושר"
"א' זה אושר"
(צילום: יח"צ)
הסרט השני בשעה 17:00 יהיה "הר סולימאן", המתאר את סיפורו של הר סולימאן המתנשא בליבה של העיר אוש שבעמק פרגנה במערב קירגיזסטן, בצומת דרכים חשוב של דרך המשי. על פי המסורת קבור בו הנביא סוליימאן, הוא שלמה המלך, ולמקום מיוחסות תכונות ריפוי. אל ההר עושה את דרכה משפחה יוצאת דופן - נוכל כריזמטי בשם קאראבאס, שתי נשותיו ובן שזה עתה הושב מבית יתומים. הדרך מספקת להם אתגרים ותגליות בלתי צפויות.
10 צפייה בגלריה
"הר סולימאן"
"הר סולימאן"
"הר סולימאן"
(צילום: יח"צ)
הסרט "האלוף" ינעל את היום השני של הפסטיבל בתיאטרון הצפון בהקרנה שתיערך בשעה 20:00. כריסטיאן פרו הוא חלוץ מחונן ועיקר גאוותו של מועדון הכדורגל של רומא. הבחור הוא סלבריטאי נערץ והולל שמוכן לנסות הכל. כשאורח החיים הנהתן מתחיל לתת את אותותיו ולסכן את הקריירה המבטיחה, נשיא הקבוצה מחליט להתערב ולעצור את הסחף. כך נכנס לחייו של כריסטיאן מדריך פרטי בשם ואלריו פיורטי.
10 צפייה בגלריה
"האלוף"
"האלוף"
"האלוף"
(צילום: יח"צ)
ביום ראשון ה-26/9 יתקיים יומו האחרון של הפסטיבל עם שלושת הלהיטים הבינלאומיים, שיחלו בהקרנה ראשונה בשעה 11:00 עם הסרט "דילילי בפריז". דילילי מגיעה לפריס של תחילת המאה ה־20. עד מהרה מוצאת עצמה הנערה מסובכת בפרשיה מיסתורית שמובילה אותה לחוגים הגבוהים והנמוכים של עיר האורות, ובדרכה היא פוגשת בכל גיבורי התקופה: ממארי קירי דרך מרסל פרוסט, לואי פסטר ועד טולוז־לוטרק.
10 צפייה בגלריה
"דילילי בפריז"
"דילילי בפריז"
"דילילי בפריז"
(צילום: יח"צ)
בשעה 17:00 יוקרן הסרט פורץ הדרך "בלוז ערבי". לאחר עשר שנים שבהן חיה בפריז, סלמה חוזרת לעיר הולדתה, טוניס, להפתעת כל מי שסביבה – דודתה השתלטנית, בת דודתה הצעירה שרק רוצה למרוד, והשכנים שלא מבינים מדוע מישהו ירצה לעזוב את האורות הזוהרים של פריז לטובת הרעש והבלגן של טוניס. אבל לסלמה יש מטרה ברורה מאוד היא סיימה את לימודי הפסיכולוגיה ונחושה לפתוח קליניקה בעיר הולדתה, שם, היא חושבת, תוכל להביא לשינוי אמיתי. אך בין הרשויות שמקשות עליה לפתוח את העסק ותושבי העיר שאינם מבינים מדוע עליהם לחלוק פרטים אישיים על חייהם עם אישה זרה – האמנם יש לה מקום?
10 צפייה בגלריה
"בלוז ערבי"
"בלוז ערבי"
"בלוז ערבי"
(צילום: יח"צ)
יחתום את היום וינעל את הפסטיבל הסרט "לא תשנא" שיוקרן בשעה 20:00. צפון-מזרח איטליה הוא אזור שאכלס בעברו מיעוטים אתניים רבים ויש לו שורשים יהודים עמוקים. כאן גר סימונה סגרה, מנתח נודע ממוצא יהודי. סימונה חי חיים שקטים ומסודרים, בדירה אלגנטית, ללא קשרים לעבר. יום אחד הוא מציל אדם שנפגע בתאונת פגע וברח, אך כאשר הוא מגלה כתובת קעקע נאצית על חזהו של הפצוע, הוא נוטש אותו לגורלו. עד מהרה סימונה מגלה שהוא מתקשה לחיות עם האשמה.
10 צפייה בגלריה
"לא תשנא"
"לא תשנא"
"לא תשנא"
(צילום יח"צ)