כמו על עם ישראל, לפני החגים יצאה גיתית לקניון כדי לקנות מתנות למארחיה. היא חנתה בחניון, רכשה במיטב כספה – ושבה אל הרכב.

2 צפייה בגלריה
"גברת, ההנחיות רשומות בבירור בכניסה"
"גברת, ההנחיות רשומות בבירור בכניסה"
"גברת, ההנחיות רשומות בבירור בכניסה"
(צילום: shutterstock)

ביציאה, כשרצתה לשלם באמצעות מכונת התשלום, לא מצאה את כרטיס החנייה. היא שוחחה באינטרקום עם המפעיל, שהבהיר לה: "גברת, ההנחיות רשומות בבירור בכניסה: מי שמאבד את כרטיס החנייה צריך לשלם עבור יום מלא".
כיוון שהייתה ביום עמוס ומהירה להמשיך בדרכה, שילמה גיתית עבור יום חנייה מלא באמצעות כרטיס האשראי. אבל רגע אחרי שנכנסה למכונית, שמה לב לפתע: כרטיס החנייה מונח על הכיסא שמימינה, והוסתר על ידי אחת השקיות.
גיתית דיברה שוב עם המפעיל וביקשה לקבל את הפרש מחיר החנייה בקניון - בין שעה וחצי (30 שקלים) שבהן בילתה בו, לבין היום המלא (120 שקלים).
המפעיל סירב בכל תוקף, טען שמרגע שכרטיס האשראי חויב ביטולו הוא בלתי אפשרי, ושלח אותה לדרכה.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: "סירוב להחזיר את ההפרש הכספי, כשכרטיס החנייה נמצא במכונית דקות ספורות לאחר התשלום מעלה חשש לניצול, לחוסר תום לב ולעשיית עושר ולא במשפט.
ראוי במקרה זה להשיב לצרכנית את ההפרש בין מחיר זמן החנייה בפועל לבין הסכום ששולם על איבוד הכרטיס".

2 צפייה בגלריה
הזרקת בוטוקס
הזרקת בוטוקס
הזרקת בוטוקס
(צילום: freepik)

מותק, הבוטוקס התייקר


שירן קיבלה הצעת מחיר לטיפול קוסמטי מורכב, ואישרה אותו. בשל המלחמה נדחה הטיפול, וכשהגיע מועד הטיפול, נאמר לה שהרופאה עזבה, מחליפתה קיבלה את הלקוחות הקודמים, אבל, לפני שתתחיל, היא מבקשת לפגוש אותה לבדיקה ללא עלות.

קראו גם:

בגמר הבדיקה הציעה לה תוכנית טיפול יקרה הרבה יותר, הכוללת רכיבים נוספים. שירן הקצתה סכום מסוים ואמרה שאיננה מוכנה לשלם יותר.
האם היא יכולה לדרוש את הטיפול החדש במחיר הישן עליו סוכם?
יעקובסון: "רכישת טיפול קוסמטי רפואי הנה עסקה, אשר לעיתים קרובות נרכשת על ידינו בהתאם לזהות הרופא המטפל.
"העובדה כי מועד הטיפול נדחה והרופאה המטפלת עזבה, כמו גם העובדה שמחליפתה הציעה עסקה אחרת ויקרה יותר, בהחלט עשויים להוות שינויים והפרות מהותיות בהסכם הרכישה. לכן, במקרה כזה שרון רשאית לבטל את העסקה ולקבל את בחזרה את כספה".