כל מי שזקוק בימים אלה לחיוך יכול לקבל אותו מהחמ"ל המיוחד שחמוש בכובעים צבעוניים ובאפים אדומים: 80 ליצנים רפואיים מתנדבים שזמינים סביב השעון ועורכים מאות שיחות וידאו לכל דורש – ילדים ומבוגרים, חולים ובריאים וכל מי שזקוק לאספקה של אנרגיה חיובית וחיוכים און ליין.
1 צפייה בגלריה
דוד בן פורת
דוד בן פורת
דוד בן פורת
(צילום פרטי)
מאחורי מיזם "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך" עומד דוד בן פורת, ליצן רפואי שלאחרונה השתחרר מצה"ל, ומיטב זהר, סטודנטית לחינוך מיוחד. "היום חייבים לעשות שמח איפה שרק אפשר, ובהיעדר אפשרות להסתובב באופן פיזי ולהצחיק אנשים, החלטנו לעבור לשיחות וידאו ולטלפונים הניידים", אומר בן פורת. "ככה הצלחנו להגיע לכולם: קשישים שנותרו לבד בבית, בעלי צרכים מיוחדים, מאושפזים בבתי חולים, שוהים בבידוד, חוסים בפנימיות, ילדי רווחה, אנשים שסובלים מחרדות, ילדים שמסיבת יום ההולדת שלהם בוטלה וגם לבני זוג שנאלצו להסתפק בחתונה מאוד מצומצמת".
בן פורת, או כפי שמכנים אותו, 'בנפו הליצן הצנחן' (22), תמיד נהג להצחיק את החברים שלו בתיכון ולעשות להם חיקויים, אבל בתוך תוכו הרגיש שהוא רוצה לעשות יותר מזה. "רציתי לעשות משהו שהוא מעבר, שמחה עם משמעות אמיתית", הוא אומר. "כך הגעתי לעמותות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ובהמשך, כדי להעשיר את הידע, נרשמתי ללימודי ליצנות רפואית, כדי ללמוד להצחיק במקצוענות". בעיצומם של הלימודים נפטרה דודתו של בן פורת מסרטן. "מאותו יום החלטתי לקחת אחריות, להתנדב כליצן רפואי בבית חולים ולשמח אנשים תמיד בכל מקום. גם כשהתגייסתי ושירתתי כלוחם בצנחנים, המשכתי לעסוק בליצנות בהתנדבות בסופי שבוע".
כשהשתחרר מצה"ל בן פורת היה נחוש להמשיך להופיע, אך מהר מאוד פרצה לחיינו הקורונה, ששיבשה את התוכניות. "הבנתי שלא ניתן עוד להגיע לבתי החולים, אבל אמרתי, לא הגיוני שנפסיק לעשות טוב לאנשים, תמיד צריך להתנדב, זה החמצן של כולנו. וכך פתחנו את המיזם והקמנו חמ"ל של ליצנים רפואיים ש"נלחמים על החיוך". למעלה מ-80 התגייסו בהתנדבות לשמח בשיחות וידאו אנשים בכל המגזרים: ילדים חולי סרטן, מבוגרים בבתי חולים, אנשים בבידוד. בקיצור, כל מי שזקוק לחיוך.

"בכל יום אנחנו מקבלים למעלה מ-200 פניות. השבוע הייתה לי שיחת וידאו עם שני חברים עם שיתוק מוחין. צחקנו, נהנינו, שרנו ביחד, פשוט היה נהדר לראות את החיוך שלהם. ממש ירדו להם דמעות מרוב התרגשות. לחבר אחר, שהתחתן בחתונה מצומצמת, הכנתי סרטון מצחיק והוא מאוד שמח. אני מקבל הודעות תודה מהורים של ילדים ששימחנו ומודים לנו על המיזם המבורך".
מי שמעוניין להיעזר בשירותי הליצנים, עבורו או עבור מכריו, יכול להשאיר פרטים בטלפון: 0559418346.
פורסם לראשונה: 08:07, 31.03.20